Nu blev jag en i statistiken

Hej på er!
Jag måste få lätta mitt hjärta…
Ni vet FB killen… nä blev ingen date i helgen… lika bra med tanke på jävla skit corona.
Däremot så messade vi varann 1 timme i gårkväll, innan han kom på att vi kunde ku ringa o säga gonatt. Så det gjorde vi. O så sa vi gonatt till 530 imorse…

Men det är inte det, för det känns jättemysigt.
Utan det är den där gnagande frågan - är han för bra för att vara sann??!! Tänk om jag öppnar mig för mycke o så står jag där sviken igen. Jag känner att jag är livrädd för det!

Sen kommer nästa oro… om det blir allvar… då vill man ju kramas…o lite mer… :scream: o ni vet min historia. Samma man i 30 år. O ett dåligt sexliv på det… hur gör man??? Jag vill nästan gråta så orolig blir jag!
Han har haft mer än en om jag säger så, började tidigt…
Med tanke på betyget som X sätter på mig så är ju inte självförtroendet på topp…

Skräckblandad glädje gäller verkligen här!

3 gillningar

Vad roligt. Är glad för din skull. Äh, det går nog bra sedan. Förstår dig , för jag har inte haft sex med någon annan heller på 36 år… hjälp, säger jag också den dagen… Men nu just hoppas jag att den dagen kommer någongång…

1 gillning

Men du, jag tycker inte du ska låta ditt själviska och sexmissbrukande X sätta något betyg på dig. Sex ska vara en positiv upplevelse för båda för att kunna anses vara lyckat. Och det är inte BARA ditt ansvar hur det blir, det krävs två! Har du nu hittat en så erfaren karl så får du väl tänka dig att han har lite mer att erbjuda än ditt X! :slight_smile:

Va kul och spännande det låter. Sen om det blir sex så är ni ju två personer om det. Bara för att din fd inte hade förmågan eller va lyhörd så att ni kunde ha ett bra sexliv så behöver det inte bli så nu. Det ska ju helst vara ett samspel och man får prova sig fram, det är ju inget som per automatik funkar bara för att man är kär. Man får leka sig fram och tillåta sig att vara lite nybörjare igen❤️ Lycka till!

Så klart den gör @mamma_mu! Det ör med Triss loyter, plötsligt hömder det!:blush:

1 gillning

Jo du har så rätt @Caro. Men det är ju lite det oxå, att han så mycket erfarenhet… men det kanske löser sig nör man är mitt i den brinnande passionen… o med tanke på hur livet är med corona o ängslan att bli sårad så dröjer det säkert.

Så är det säkert… Tack för pepptalk😊

Och om FB-killen vet om din bakgrund med exet och sex, så går det ju faktiskt att börja där och få en fin och lugn början. Jag skulle verkligen tycka om att få ge kärlek och bra sex till en partner som haft dåliga erfarenheter och FB-killen kanske är som jag? Iallafall med det :grinning:

Nämen nej jösses. Inte lämnar ut mig med det! I bösta fall säger jag väll att 30 år med samma man är ju bara det en orsak att det är läskigt med en ny!
O det kan ju räcka för att han vill ge nått fantastiskt…:blush:

2 gillningar

Det kan det absolut​:+1::smile:

1 gillning

Att han har haft många är väl ingen garanti att har är så himla bra för det?
Kanske därför han har haft fler, han kanske är urkass i sängen!
Jag tror mer att det är kemin mellan parterna som avgör om det är bra eller inte.
Du lär ju inte vara dålig i sängen bara för ditt X plötsligt kom fram till det. Det funkade ju bra i ganska många år mellan er.

