MC träff vår/sommar -18

Jag gillade triumph. Har kört även deras glidare speedmaster. Men den ägde inte jag, det var en vän från jobbet jag hade då för 12 år sedan.

Å andra sidan så var det en gammal bonneville jag testade en gång av en vän. Tror den nästan drog mer olja än bensin :laughing:

Men tycker deras paralelltwin är så mycket snyggare än alla andra som efterhärmar hd:s v form, och så blir de lite bulligare också i formen.
Gillar heller inte massa kåpor. Jag får ont i huvudet av för mycket luft som kommer mot mig. Har vart uppe 160 en gång men då var det jobbigt att inte blåsa av, och den gamla bonnevillen vibrerade så mycket att man skakade som en gammal 90 åring om man var uppe i över 80 knyck.

Min Bonneville var en år 12 och därför rätt så stabil. Fast visst v blir det stökigt över 140 knyck. Thruxtonhojen låg man över tanken då det var rejält nedbockat styre. Rygg och handleder gick typ i pusselbitar efter några mil och framförallt i låga hastigheter.

Hojar är som människor. Man kan inte älska alla :blush::blush:

1 gillning

@Lavve @skildkille81 @Ducce @Flodis49 Fråga: Är det någon som använder intercom typ Cardo SmartPack eller liknande som har erfarenheter? Jag är på väg att sticka och köpa en ny hjälm och samtidigt intercom/mobil styrning. Lutar åt Cardo. De verkar ha kommit längst i mesh-nät tänket.

Och när ska vi ta en sväng?

Hepp
R

Hej! Använder inte kommunikation i hjälmen. Har ingen aning om dessa prylar.
Har det körigt tre helger på rad, men efter det ska vi få till en tur. Hur går trajan?

@Ducce den är fullständigt perfekt för mina behov. Lite lagom galen, men samtidigt en touring hoj :slight_smile:

Jag använder inte heller Intercom… Min söta vän vill inte åka hoj och min son brukar somna i ”fotöljen”… :thinking::face_with_raised_eyebrow:

Hade varit jättekul @Flodis49😎. Har du vägarna förbi kan du alltid höra av dig.

1 gillning

Ja, det är kul @Trasig74:grinning: Men vart och hur ska jag höra av mig… :thinking::wink: