Någon som blivit lämnad och sedan ångra mannen sig

Tack gulliga du :heart:️ Bra skrivit av dig! Jag har nu faktiskt börjat ge upp hoppet. Jag orkar inte kämpa mer jag ska ge upp mitt ex och det är NU! Det ger mig inget som du säger, bara min tid och energi. Nu ska jag verkligen sätta mig och barnen först. Jag har även bestämt mig nu för att inte svara honom OM det inte är något viktigt angående barnen/ stor kram

Hej tack gulliga du! Jodå det går framåt mera än vad det gjort den senaste tiden. Just nu så lever jag för barnen och känner mer glädje nu än innan. Men exet håller sig forfarande borta noll kontakt och ingen respons på någon förbättring tyvärr. Jag misstänker att han träffar någon, även om han säger att han inte har det, hur annars kan man ta sig igenom en separation så lätt som jag tycker att han har gjort. Iallafall beter sig som om jag aldrig har funnits i hans liv. Det har gått fyra månader och han har inte skickat ett enda sms till mina stora barn som är 12 och 14 år. Han har inte frågat dom om hur dom mår osv. Detta är absolut INTE likt mitt ex. Jag trodde att han va mer mänsklig än så :thinking:

Jag har lagt ner all förhoppning om att det ska bli vi igen som familj! Det finns inte längre i mina tankar. Han har en ny är nästan 100% säker. Hur kan man annars vara så himla känslokall??? Det är nog hans nya som bara finns i hans tankar. Jag vet inte om det är så men min magkänsla är ganska stark och jag tror på den. Eller så flyr han så kanske verkligheten kommer ikapp honom senare. Det hoppas jag så att han kan få smaka på det jag har gått igenom…

Det va en mysig första advent tack och lov :slight_smile:️ Jag julpyntade med barnen. Jag är så glad att mina stora tjejer finns i mitt liv vet inte om jag skulle orka ens stå på mina ben annars. Men det är dom stora som drar igång allt med att göra mysiga saker som en familj :heart:

1 gillning

Tack 🥰 ja just nu känner jag mig strakare än innan! Trodde aldrig att det skulle ske. För två veckor sedan bara va jag forfarande långt nere på botten. Sen en dag vakna jag och tog tag i detta. Mycket för barnens skull! Jag vill ju inte förlora dom pga av mitt ex.

Min största önskan är att han träffar någon ny nu och att han är lycklig och kär ”för stunden” sen PANG så lämnar HON honom!!! Och så vill han komma och leka lyckliga familjen ”tycka synd om” honom då han ska tro att jag står kvar BIG NO NO… För jag vet om det nu är så så kommer det inte att hålla han är ganska komplicerad att leva ihop med. Man måste ha mycket tålamod han stör sig på rätt så mycket, och då handlar det om ytterst små små saker…

Glömde fråga lite om hur det va för dig! Va det du som lämna eller blev lämnad? Fanns det något tecken på att den som lämnade ville försöka igen? Och hur många månader i mellan gick det som längst då! Jag kämpar med noll kontakt just nu och det går bra!

1 gillning

Åh fy det låter riktigt jobbigt! Men så stark du är :muscle:t2: Helt fantastiskt att du tog dig igenom detta tillslut även om det har gett dig djupa sår i dig.
Just nu just idag känner jag något jag inte har känt innan för mitt ex. Jag känner ett sånt STORT HAT idag :weary: jag känner att jag vill skrika på honom och säga hur ila han har bettet sig emot mig och mina stora barn! Hur FAN kan man bara gå vidare så snabbt och bli helt känslokall som om jag inte ens existerar??? Jag fattar inte… Det är endast jag som tar kontakt när det gäller barnen. Han hörde inte ens av sig när han hade varit hos läkaren med våran som och gett mig info om det!

Han gjorde allt precis allt för oss innan även när det va dåligt. Och nu är han som en främling för mig. Även om man separerar så tycker jag att man ska sköta det bra och ha en bra konvention angående barnen. Vad händer med såna som blir som han? Vad tänker han? Varför beter han sig så?

Ursäkta blev tvungen att få detta ur mig. Känner sån ilska just nu…

Ja jag känner att jag äntligen börjar att se mer verklighet i det hela! Jag visste inte riktigt först om min ilska va positivt men jag hoppas verkligen det :slight_smile:️ Har inte varit såhär arg på länge. Jag är så trött på allt skit nu. Idag bokade jag möte hos familjerätten så vi kan göra klart all planering kring barnen. Nu vill jag gå vidare. Nu ska han sitta öga mot öga och prata hur vi ska göra omkring barnen mm. Ska dit på tisdag! Är lite nervös har inte pratat med honom ordentlig på fyra månader. Får se hur han reagerar då! Ska bli spännande…

Underbart med namngivningen i telefonboken för rätt stämningsläge!:joy::joy::joy: