Nu blev jag en i statistiken

Uppdatering…
X hördw av sig idag. Inte ett pip om sexinviter. Skönt. Bara rent allmänt om sonen. O det får jag ju ta.

FB killen skickade ett morron mess om o tackw för santalet igår. Sen ett lunch mess o önskade smaklig måltid. O nu på kvällen, lite trevligt kvällsmess.
Får väl se om han frågar om en date snart. Det törs inte jag!:rofl:
Men han verkar iaf hemskt trevlig. Trevlig röst.
Så himla mysigt detta. Kan starkt rekomendera det😀

2 gillningar

Är likadan. Vågar aldrig bjuda ut, sen tycker jag det är gulligt när killen frågar. Hoppas han bjuder ut dig snart så ni får ses :slight_smile:

1 gillning

Fredag igen! Jag råkade blinka i måndags…

Veckan har varit fantaarisk! X förstod till sisst… inte wn endaste invit, trots att vi har haft kontakt. Men nu på bara rent praktiska saker.
Men så sa han ju också aty han inte trodde jag skulle kunna ändra mig😄 så han tycker ju att han har gjort rätt unser alla 30år o jag fel.
Jaja… jag skiter i det, han får tycka det. Jag vet att man är två i ett äktenskap.

Facebook killen o jag har hörts hela veckan. Telwfonsamyal till 23 på kvällarna, o jag ska upp 4.30! Lite småtrött, men va fasen, det får man ta. Sover ju en timme på tåget😀

O jag har tänkt så mycket nu… den här flörten kanske inte blir nått allvarlugt med. Men det är gött för själen. O så mycket man nu kan tycka om nån som man messat o pratat i telefonen med, så känns det som att vi har mer gemensamma inyressen än X o jag.

X ville aldrig ta en promenad, det gör FB killen, även på lunchen. X åt aldrug frukost, det gör FB killen. Lan ju tyckas banalt. Men ni vet att kunna sitta o ta en helgfrukost tillsammans, det har jag o X aldrig gjort annat än på hotell.
X är inte speciellt intresserad av naruren o gå på picknick, der är FB killen.

O det var en som sa till mig att, när man är ung så letar man sina motsattser o när man är äldre letar man sina likasinnade.
O jag tror det är så sant. För jag känner att der skulle vara så roligt att dela livet mwd en likasinnad. För ni vet, många av er, att vi ofta har låtit våra X vara dom som haft taktpinnen. Trots att vi inte skulle säga att vi är speciellt undertryckta. Men i mitt fall så har det varit så iaf.
O nu när jag är själv, jag mår bra o jag har vönner som jag tyckwr om o som trycker om mig, så är det nästan lite skönt.
O roligare blir det ju om FB killen bjuppar på en dejt nån dag. Lite trevande hintar har jag fått, som jag oxå uppmuntrat. Så vi får se…:blush:
Kram på er alla fantastiska människor här inne på forumet. Ni har varit min livlina under dessa månader!:heart:

5 gillningar

Ja, så tänker jag också. Att detta öppnar upp för ett annat slags liv. Jag har inte varit speciellt undertryckt när det kommer till vardagsliv. Jag har nog gjort ganska mycket så som jag gillar, men mest tillsammans med barnen och exet har hängt på. Men möjligheten att träffa någon som liksom GILLAR och tar egna initiativ till sånt som jag också gillar. Det kanske faktiskt är möjligt? Och ja, jag fattar att man kommer inte att dela allt, och det kanske inte håller, eller kanske inte ens träffar någon likasinnad. Men kanske gör jag det, för en period i livet i alla fall.

1 gillning

Exakt så @Uppochner. Jag har också gjort saker, med barnen. O jag har alltid trot att barnen sett mig som tråkmamman, för jag är ingen lekmamma. Men dom blev jötteförvånade. För dom säger att det var ju jag som såg till att vi kom ut i skogen, på pcknick, på bowling mm mm. X hängde med så klart. Men det var jag som drog i det.
Sen har han aldrig tyckt om att jag sjunger, jag älskar att sjunga! Han har aldrig följt med på npn konsert som jag gillar. Men jag var sett till att vi gått på konserter som han gillar o jag var ju inte tyckt illa om dom, men det var liksom det han gillade.

Sp tänk va roligt att dela upplevelserna!

3 gillningar

Och det härliga i att någon annan föreslår :grinning:

1 gillning

Hej,
Jag får väl be lite om ursäkt för att jag inte skrivit varken på min egen elr nån annans tråd…

Nu när jag kommit ur min mardröm så känns det elakt att skriva på min tråd här om hur toppen allt är. Känns som jag strör salt i sår.

Men nu vill jag ändå skriva, för jag känner så himla mycke för er alla som sitter med brustna hjärtan o som får hopp om bot o böttring men gång på gång blir sviken.

Jag önskar att jag kunde ge er en gnutta hopp om att det blir bra!
Så här i backspegeln förstår jag att det var oundvikligt att jag o X agerade som vi gjorde under dessa månader. Eller iaf jag. Jag hade ju inte alls fattat att han ville skiljas. Så det var väl ett sätt för mig att klamra mig fast vid ett hopp om återföerening.

Nu kan jag säga att jag inte längtar efter honom längre. Men jag är glad att jag kan prata med honom.
Han är kass på relationentill barnen. Speciellt sonen. Så han har ringt o frågat om råd o jag har gett råd. Visat att jag tycker det är viktigt att han o barnen har en bra relation.
Jag väljer att inte tänka på det han har gjort, själva sveket, otroheten. Gjort är gjort. Det går inte att få ogjort o jag tror aldrig att jag skille kunna lita på honom igen. O jag tror att han ändå skulle vara missnöjd med mig.

