Nätdejting. yej or ney and how?

Varför bättre?
Har ingen än men tänker att när tiden är mogen blir det Tinder.

Tycker att det är fler vettiga män där helt enkelt och inte lika många medlemmar så man slipper slipa sönder tummen och sålla bort 95 procent. Har fått för mig att Happn är det mer trendiga Tinder. :wink: De flesta har tinder också, men på tinder får man som sagt sålla bort en miljard män innan man hittar en potentiellt intressant. Men om man är ute efter att mest träffa folk att hänga lite med, ligga, då är nog tinder bäst.

1 gillning

”swipa sönder” :joy:

Vad är ”Hapn”?

Happn är en dejtingapp.

Insåg att det gick alldeles för snabbt för mig, att ses efter en vecka redan. Men förstår syftet med att ses snabbt och inte bygga upp förväntningar.
Jag meddelade mannen jag chattade med på HP att det gick väl snabbt och inte vill inge några falska förhoppningar.
Fick då hans telefonnummer omedelbart och ett ”hör av dig närsomhelst, jag har alltid telefonen på mig. Nu kan du kolla upp mig på Facebook också.” Okej…
Jag måste ha gjort ett fantastiskt intryck på en vecka, haha!

1 gillning

Jag haft HP en vecka, inget dateförslag ännu. Eller jo kanske, men de bor så långt bort.
Men det som är bra är att jag har blivit gladare, att få en tumme eller hjärta stärker min självkänsla som varit i botten över ett år.
Jag tar det med ro, mest en kul grej.

3 gillningar

Jag loggade in på HP igen men plockade bort min profilbild eftersom jag fick så många meddelanden och det kändes som många oseriösa :grimacing:.

Chattar med ett par personer och väljer att ge dem tillgång till mina privata bilder istället för att se hur seriösa de verkar.

Får se om det blir något av det.

Det är bara att ge sig ut där! Man har inget att förlora. Se det som en kul grej, det är fler än vad man tror som känner likadant.

Tips: var dig själv, underskatta inte dig själv, du är bra precis som du är och det finns någon som uppskattar dig för den du är.

Vad är det värsta som kan hända? Att man träffar någon man klickar riktigt bra med? :blush:

5 gillningar

@Nutella Det är sant. Får vara lite selektiv bara :grin:. Kan ju hoppas att man stöter på någon trevlig!

Hej!

Jag kände att det var jobbig tanke att ta mig ut och dejta, men dejting är inte som det brukade vara som förut!
Mina döttrar fick mig att skaffa profil på Tinder. se och Vardagsmyset. se och det var folk som skrev till mig, det var inte lika skrämmande när man började kontakten över meddelanden och sms…

Så börja med att göra en profil, det är ju främmande personer så om man inte orkar skriva så är det bara att inte göra det!

Kände väl att jag blev lite mer spammad på Tinder. se men på Vardagsmyset. se var det lite mer seriösa.

Lycka till!

Ja nu träffar jag en man som är go och trevlig. Mysig. Väldigt trevlig lyssnar tar in. Man med fina mänskliga kvaliteter och inte då menar jag på mänskliga värdegrunder. Mobbning, samtyckeslagen. Viktiga värdegrunder.

Men visst ursäkta mitt mycket jordnära språk många kåta män. Många äldre. Very horney. Ingen respekt och som inte kan läsa kroppsspråk eller visa respekt. Sorgligt och skrämmande.

Annars ett fint sätt att träffas på. Borde finnas speciella nätdejting som är för dom som är ute efter kk och som inte är seriösa för ett nytt förhållande. Finns ju både kvinnor och män.

Hej.

Skriver igen. Är en ensam kvinna. På chattarna har jag märkt mycket sexuell frustration ifrån män.

Ja vi skilde oss för ja slutade prata och tråkigt sex och så glor dom på p-rulle och blir upphetsande och så ställer dom krav på sex i relationen. Och har tappat verklighetsuppfattning om vad som gör ont eller inte bara för dom känner upphetsning.

Många är hänsynslösa och orkar inte ta sådana diskussioner som är humanitära och handlar om mänskliga värderingar att människor är värdefulla.

En mycket skrämmande utveckling. Kvinnojourerna är nerringda. Om människor kunde använda sin hjärna och tänka med mänskliga värderingar istället för kortvarig lust så skulle vi komma långt.

Har yttrandefrihet i det här landet. Tror många tar det med en axelryckning och inte inser vidden av sådan problematik.

Jag vill komma tillbaka till ett värdigt liv inom ramen av en ny familjebild ser ut. Med min nya mans barn. Och en fin gemenskap med min nya familj. Det är min målsättning.

4 gillningar

Jag har nu funderat och läst om nätdejting de senaste dagarna. Blir inte klok på det. Vissa sågar hela konceptet, andra sågar bara vissa sidor och hyllar andra. Läser om folk som får sjuka förslag, dick picks, bottar och fake konton osv. Människor med orimliga krav. Vad ska man tro? Är folk inte kloka eller vad händer?

Jag får känslan att folk här ändå är sansade. Vad säger er erfarenhet er om nätdejting? Är det så illa som det låter? Eller värre? :grin:

Ska jag ge det ett försök när jag känner mig redo, eller är det lika bra att bara leva på med sitt liv, vara så utåtriktad och öppen som möjligt och tänka att träffar man någon så gör man? Jag har inte tid eller ork för bullshit.

1 gillning

Kalle3, det är klart du ska ge det ett försök så du själv kan bestämma dig för om det är något för dig! :slight_smile:

Jag har testat två ställen men mest varit på ett av dem. En del klagar på att tjejer inte tar kontakt så bli inte nedstämd om det är så, ta kontakt själv! Ibland har man jättetrevliga, roliga samtal och det stannar där. Ibland slutar samtalet bara. Andra gånger vet man direkt att man inte passar ihop och önskar varandra lycka till. Det finns en del filterlösa människor. En del ej helt rumsrena förslag. Men jag trodde ju att det var så redan innan så det är rätt enkelt att sålla bort dem.

För mig har nätdejting handlat mycket om att samla mod. Att våga och förstå att jag kan vara intressant för någon att prata med. Och att lära sig hur killar fungerar. Men det har inte lett till något förhållande ännu. Vilket är helt ok för mig.

Var lite modig och lekfull och testa! :blush:
Du kan alltid radera appen om det inte passar dig. Jag har behövt pauser i omgångar.

@Kalle3
Jag tror att det största problemet i grund och botten är att uppdelningen mellan seriösa och mindre seriösa appar har suddats ut, vilket gör att även de som är ute efter sex eller otrohet vänder sig till från början seriösa sidor. Vilket naturligtvis innebär att seriösa personer blir utsatta för alldeles för många äckliga förslag, och konsekvensen blir inte sällan att nätdejting få dåligt rykte och många fina och vettiga människor väljer att helt avstå.

Det var kanske fyra år sedan jag nätdejtade sist, och då var upplevelsen rätt blandad. Det fanns några vettiga män, men rent generellt var det alldeles för mycket skit. Och jag är inte sugen på att utsätta mig för det igen.

Jag tror att det finns sidor som är lite bättre på att attrahera seriösa personer, men tyvärr brukar dessa sidor vara rätt dyra istället.

Men helst hade jag önskat att de som vet med sig att de i huvudsak är ute efter sex också använder de appar som är inriktade på sex. Och låter resterande vara ifred.

2 gillningar

Tack för pushen! Ja jag ska testa när jag är redo, ge det en ordentlig chans. Om jag mår dåligt av det så kan jag ju alltid pausa som du säger.

Så vilken sida är det som gäller för seriöst folk runt 40? Jag är inte intresserad av kortare förbindelser.

Vilka oskrivna regler finns? Kan inte nån skriva en bok om detta… :grin:

Aha, okej ja det låter ju som en “naturlig” utveckling eller vad man ska säga…att de oseriösa söker sig mot de andra sidorna och apparna.

Synd att det ska vara så, och jag förstår att du inte vill utsätta dig för sånt. Hörde att Good ones kör med BankID, men det kanske inte hjälper. :thinking:

Den första ”sållningen” sker med hjälp av din profil. Välj foton och text som ska locka rätt tjej. Jag gillar när hela profilen beskriver personen. Om du gillar att grilla, visa det med en bild i stället för att skriva det. En del skriver saker som liksom inte går att tolka ”jag har glimten i ögat” vem har inte det en bra dag? Eller ”jag kan använda en dammsugare”… En kille menar antagligen med denna text att han, till skillnad från alla andra män, städar. Jag tycker att det är ointelligent information. Jag menar hur svår är en dammsugare att förstå sig på?

Om du vill ha en långvarig relation, skit i de barbröstade bilderna. Du kan strunta i badrumsbilderna också och foton på fiskar. :blush:

Så! Nu är du redo att testa :laughing:

Perfekt, jag gillar det, Solstickans kickstart guide till nätdejting. :grin:

Jag håller med dig om att profilen och bilderna ska komplettera varandra och visa den man beskriver att man är. Jag tackar för tipsen. Ingen naken överkropp eller bilder från badrummet alltså…nä det känns ju sådär.

“Kan använda en dammsugare”, haha, kanske funkar på någon, vem vet, men då har man nog lagt ribban lågt. Känns också väldigt könsstereotypt…

Fiskbilder går bort alltså… :yum: Men om jag gillar att fiska? Fattar att få är intresserade av att se en godtycklig fisk, men om det är jag och mitt livs fångst tillsammans i ljuvlig harmoni? :wink:

Ärligt talat är nog mitt största problem att jag inte riktigt har ens försökt att närma mig någon annan människa på detta vis, varken på nätet eller annars, på över tjugo år och för att tala klarspråk så gör det mig lite skraj. Och på nätet ska det göras på bred front också.

Började skriva på en profil idag men jag blev helt blockerad. Gick ut i solen istället. :slightly_smiling_face:

1 gillning