Någon som blivit lämnad och sedan ångra mannen sig

Hej!
Är det någon här som blivit lämnad. Och mannan ville inte veta av dig mera trotts barn ihop???
Och jag vill veta om era män har ångrats sig att han lämnade eller iallafall skrivit förlåt efter några månader. Jag står kvar själv med massa frågetecken ifrån honom. Men jag har hört ett sätt man kan göra det är att jag som blivit lämnad är totalt ”TYST” och man ska inte höra av sig. Saken är att han vet att jag vill att det ska bli vi igen.känns lite som att han uttnjutjar det! Vad ska jag göra??? Hur gjorde ni för att få din man att ångra sig! Och om han gjorde det hur många månader tog det tills han insåg att han saknade familjen??? Snälla tacksam för svar???

Det beror lite på hur man definierar begreppet ångra sig.

Jag tror det är väldigt vanligt att den som bryter upp har en period av ånger. Ett litet återfall av saknad. Men tyvärr verkar det inte vara så vanligt att man kan bygga en ny och hållbar relation på den sortens ånger.

Rent psykologiskt brukar det vara effektivast att framkalla den här sortens ånger genom att den som blir lämnad ser till att bryta relationen fullt ut. Genom att omedelbart inleda nollkontakt med den som vill gå. Att låta partnern ta fulla konsekvenser av sitt beslut.

Mest hopplöst verkar det vara när den dumpade ständigt tar kontakt, hittar på skäl att ringa och kanske tjatar, ber eller försöker övertala. Den metoden brukar bara öka aversionen hos den som går och göra hen mer övertygad om att det var rätt beslut att bryta upp.

Oavsett vilket måste man fråga sig varför man vill ha tillbaka en partner som valde att dumpa en.

Man måste fråga sig vad båda två kommer att göra annorlunda vid en nystart. Vilka förutsättningar har ändrats? Vad talar för att relationen kommer att hålla den här gången om man börjar om?

Den processen har jag genomlidit i min egen skalle under några månader. Mitt ex tar kontakt med mig ibland. Det är inte omöjligt att han ångrar sig. Visst hoppas jag på det. Jag vill att han ska ångra sig.

Men samtidigt kvarstår allt som gjorde att han dumpade mig. Han har inte förändrat varken sig själv eller sin situation. Därför skulle jag heller inte ta tillbaka honom i dagsläget. Det vore samma sak som att boka in ett nytt uppbrott och en ny sorg.

4 gillningar

Känner igen mig själv i det du skriver. Mitt ex visar också sig ångerfull och vill idag ha mig tillbaka två år senare trots att han förlovat sig med en ny. Han säger att jag är hans livs kärlek och att han önskar att han kunde ta tillbaka tiden då han lämna mig. Och här står jag som inte vill ha han mer för jag vet hur det skulle sluta ännu en gång. Och jag vill inte ha tillbaka någon som en gång släppt taget om mig och som inte tyckte att livet var värt att dela med mig. Jag är Dock också glad att han är ångerfull idag.

5 gillningar

Mitt ex visar ingen ånger alls! Men jag hoppas att han ska börja göra det någongång. Men det känns som om hoppet är över. Han är totalt iskall emot mig och hör inte av sig alls. Han vill inte ha någon bra relation eller någon kontakt med mig.

När började ditt ex visa att han ångrade sig? Hur snabbt träffade han en ny? Vd skönt för dig att du känner som du gör. Som sagt så har jag börjat gett upp hoppet om oss då han inte visar något. Och det har gått 4 månader nu

Varför skulle han det? Han är förmodligen en narcissist med psykopatiska drag. De är snälla, rörande, drar till sig empater och när de fått någon fast visar de sitt rätta jag. Ingenting är hans fel, han har skuldbelagt dig, misshandlat dig, du har försökt anpassa dig och vara till lags, du tror att din kärlek och omsorg kommer att förändra honom men det kommer den inte att göra. Läste du listan jag bifogade som länk? Här kommer den en gång till. Öppna ögonen, pricka av det som stämmer, se honom och er relation i det rätta ljuset och erkänn för dig själv hur det verkligen var. http://www.varningstecken.n.nu/

3 gillningar

Tack för länken. Jag har läst mycket om det innan jag gick med här och mycket stämmer tyvärr in.