FB killen o jag har nu gått från text, till telefon o ev i helgen ska vi träffas för första gången.
Jag glädjs åt att prata med honom. Vi har många gemensamma nämnare o det känns så himla skönt.
Så jag önskar så av hela mitt hjärta att ni kan släppa era X och att ni kan få gå vidare o starta ett nytt liv. Med elr utan nån ny. Bra att ni ska må bra.
Hittar ni nån ny så kommer ni nog oxå tänka som jag, att va hörligt att vi tycker om lika saker.
Livet är bra konstigt! Men det blir nra mina vänner. Håll ut!
Våga när chansen kommer!
Kram

12 gillningar

Hej på er!
Jag måste få lätta mitt hjärta…
Ni vet FB killen… nä blev ingen date i helgen… lika bra med tanke på jävla skit corona.
Däremot så messade vi varann 1 timme i gårkväll, innan han kom på att vi kunde ku ringa o säga gonatt. Så det gjorde vi. O så sa vi gonatt till 530 imorse…

Men det är inte det, för det känns jättemysigt.
Utan det är den där gnagande frågan - är han för bra för att vara sann??!! Tänk om jag öppnar mig för mycke o så står jag där sviken igen. Jag känner att jag är livrädd för det!

Sen kommer nästa oro… om det blir allvar… då vill man ju kramas…o lite mer… :scream: o ni vet min historia. Samma man i 30 år. O ett dåligt sexliv på det… hur gör man??? Jag vill nästan gråta så orolig blir jag!
Han har haft mer än en om jag säger så, började tidigt…
Med tanke på betyget som X sätter på mig så är ju inte självförtroendet på topp…

Skräckblandad glädje gäller verkligen här!

3 gillningar

Vad roligt. Är glad för din skull. Äh, det går nog bra sedan. Förstår dig , för jag har inte haft sex med någon annan heller på 36 år… hjälp, säger jag också den dagen… Men nu just hoppas jag att den dagen kommer någongång…

1 gillning

Men du, jag tycker inte du ska låta ditt själviska och sexmissbrukande X sätta något betyg på dig. Sex ska vara en positiv upplevelse för båda för att kunna anses vara lyckat. Och det är inte BARA ditt ansvar hur det blir, det krävs två! Har du nu hittat en så erfaren karl så får du väl tänka dig att han har lite mer att erbjuda än ditt X! :slight_smile:

Va kul och spännande det låter. Sen om det blir sex så är ni ju två personer om det. Bara för att din fd inte hade förmågan eller va lyhörd så att ni kunde ha ett bra sexliv så behöver det inte bli så nu. Det ska ju helst vara ett samspel och man får prova sig fram, det är ju inget som per automatik funkar bara för att man är kär. Man får leka sig fram och tillåta sig att vara lite nybörjare igen❤️ Lycka till!

Så klart den gör @mamma_mu! Det ör med Triss loyter, plötsligt hömder det!:blush:

1 gillning

Jo du har så rätt @Caro. Men det är ju lite det oxå, att han så mycket erfarenhet… men det kanske löser sig nör man är mitt i den brinnande passionen… o med tanke på hur livet är med corona o ängslan att bli sårad så dröjer det säkert.

Så är det säkert… Tack för pepptalk😊

Och om FB-killen vet om din bakgrund med exet och sex, så går det ju faktiskt att börja där och få en fin och lugn början. Jag skulle verkligen tycka om att få ge kärlek och bra sex till en partner som haft dåliga erfarenheter och FB-killen kanske är som jag? Iallafall med det :grinning:

Nämen nej jösses. Inte lämnar ut mig med det! I bösta fall säger jag väll att 30 år med samma man är ju bara det en orsak att det är läskigt med en ny!
O det kan ju räcka för att han vill ge nått fantastiskt…:blush:

2 gillningar

Det kan det absolut​:+1::smile:

1 gillning

Att han har haft många är väl ingen garanti att har är så himla bra för det?
Kanske därför han har haft fler, han kanske är urkass i sängen!
Jag tror mer att det är kemin mellan parterna som avgör om det är bra eller inte.
Du lär ju inte vara dålig i sängen bara för ditt X plötsligt kom fram till det. Det funkade ju bra i ganska många år mellan er.

Nej så klart, det har du ju alldeles rätt i! O sen som wn kompis till mig sa, en man lver 50 kan ju börja få andra svårigheter så det kan ju verkligen vara nått dom är oroliga för.
Så visst är det så. Det är bra att få höra andra åsikter, man är ju sig själv närmast o blir lätt lite tunnelseende…
Tack🙂

Jag har själv fått höra hur otroligt dålig jag varit i sängen av min exfru, under så många år att jag trott på det själv. Nu när jag träffat en hel del under de två år som gått (får erkänna att jag var ett föl på grönbete ett tag), så har i princip alla sagt att jag är den bästa älskare de haft. Trots att jag haft samma “teknik” hela tiden.
Jag inser nu att den psykiska ohälsa min exfru hade och hennes bitterhet i sitt eget liv gjorde att hon bara var tillsammans med mig för att jag betalade hennes lyxkonsumtion. Hennes känslor svalnade nog för många år sedan, och fysisk kontakt var förmodligen inte så behagligt för henne.

Med rätt person kommer du också ha fantastiskt sex, du behöver absolut inte oroa dig.
Se det som den spännande lek det är och försök ge dig hän. Inget är så sexigt som en kvinna som släpper sina nojor och ger sig hän, det är det “hemliga vapnet”.
Och skulle han nu inte vara den prince charming du hoppas på så kan du få kul och trevligt ändå.
Lycka till!