Nej så klart, det har du ju alldeles rätt i! O sen som wn kompis till mig sa, en man lver 50 kan ju börja få andra svårigheter så det kan ju verkligen vara nått dom är oroliga för.
Så visst är det så. Det är bra att få höra andra åsikter, man är ju sig själv närmast o blir lätt lite tunnelseende…
Tack🙂

Jag har själv fått höra hur otroligt dålig jag varit i sängen av min exfru, under så många år att jag trott på det själv. Nu när jag träffat en hel del under de två år som gått (får erkänna att jag var ett föl på grönbete ett tag), så har i princip alla sagt att jag är den bästa älskare de haft. Trots att jag haft samma “teknik” hela tiden.
Jag inser nu att den psykiska ohälsa min exfru hade och hennes bitterhet i sitt eget liv gjorde att hon bara var tillsammans med mig för att jag betalade hennes lyxkonsumtion. Hennes känslor svalnade nog för många år sedan, och fysisk kontakt var förmodligen inte så behagligt för henne.

Med rätt person kommer du också ha fantastiskt sex, du behöver absolut inte oroa dig.
Se det som den spännande lek det är och försök ge dig hän. Inget är så sexigt som en kvinna som släpper sina nojor och ger sig hän, det är det “hemliga vapnet”.
Och skulle han nu inte vara den prince charming du hoppas på så kan du få kul och trevligt ändå.
Lycka till!

Tack! @EnsamStark!
Tänk ändå vad påverkad man blir av andra. O även av dom man lever med, som i mitt fall 30 år. Att man kan leva så länge med varanndra o acceptera att man åt båda hållen är missnöjd.
Men det är väll så, jag var inte medveten om att det inte var bra. Varken år det ena elr andra hållet.

Jag ska försöka att inte oroa mig. O med tanke på corona… så kan det ta ett tag innan det ev kan bli verklighet😆

2 gillningar

Mm, vi var tillsammans i över 26. Och i retrospektiv kan jag ju se att hon tappade intresset åtminstone 10-15 år innan skilsmässan. Jag önskar att jag hade haft ett facit, men där och då valde jag att tro på henne när hon kom med olika utsagor om varför hon betedde sig på vissa sätt, sätt som inte var trevliga. Jag trodde aldrig någon kunde ljuga för den som borde vara närmast på det viset, och jag borde gått mer efter min magkänsla. Tyvärr maldes både självkänsla och magkänsla ner när jag valde att inte lyssna på den, och så blev det som ett medberoende i stället och en jäkligt dålig ond cirkel.

2 gillningar

Hej alla!
Tänkte mig på en uppdatering…
Livet rullar på… det är ju fruktansvärt aptråkigt att vara singel i corona tider… jag är ju iofsen lyckligt lottad som får åka till jobbet o har arbetskamrater att umgås med. Men sen, så går jag hem till mina 2 rum o kök ensam. Inga barn, inte ens en hamster…
Tur jag har folk jag kan ringa iaf!

FB killen o jag håller kontakten, träffades irl höromdagen. Kankse inte slog an på nån sträng direkt, men han är otroligt trevlig, snäll o vi tycker mycke lika o har mycke gemensamt. Vi får se vart det bär hän.

X… saknar honom inte. Han har messat några gånger om lite random saker, USA valet, corona. Jag anade ugglor i mossen… o mycke riktigt så fick jag rätt.
Dottern hade tydligen pratat med honom o ville att dom skulle ut o äta förra helgen. Så det gjorde dom o apan var med.
Dottern säger att apan har åsikter om allt, maten, inredningen ja det mesta. Hon ligger inte högt i kurs hos dottern.
Men dottern berättade nått intressant… dom hade börjat prata om nån stereo som vi haft men som vi dom senste åren aldrig använt o speciellt inte X. Så det var nog 1 år sen vi lämnade den til Erikshjälpen.
Men X o apan hade tydligen nämnt den o X hade sagt att han trodde jag hade tagit den vid bodelningen. Varpå apan sagt “den också”.
Vaaaaaa! Va faaan var det där!!!
Alltså X fick ta i stort sett alla möbler, han fick ta bröllopssrevicen. Jag såg till att han fick sin mormors glasskålar, för han hade ju inte koll på dom. Vi delade lika på påslakan o handdukar. Han har ett företag o jag valde att inte vilja ha den halvan jag har rätt till utan så länge jag fick ta hela mitt sparade kapital som jag ensam sparat ihop för att vi skulle ha när vi flyttade till en ny gemensam lägenhet, men nu fick jag använda det själv. Är ju såklart inte i närheten av vad han skulle få punga ut om jag begärt del av företaget.
O så har dom mage att inisuera att jag roffat åt mig under bodelningen! Fy faan va lågt! Vad ränkte dom, att jag skulle ta en köksstol o var nöjd o tacksam. Nä fy faan.

