MC träff vår/sommar -18

Jag har bara några mil till Höglandet… (bor i Huskvarna) kanske du vill ta en sväng när vädret tillåter… Jag har ryggstöd, min son somnar ibland när han åker med… det är en fördel om du kan acceptera, typ HD ljud… :no_mouth:

@Flodis49 Kör du HD alltså? Är du med i nån klubb?

Hd. Jag hade en bonneville för 12 år sedan. Mycket fiiinare… Triumph alltså.
Sålde min mc för 8 år sen. Frun ville inte åka. Konstigt att det går bra nu med den nya killen. Hon hade så bråttom att hämta sina mc kläder som hon lämnade kvar.

2 gillningar

Nää… jag kör inte HD, men många tror det innan dom ser att det står Kawasaki på tanken… en 1500 med rena rör… den låter som brorsans HD, på tal om brorsan… Han vill gärna att jag går med i Networks MC… Men jag känner inget behov av att vara med en klubb… Jag vill vara fri :pray::smirk:

1 gillning

Triumph är riktigt coolt, särskilt cafe racer… :v:

1 gillning

Var det inte nåt med trajor o el? Den som uppfann det elsystemet uppfann mörkret? :rofl:

1 gillning

Jag gillade den. Men skönast var i 70-80 km i timmen.

Skönast är i 140 km/t

Äldre modeller var ju viktigt att man var mekarglad. Min var från år 2000 så den var bara 6 år gammal då.

1 gillning

Min är en klassiker och heter också eighty-eight… första 1500:an som kom till vårt land…

Men jag är febrigt sugen på en Supermotard… En Husqvarna så klart… :slight_smile:

1 gillning

Googlade…vilken supernajs hoj :+1:

Mmm… det är det… Hoppa på så får du känna vad newtonmeter är :wink:

image

@Flodis49 Precis de färgerna hade den jag fick upp på Google oxå! Kan inte finnas så många i Sverige va?

Nää… den är ganska unik… Coca Cola färgad… den är så fin… min hyresgäst supermortard som är parkerad bredvid, blev lite avis när jag startade förra veckan…

Men hallå…är vi inte skilda… ska vi nte sörja… :thinking: Skönt att hojjarna just nu är prioritet… fast min sorg sköljdes bort som pollen i regnet… för ett år sedan… :slightly_smiling_face:

En Triumph 955i ST 2002.
Alltså jag är kär. Igen!
Efter en del om och men stack jag från Markaryd hemåt. 42 mil av ren (men ganska kall) glädje. Fick ett par sköna tihi-anfall. Du vet, när det bara bubblar upp glädje ifrån magen. Sjukt jävla kallt utmed Vättern-leden, men annars kanon.
Hade ju en Triumph Sprint sport 900 som de hette 98 innan vi flyttade utomlands.
Kicken av att dra upp den i blygsamma 140 och sen plocka ner den till stillastående med trajjans faktiskt enastående skivor är … mjuk lycka.
I mitt tycke en perfekt mix av touring och bus

2 gillningar

Screenshot_20180414-195152

2 gillningar

De hade Lucas elsystem. Mannen som uppfann mörkret. De läkte olja som såll också. Men de nya trajorna är superfina i kvalite. Jag hade en Bonneville -12 och efter det en Thruxton (café racer). Nu kör jag DUCATI

1 gillning