Min man var otrogen men lät mig kämpa i tre år för hans kärlek, sen valde han att gå ändå

Hej! Vad tråkigt det är att läsa att vi är så många som råkat ut för liknande historier!!! Hur kan det finnas så många män som är så egoistiska!!! Våra historier liknar verkligen varandra flyktsoda!! Nu har det gått två månader sen min man flyttade ut och jag gråter fortfarande ofta och saknar “mitt familjeliv” samtidigt som jag börjat inse att det var inget bra familjeliv för det var ju bara jag som gav och gav och han som tog och tog… Ibland kan jag t om komma på mig när jag sitter med min son att jag tänker - Så skönt vi har det!! Jag behöver inte lägga all min kraft på att analysera allt han säger eller gör, behöver inte be om kärlek som han ändå inte ger. Jag har en lång väg kvar men jag börjar känna hopp om att jag kommer att hitta mer styrka i mig själv för varje dag!! Idag vet jag inte ens om jag skulle ta honom tillbaka om han så bad om det och det är en ganska skön och behaglig känsla. Sen går ju allting upp och ner förstås!! Ilska, hopp, sorg, allt i en salig blandning. Men som jag skrivit innan jag har i alla fall kommit fram till att jag ska aldrig mer i hela mitt liv behöva be om kärlek!!! Att känna sig ensam i en tvåsamhet är faktiskt ännu värre än att leva själv!! Hoppas du hittar din väg att hitta styrka och kraft.

5 gillningar

Visst är det stört @flyktsoda att de tycker att vi ska förändras så de ska må bra och vi försöker in i absurdum stt göra det. Kram :butterfly:

Hur gick det med lägenheten? Är den okej? :+1:

Hej @Noomi. Jag har inte fått se den ännu. Ska förhoppningsvis få det imorgon.

hoppas det kommer gå bra för dig. är du nervös inför att kolla på lägenhet?

Om jag inte hade läst om vad du verkligen gått igenom, och om det hade varit mot mig så hade jag inte tyckt om att man har en lägenhet utan att säga något till den andra. Men alla har vi våra problem…

Hur känns det nu? Menar att du HAR ju försökt att få det att fungera. och på ett vis så känner jag själv att det är skönt att man har försökt. nu är jag mest ledsen för att det blev som det blev men har inte ångest över att jag kanske gjorde fel val.

hoppas du förstår vad jag menar. det kan lätt bli missuppfattningar i enbart text utan att träffa personen. Brukar läsa och följa vad du skriver men har svårt att själv svara.
kram.

1 gillning

Kag ska kolla på lgh imorgon tror jag. Inte fått svar från bostadsbolaget ännu. Jag skulle inte skaffa nått i hemlighet om jag trodde jsg skulle vara säker. Men hur mannen reagerar vet hag inte. Nu är han precis som den jsg föll för så jag är återigen riktigt kluven.
Hur är det själv med dig? Läser dina inlägg med.

Min man var också otrogen mot mig tillåmed 2 gånger. Första gången hittade jag honom med en kvinna i ett mörkt rum. Den horan hade ingen uppehållstillstånd, kunde inte svenska så bra heller, hade ingen bostad och hon ville ha pengar. På något sätt trodde hon att hon kunde få allt från honom. Jag och min man jobbar tillsammans och jag brukade jobba till runt 17 varje dag för att min dotter hade träning efter skolan. Han visste att jag inte kommer tillbaka efter 17 och då hade hon den kvinnan hos sig.
De messade varandra från 9 på morgonen till sent på kvällen. Jag frågade honom varför han har sin mobil hela tiden och han sa att det var för jobbet. Jag var dum nog att jag litade på honom trots att jag hade mina tvivel om honom.
De träffades i 3 månader bakom min rygg. Som sagt när jag hittade de i ett mörkt rum på jobbet kunde jag inte tro mina ögon. Jag trodde verkligen inte att min man var en sån person. Trots allt detta förlät jag honom och jag försökte glömma bort allt och vara så snäll som möjligt. Såklart var det tufft, dagar och nätter var jag deprimerad på grund av detta. Jag var sömnlös i flera månader. Men jag trodde iallafall att allt blev normalt igen men det blev det inte.

Andra gången ringde en kvinna min man hela tiden och sen började han messa henne igen, bakom min rygg. Den dagen som de skulle träffa varandra såg jag meddelandet och försökte lura kvinnan att komma till jobbet där de hade från början bestämt sig för att träffas när jag skulle gå hem från jobbet. Men min man fick reda på att jag hade messat henne så han sa till henne att inte komma.
Han bad om förlåtelse igen. Jag vet han ljuger och han kommer fortsätta med detta. Men jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Om jag borde stanna eller lämna honom. Det är svårt. Jag mår jätte dåligt och har igen gått sömnlös.