Sen har vi ju en bil gemensamt fortfarande. Jag har sagt att jag inte behöver den för jag åker tåg 5 dar i veckan o skulle jag måsta ha en bil så får jag väll hyra för det tillfället då.
Nu har dottern önskat att vi ska ha kvar den så hon o X kan övningsköra. Så jag har sagt ok på det o har använt bilen lite då o då, för det är ju min bil oxå.
Nu verkar det som att dom smider planer på att sälja bilen för dom ska köpa sig en ny… o X menar att jag vet detta!
Alltså!! Dom är ju helt vrickade i huvet!
Jag skiter i bilen, behöver den som sagt inte. Men jag fattar ju att apan gör allt för att kapa alla banden till hans gamla liv.
I helgen har dom bilen o ska åka bort nånstanns som jag inte vill veta. Så helgen det är fars dag ska dom dra iväg… jodå, dottern har sagt vad hon tycker om det o han har storsint nog bjudit in båda barnen på farsdag fika på söndag kväll när han kommit hem. O då la han fram det till dottern att" ni är välkomna hit, ni vet vilken dag det är".

Alltså denna apa… hon pinkar in sitt revir. Jag har aldrig upplevt X som nån som man kör med, men tydligen har hon lyckats.
Han har tydligen en ny klädstil oxå… inte snyggt säger dottern…
Så här i min ensamhet så kan jag faktiskt önska honom lycka till… fast det är ju med skadeglädje.
Fördelen att bli lämnad är ju att jag inte har npn som jag måste smöra för. Jag kan göra vad jag vill o hur jag vill. Om jag träffar nån ny, som FB killen, så går jag in i det o är mig själv o behöver inte jämnka för att vara rädd för att han ska dra o där står jag utan den gamla o den nya. Skiter det sig så gör det det för att det inte var rätt. X har ju lämnat mig o gick in i en nyvrelation. O skiter det sig så har han förlorat dubbelt. Så… who’s the winner!!! Meeeeeeee!:slightly_smiling_face::+1:

Ha en skön helg alla! Ta hand om er o tänk på att ni är värd det bästa av livet. Inte nån kass X som inte begriper att uppföra sig som en vuxen.

7 gillningar

Här skiner solen, i november? Jag skall snart ta båten ut till en holme och njuta av glögg och vänner. Är ledsen men skall försöka göra dagen bra. Ledsen över att x förstört vår familj, ledsen för att barnen har det jobbigt. Men tacksam för MIN relation till barnen och vännerna. Ha en bra lördag, hörs senare.

3 gillningar

Det är ju den som är den viktigaste :heart:
Är också helt säker på att de känner detsamma till dig!

Ja ibland undrar man.
Tydligen har mitt ex bara gett mig huset… det var ju synd att jag inte visste om det innan banken satte in bodelningslikviden på hans konto :roll_eyes:

Men ditt ex får väl ta sig till stadsmissionen eller dito så hittar han kanske nån gammal stereo.
Och dessa nya i deras liv urk ja, mitt ex har köpt en kanin, något han aldrig ens skulle tänkt tanken på att göra när han bodde här. Men vad gör man inte för att locka dit dottern.

Hoppas du får en bra söndag :fallen_leaf:

Dom blir som lite vrickade…
O det roliga är att han o apan har en hobby… att gå på loppis😂 så där prickade du rätt! Han köper loppisfynd stup i kvarten, inget fel i det, men så helt rätt han borde kunna hitta en stero där.

Så dittX mutar sig till er dotter… man fattar inte varför dom inte helt enkelt bara visar sin kärlek. Det är ju det dom vill ha. Intw prylar elr djur. Även om er dotter säker inte blir ledsen av att få en kanin.
Mitt X behöver ge våra barn tid med sig själv. Men han har aldrig tid till det, för apan är nr one… bedrövliga är dom.

Ha en fin söndag du med😊