Nu vill jag inte kämpa mer

Läs detta när du tvivlar. Kan ni inte förändra er relation så är det nog dags att inse att du/ni inte mår bra ihop.
Gick ni på familjerådgivning, jag tror att det kan hjälpa.

Tack :hugs:
Ja vi gick på parterapi, valde en ny terapeut som vi båda gillade. Kände oss nöjda efter 4 tillfällen och pausade. Var senast i februarie. Har betalat ett paket i förväg så vi har 2 timmar kvar att utnyttja. Vi hade bestämt att jag skulle ta dem själv under våren. Men jag har inte kommit till skott med att boka in tider. Imorgon ska jag kontakta terapeuten och boka in ett eget samtal. Det får bli nästa steg. Igår skickade jag förfrågan till banken om personlig rådgivning kring befintliga bolån och sparanden. Min man är hemma igen och vill inte skiljas. Idag har vi lovat yngsta dottern att gå på nationaldagsfirande. Så det ska vi göra.

2 gillningar

Usch vad svårt.
Det är så lätt att sitta och tycka här på sidan av.
Men vad vill DU egentligen?

Jag förstår att du inte VILL skiljas egentligen för då hade det redan varit gjort, men utifrån de personer ni är och hur ni samspelar, vilka möjligheter det finns för förändring, och hur troligt är det då att du får den relation du egentligen vill ha?

Du får ju inte bara hamna i ett beslut när du är i affekt utan det måste vara ett beslut som håller över tid. Men jag tycker det låter som att du vet vad du vill men du inte vill såra de runt omkring dig så då blir det du som får stå tillbaka istället….

Ja, kanske är det bra att koppla av från grubblerierna men de försvinner ju inte. Kanske eget samtalsstöd kan hjälpa dig att få mer klarhet.
:heart:

4 gillningar