När man bryr sig för mycket om sitt ex

Om det inte är en direkt chef så tror jag inte detta gäller. Är din exman i direkt beroendeställning, dvs direktrapporterande?

1 gillning

Här är det en man som lämnat sin fru sedan många år för en annan kvinna. Går det då att jämföra dessa situationer? Dvs att få hjälp att bryta med sin nya? Denne exman hade uppenbarligen mindre problem att bryta sin förra relation, men skulle nu vara oförmögen?

Jag tror absolut att TS är den minst lämpliga i en sådan ”intervention” då hon är jävig så det låter betydligt smartare att ligga lågt.

3 gillningar

Jag jämför inte situationerna, de är totalt olika, jag jämför personligheter. Jag kunde inte säga nej och stå upp för mig själv. Efter två år med konstant drama och bråk blev jag tvungen att säga ifrån.

Jag tror också som du att TS är olämplig att lägga sig i, men att bry sig om någon är inget fel. Det är en bra kvalitet att besitta. Sen kan det diskuteras i naivitet och liknande, men jag tycker att TS har hjärtat på helt rätt plats. Dock, som jag tidigare sagt, ett varningens finger för att det kan slå bakut om man lägger i sig för mycket.

3 gillningar

Fantastiskt fin egenskap, absolut.

Nu vet inte jag detaljerna i ditt fall, men här har vi en man som utan större besvär (?) bedragit sin fru sedan 22år tillbaka i månader. Då vilade han inte på hanen att bryta upp. Och det var en familj. Att denne man skulle ha fått dåligt självförtroende och nu fastnat i sin älskarinnas garn (inte alltför gammal relation) och kan inte se till sitt eget bästa?
Jag kan ha fel för kan inte detaljerna i någon av historierna men…. Really?

7 gillningar

raderat

raderat

3 gillningar

Det är inte ”olagligt”, dock olämpligt, men inte om man är öppen med det och sedan flyttar på sig, kanske därför hon flyttat på sig?
Är hon fortfarande hans närmaste chef?
Googla, Finns mycket om detta. Kärlek på jobbet är vanligt.

2 gillningar

Men spelar det verkligen någon roll?

Han är som minst en medelålders man som antagligen bedöms vara något så när vid sina sinnens fulla bruk och som låter henne köpa allt möjligt till till honom för substantiella värden… hon tjänar bra och ditt ex drar sig inte för att låta hennes pengar komma honom själv tillgodo när det gäller lägenhetsköp, utlandsresor osv.

Toyboy kunde man ju utifrån den aspekten enkelt ha tänkt, dvs om han hade varit ung, snygg och utan fem ungar och hon dubbelt så gammal… så vad hon egentligen ser hos honom är ju ett betydligt större mysterium. Meeeen… true love kanske, de är väl varandras love of their life :see_no_evil:

:face_with_raised_eyebrow: :joy:

3 gillningar

@Marte
Du är en god människa, för god.:kissing_heart:

Denne man är vuxen, han har erfarenhet, han har t o m själv blivit bedragen, förlåt, men han kan bara räddas av sin egen självinsikt.
Han har VALT att lämna dig (idiot), han visste vad han hade. Han är inte ett viljelöst offer.

Han är bortom räddning, i alla fall din.

:heart:

2 gillningar