Normalt beteende

Vårdnadstvist, polisanmälan, smutskastning mm, och nu ska man “ignorera” detta till fördel för barnet. Det är fullständigt normalt att hysa agg mot den andre pga ovanstående. Noll kontakt förutom om barnet tkr jag är en normal sak när den andre agerat som ett svin. DÅ var det inte tal om bra samarbete för barnets skull men NU är det det…logik!? Den andre har visat 150% att den inte tänkte bäst för barnet men NU gäller “här och framåt”. Naturligtvis rätt MEN oxå normalt att ha (VÄLDIGT) svårt att släppa dåtid TROTS att man ska sätta barnet först. Ser för övrigt inga tecken på att barnet skulle lida pga noll kontakt mellan oss föräldrar.
Tankar?

I ditt fall skulle jag verkligen rekommendera att släppa det gamla och försöka skapa en bättre både nutid och framtid.
För jag vill minnas att du tidigare verkade ha fastnat i bitterhet gentemot ditt ex, och att jag tror att det hindrade dig att faktiskt bygga upp ditt eget liv igen.

Så kan ni samarbeta kring barnet och fokusera på det tror jag att allting blir bättre för samtliga inblandade. Du behöver inte tycka om ditt ex för den sakens skull, men för din egen del bör du släppa så mycket som möjligt kring henne och istället se framåt

Om jag tolkar dig rätt så accepterar du kontakt om det gäller barnen. I övrigt inte. Om det är det du menar så tycker jag att det låter bra … och normalt.