Jag vet inte varför jag tror och vill att han ska ångra sig! Jag är inte arg på honom för ATG han lämnade mig eller tappade sina känslor för mig, jag är arg och besviken på det sättet han har gjort det på! Och det värsta är nig att jag har sagt till honom att jag mår väldigt dåligt över det! Som jag tror och som många andra tror att hand ego blir starkare när jag visar mig svag. Jag har bönat och bett om att han ska komma tillbaka. Och jag gjorde fel! Jag skulle ha dissat honom totalt och inte visa att jag brydde mig om honom. Jag skulle ha använt en annan metod som totalt ”TYSNAD” och jag ska prova det nu och se om han kommer att börja sakna mina sms och bekräftat honom att jag alltid kommer att finnas kvar. Jag tror att han lever på och blir starkare av att jag mår dåligt och saknar honom. Det är jag nästan 100% säker på! När jag inte har hört av mig på ett tag det är då han skickar sms till mig om något helt oviktigt som att jag har glömt något eller så tar han upp saker vi redan rett ut om! Han gör det för att jag ska bli påmind om honom??? Han vill att jag ska må dåligt! Han har ju önskat mig all olyckligt.

Min dotter fyllde 14 år igår. Mitt ex och hans mamma skickade grattis till min dotter? Det trodde jag aldrig att dom skulle göra. För när vår son fyllde 5 år i september brydde han sig inte ett skit. Han kunde inte ens ringa och säga grattis till sin egna son! Han gör allt för att inte kontakta mig. Men igår helt plötsligt så hörde han av sig för första gången på fyra månader till min dotter! Förstå att han har levt ihop med dom och varit som hans pappa då tjejerna bor heltid hos mig. Der är så sjukt! Varför gör han såhär?? Tror ni att han har en ny TJEJ??? Och vill inte/vågar inte säga det???

Han noterade att jag va otrevlig i ett sms i helgen! Och att han försökte ha bra kontakt. Men bara för några veckor sedan ville han inte ha kontakt! Vad har hänt nu? Har han ny kanske börjat backa? Eller har han landat och börja tänka lite?

Jag är så förvirrad :broken_heart: han krossade mig totalt! Och han vet OM det… Han tror säkert att jag ska fortsätta kontakta honom. Men nu har jag börjat acceptera att det aldrig kommer att bli vi! Och skulle han ångra sig någongång, DÅ skulle jag aldrig att ta tillbaka honom!!! Det har hänt alldeles för mycket skit. Han svek mig och mina barn riktigt hårt. Fy FAN!!!

Han är idag stolt,glad, tränar, shoppar som han aldrig har gjort innan! Han har förändrats och det skrämmer mig… Nej jag tror inte att det kommer att bli vi igen. Men jag har nu bestämt mig att Nu ska jag ta tag i mig själv och skita i honom så som han skiter i mig. Han behandlar mig som luft! Och det är det som har/gör ont.

2 gillningar

Håll fast vid det. Den du trodde att han var fanns aldrig.

1 gillning

Pratade med honom ikväll! Och bad om hans ärlighet. Mer mycket tjat så fick jag svar: han har kontakt med en tjej men han har inte träffat henne ”säger” han! Men jag sa då att jag också har kontakt med andra och träffat en kille en gång. DÅ gick han upp i taket och blev helt galen på mig!!! Så det kändes skönt att han berättade och så berättade jag och han blev så arg på mig haha! Karma karma

Han regerade väldigt starkt på att jag hade träffat en kille en gång sen det tig slut! Och han menar på att han inte har träffat någon men är redo för det…

Herregud nät ska han sluta ljuga :woman_facepalming:t3::joy:

Oj nu skrev han något riktigt sjukt! Han skrev att han har tänkt att han kanske skulle ta tillbaka mig? Hmm varför vände han nu när han berättat att han har kontakt med en tjej. Är det för att jag berättade att jag har träffat en kille på fika??

Har du några bra svar på det? Eller ljuger han nu bara för att såra mig ännu mera :thinking:

2 gillningar

Ehm, vad menar han med:
Att han har tänkt att kanske ta dig tillbaka??
Skulle det vara en ynnest då, menar han att du då ska känna tacksamhet gentemot honom om han först dumpar dig för att sedan ta tillbaka dig?
Ser han dig som ett objekt som han kan göra vad han vill med?

Ursäkta att jag reagerar men det låter otroligt egocentrisk, där en person verkar ha noll förmåga att sätta sig in i en annans persons känslor.

Förstår känslor av förvirring men har han samtidigt inte visat vem han är? På vilket sätt han löser problem och hur han stått/ej stått upp för er?

1 gillning

Snälla du, hans ego vill hålla kvar dig samtidigt som han har en ny. Han vill känna att han har makt över dig. Det är så de fungerar: deras behov av bekräftelse får en boost av att ha en ny samtidigt som den “gamla” suktar, trånar, längtar, hoppas. Det är så de funkar: de vill ha kontroll över nya så väl som gamla. Ger man dem lillfingret tar de hela handen. Ger du efter en enda gång kommer du att förtäras som halm. Det enda du kan göra, det bästa du kan göra är att minimera kontakten och låt det bara handla om sakfrågor annars kommer du aldrig att kunna bli fri och gå vidare. Det är när de känner att deras ex är på väg att frigöra sig som de gör allt för att försöka hala in dem igen och se hur mycket kontroll de fortfarande kan ha över dem. Lyd ett gått råd: Lägg benen på ryggen och kuta åt motsatt håll så långt bort från honom du bara kan, annars riskerar du att går under.

7 gillningar

Det är sant det du säger. Han har redan tvärvänt och sagt att det aldrig kommer att bli vi igen! Så han lurade mig för att boosta sitt eget ego tyvärr! Men jag måste gå vidare nu.

Det är så sant det du säger! Nu måste jag ta tag i mig själv och sluta höra av mig till honom. Ja så sant det du skrev: han ville bara ha kontrollen kvar och kolla om jag forfarande finns kvar. Och när han fick det bekräftat så sa han igår att det aldrig kommer att bli vi.

Mitt ex skiter torkat i mina känslor. Han har visat nu vem han är på riktigt. Och jag vill inte vara val nummer två! Tjejen han har kontakt med kan mer än gärna få honom jag vill INTE han honom längre. Det värsta jag vet det är att tävla om någon annan, och speciellt när jag vet att jag blir dissad och han kommer välja henne. Hon är ny och spännande medans han vet exakt vem jag är! Nej nej nej jag tänker inte gå på hans fula kontroll behov. Fy fan trodde aldrig detta om honom. Men nu vet jag hur det funkar man måste väl lära sig av sina misstag för att inte gå på det igen. Igår sa jag att vi lägger ner och går vidare i våra liv nu, du kan vara med den nya tjejen du träffat. Och så sa jag att jag vill inte ha något mera kontakt. Bara om det händer något med barnen såklart!

Jag vet nu att han ljuger som en GRIS!!! Han tror att jag kommer att höra av mig säkert. Men det är nu upp till honom vem han väljer att vara med! Jag tror inte på honom längre. Nu ska jag lägga mina ben på ryggen och SPRINGA så fort bort ifrån honom så gott jag kan i resten av mitt liv. Det värsta jag vet det är när folk ljuger… Tack för ditt svar :slight_smile:️ Det hjälper mig och stöttar mig och gör mig starkare. Ibland måste man bara höra det ifrån någon annan :heart:

1 gillning

Radera honom ur ditt liv på alla sätt som går. Om du måste ha honom kvar i din telefonbok döper du om honom till Fullblodsegoisten eller Rikspuckot, så att du blir påmind om hans sanna jag varje gång du måste prata med honom i telefon. Då kommer du i rätt känsloläge redan innan du svarar.

Han vill att du ska tråna efter honom, bara för att själv få känna sig nöjd och eftertraktad. Påminn ofta dig själv om vilket ynkligt och osexigt beteende det är. Minimera all uppmärksamhet. Visa honom genom handling hur lite du bryr dig om hans förehavanden.

Jag raderade genast mitt ex ur min telefon. Vi har ju inga barn tillsammans så det fanns ingen anledning alls att prata med honom. Dessvärre kan jag hans telefonnummer utantill, så jag ser ändå att det är han när han ringer.

Men en gång ringde han från sin jobbmobil. Det numret hade jag också raderat, och jag kunde det inte. Så då var jag helt frågande när jag svarade. För mig var det ett okänt nummer.
-Hej, det är jag, sa han.

Och jag kände inte riktigt igen rösten! Jag väntade mig ju inte att det skulle vara han.

-Vem…? undrade jag, helt uppriktigt. Ingen fejk. Han måste ha hört på mig att jag faktiskt inte visste vem det var!
-Men det är ju jag! sa han irriterat.

Först då hörde jag att det var han. :joy: Jag tror det var lite chockartat för honom, faktiskt. Jag kände mig minst sagt belåten efteråt. Det blev en tydlig signal om hur långt ner han hade hamnat på min intresselista.

6 gillningar

Se inte tillbaka på vad du förlorar, omfamna istället situationen och se det som en nystart!
Hur mycket du än försöker så kommer du ALDRIG, och jag menar ALDRIG NÅGONSIN få ärliga svar av honom.
Som han behandlat dig får någon annan stackare stå ut med! Men inte du, för nu går du vidare!!

Han kommer att försöka lura in dig igen i sitt spel. Det är väldigt psykiskt påfrestande och det är lätt att man tillåter det. Det är så viktigt att man är bestämd av sig och rättvis mot sig själv. All respons som du ger honom (utöver barnen) sviker du dig själv allt mer. Han bryr sig innerligt inte. Jag vet att det är så lätt att tro det och man blir lite små glad när ”han hör av sig”. Men anledningen till att han hör av sig handlar inte om kärlek eller att han älskar dig. För det gör han inte. Det handlar alltså om makt kontroll och att han matar sitt ego. Var inte den som gör det. Och ljuga är de bra på att göra. Så om han säger att han inte träffat någon än utan känner sig redo bara för det, ta det som att han gjort det.

