Min man otrogen

hejsan,
Det är Bulan här, vill dela min historia eller fråga en råd från er som läser detta
Jag har gift med en svensk för 16 år vi har så bara relation från början tills vi har 2 barn tillsammans
mest problem som vi har är ekonomiskt och han hjälpte inte med hushållsarbete, t.ex. diska och städa huset.
Vårt sexliv var inte särskilt bra.
tills jag en dag fick reda på att han hade en affär med en annan kvinna. och en massa lögner och han köpte ett guldhalsband till henne, de träffades via sociala medier.
Han blev mycket chockad när han fick reda på att jag kände till det.
Han bad om ursäkt och kommer inte att göra det igen och han sa att han fortfarande älskar mig.
Jag förlåter men det är väldigt svårt att glömma vad han har gjort med en massa lögner, väldigt sårande.

Jag vill separera men jag vet inte vad jag ska göra, med massa juridiska saker för att jag har inte svensk medborgare
skulle jag ge honom en andra chansen???

Jättejobbigt. Lider med dig. När fick du reda på det? Ta inget förhastat beslut . Men vänta inte för länge heller. Vilket land är du medborgare i?
Sök hjälp av jurist som kommer hjälpa dig med allt om du vill separera. Men bra att se vilka möjligheter är. Vill ni försöka måste ni försöka med parterapi och även var för sig.

Det är ett stort övertramp din man gjort!!
Det värsta man kan gå igenom….

Jag förstår att det är en mycket svår och ledsam situation för dig.
Ge honom en andra chans. Under tiden tar du reda på hur du kan klara dig själv. Han är inte snäll mot dig.
Var smartare än honom…

1 gillning

Även om du inte är medborgare så har du någon form av uppehållstillstånd i Sverige. Det borde nästan vara permanent uppehållstillstånd (PUT). Då gäller samma regler för dig som för alla andra som vill skilja sig.

Och om ni varit gift i 16 år, hur länge har du bott i Sverige med PUT? För du borde ju snart kunna söka medborgarskap då?

Om du är medborgare i ett land som tillåter dubbelt vill säga.