Mitt x bröt sig in hos mig och läste min dagbok

Som rubriken lyder, har ett x som är diagnoserad narcissistisk personlighetsstörning. Han har varit riktigt hemsk och svartsjuk / kontrollerande. Haft ett helvete med honom. Vi är separerade men har gjort slut under en längre tid. Dock har han inte lämnat tillbaks min nyckel. I helgen bröt han sig in hos mig men använde såklart nyckeln och läste min journal där jag har dokumenterat allt han har gjort mot mig och mina barn under 2 år. Hur ska man tolka detta och hur är man kapabel till att göra nå dylikt ?

2 gillningar

Jag förstår inte riktigt hur du menar, han har varit extremt kontrollerande under hela er tid tillsammans och du undrar hur man ska tolka det han gjort?! :thinking:

Går det öht att tolka på något annat sätt än att han fortsätter på samma sätt och försöker fortsätta sin kontroll av dig genom att ta reda på så mkt han kan och på de sätt som nu står till buds?

Har du polisanmält händelsen?

Var har man ställt diagnosen Narcissistisk personlighetsstörning på honom och hur länge sedan är det som han fick den diagnosen?

2 gillningar

Du ska byta lås och polisanmäla honom. Det finns inget att tolka. Han är en idiot oavsett diagnos eller inte.

Kanske ska du skapa en kopia på journalen som förvaras hos någon du litar på, för säkerhets skull. Har du berättat för din omgivning vad han gjort?

I övrigt: byt lås och polisanmäl.

1 gillning

Förstörde han din dagbok efteråt eller bara läste han den och lämnade den oförändrad?

1 gillning

Har precis fått veta att han har gjort två kopior på min nyckel som han hade hemma hos sig men nu har jag iaf bytt lås. Så han har alltså gjort intrång i min lägenhet och läst mina privata anteckningar och gjort kopior på mina gamla nycklar. Kan man klassa detta som psykopati?

Han brände upp den

Det är ingen här som kan varken diagnosticera eller frikänna honom från “psykopati” och det kan inte du heller, så den frågan kan du släppa direkt. Dessutom spelar det krasst sagt ingen roll vad han och hans creepy person och beteende kallas.

Däremot är han uppenbart en oberäknelig och ytterst obehaglig person, så mitt råd är att du håller dig undan honom så långt det bara går och aldrig utmanar ödet. För annars kan du hips vips hamna ur askan, rakt in i elden.

1 gillning

Hur var det nu egentligen, hur har ditt ex fått den diagnosen och av vilken instans?

Hade han den redan när du träffade honom, eller blev han diagnosticerad under er relation?

Jag hoppas att du polisanmälde det!

Mycket obehagligt! Se till att han inte kan komma in i bostaden, även om det kräver byte av lås, larm och kameror! Bättre skydda sig själv för mycket.
Stor kram!