Bli inte glad när han hör av sig. Noll kontakt är det bästa. Du klarar det här. Du förtjänar någon som älskar dig för den du är och som gör allt för att vara med dig och inte lämnar dig.

1 gillning

:pray:t3::pray:t3::pray:t3: Så fint inlägg. Speciellt för oss som känner igen oss i det här att få läsa.

Vilket fint inlägg! Känner igen så mycket

Tack kära underbara ni som kan säga till mig att sätta stopp på mig själv att inte höra av mig!

Han sa så för att såra mig ännu mera! Hade han verkligen älskat mig eller haft känslor kvar då gör man inte så som han gör just nu!

Men jag kan inte förstå hur elak och känslokall man kan bli emot en person man har barn ihop med. Han döljer något för mig och det är väl ett sätt för honom att skydda sig så att sanningen aldrig kommer fram. Han ljuger och det vet jag! Men jag är bara så himla ledsen och besviken på sättet han har lämnat mig på!

Tror ni någonsin han kommer att höra av sig i framtiden och prata ut om det som hände mellan oss! Eller kommer han alltid att bära på sin stolthet??? Jag är så chockad :cry: hoppas att han vaknar någon dag och inser hur ila han har gjort familjen. Han är total förändrad just därför tror jag att han har en ny tjej! Men som ni sa stackars henne hon kommer att bli psykiskt misshandlad när han har sin makt över henne…

En gång när jag hörde av mig då sa han: Du hörde av dig bara för två dagar sedan, kan du låta mig vara ifred! Jag blev helt paff för det handlade om barnen. Varför kan han knappt prata ens om dom ihop med mig. Karm på er och tack för erat stöd :heart:

Hej,
Känner igen mig väldigt mycket i det som du Fiffi och ett par andra skrivit. Har själv efter att ha blivit lämnad för 2,5 år sedan försökt få svar på VARFÖR? Samt lagt sååå mycket energi och tid på att fundera på om det kan bli vi igen. Vi hade ett par områden att stärka upp i förhållandet, men inget som skulle vart jättesvårt enligt mig. Han hade även andra saker som krisade i livet, men valde att ta itu med separationen först. Och känslan är att han fortfarande inte släppt taget om mig heller fullt ut.

Hade jag lämnat någon ( eller honom) som jag levt ihop med i 12 år och har barn ihop med, så hade jag känt att jag var skyldig en bra förklaring. Dock så har jag kommit till insikt i att för mig skulle det vara ganska naturligt och inte så svårt att ge en sådan förklaring, men att alla inte har samma förmåga eller ”kontakt” med sitt inre och känsloliv ( och kanske tycker det är för skrämmande att ta tag i). Därför får jag nog aldrig något riktigt svar utan skapar/skapat mig svaret själv( och med hjälp av vänner o famij). Får bli min verklighet av vad som hände!

Jag har lagt så otroligt mycket tid och kraft sista åren på att försöka må bra, hålla näsan över vattenytan och släppa relationen och det vi hade. Jag har det bra nu och de glada stunderna är fler än de tråkiga med allt som maler runt.
Sista tiden har jag aktivt försökt gå in och korrigera/ bromsa mina tankar ( när det jobbiga börjar dyka upp). Ställer mig frågan” Ger dessa tankar mig något?” samt börjar rabbla och fundera på vilka positiva egenskaper jag har. Dvs förflytta fokuset till dig själv, och bort från honom. Funkar bra för mig.

Jag har kommit på att mitt ex nästan alltid behöver avsluta ett samtal vi haft med att säga något ” nedtryckande”. Speciellt om han tycker att han gjort något extra, ställt upp etc Så nu har jag gjort det till en grej att jag får en bekräftelse på det varje gång dvs att någon sådan vill jag inte vara ihop med. Senast igår sa han något sådant, som jag uppfattade som ytterst märklig kommentar. Ägnade kvällen åt att skratta åt den för mig själv.

Tror som du och andra sagt att det bästa är springa åt andra hållet!! Och försök släppa att göra tolkningar el leta tecken på om han vill komma tillbaka. Enligt min erfarenhet så leder de DIG ingenvart ( och inte heller dina barn). Det är DU och dina barn som är viktiga här i livet och är bäst!!

Ni har ju inte varit separerade så länge, så förstår verkligen alla tankar som maler! Men låt dem få göra det också ett tag! Go with the flow…Styrkekramar till dig❤️

2 gillningar