Mallans Inn 2.0

Nat, nat… 01.12 var sen klar​:stuck_out_tongue_winking_eye: hörs imorgon :+1:

1 gillning

God Jul till alla er som tittar in i Forumet

4 gillningar

God jul till oss alla här på forumet. :mrs_claus:t3::santa:t2:

4 gillningar

Tittar in här idag, vill också passa på att önska er alla en fin jul :christmas_tree::pray::sparkles::heart:

4 gillningar

Önskar er alla en riktigt God Jul! Puss och kram till alla som hänger här, stöttar, utmanar, håller med, kommer med hjälp och förslag eller bara ger kramar till alla som behöver.
Utan er hade det här året varit mycket jobbigare!
:santa:
:heart:

3 gillningar

God Jul och tack att ni finns🤗

4 gillningar

God jul på er alla och tackar för all stöd ni ger varandra!

3 gillningar

Jag trodde det här skulle vara årets tyngsta dag men jag måste säga att jag är riktigt glad och nästan lycklig! :slightly_smiling_face:

Julafton har varit bra, ätit god mat, diskat en massa, umgåtts med mamma, hennes man och min bror och hans familj. Videosamtalat med mina barn som var glada och nöjda och jag längtar efter att de ska komma i morrn.
Livet är ändå ganska bra.

Nu sitter jag med resterna av vinet jag slog upp när vi började göra i ordning maten vid 1500 (ja, jag dricker väldigt lite och väääääääldigt långsamt :sweat_smile:) och tuggar på skumtomtar till.
Det borde ju nästan bli skumvin tillsammans eller vad säger du @mamma_mu?
Jag hoppas ni alla haft en bra eller åtminstone bättre jul än ni befarade. :heart:

5 gillningar

:rofl: Jag kom just hem från dottern. Jag var chaufför så det blev bara en julöl för mig.
Imorgon blir det lite mera liv i luckan. Då kommer alla till mig.
Men en helt ok kväll var det nog.

1 gillning

Firandet med exsläkten ställdes tyvärr in då covid och influensor drabbat några.
Blev lugnt hemma med barnen och den mat vi hade hemma. Sånt som händer men blir less på att pandemin fortfarande ställer till det.

Men mår bra nuförtiden och ser fram mot nästa år då jag redan nu har trevliga saker att se fram mot.

God fortsättning och heja oss som kämpar!

3 gillningar

Jag kan också konstatera att första julen som skild (nåja om man bortser från betänktetiden) gick att ta sig igenom. Jag fick t.o.m. några timmar själv och man skulle ju kunna se det som om jag missade jul med barnen, men vi har firat massa jul ihop också så de timmarna jag var själv ägnade jag åt mig och det har väl aldrig hänt på jul förr :sweat_smile:

Sen har dagen fortfarande inte varit succé, men jag drömmer redan om nästa år - när jag kan begå jul som jag vill i mitt eget hem :grin:

God jul till er alla, jag hoppas ni har haft en bra dag :christmas_tree:

3 gillningar

Såå, diskat ihjäl mig , tror jag. Men det är bara skoj.
Nu dricker jag resterna av vinflaskorna… kanske inte så bra men … njuter av musik och brasa. Helt by my self and I .
Att vara ensam är inte min grej men det känns väl ändå helt ok .Gråter inte i varje fall🤣

5 gillningar

Min andra jul som frånskild. Det är bättre i år. Förra året firade jag och barnen jul via FaceTime med morföräldrarna. Det här året var jag redo för julen och allt den kan innebära. Julmaten fixad på ett ostressigt sätt, liksom julklapparna. Jag är så cool, faktiskt! Exet (minns ni Gråtis?) har skärpt sig väldigt mycket och driver umgänge med yngste, som vill umgås med honom.

Haft en fantastisk juldag. Långpromenad med yngste i ett naturområde, med baktanken att han skulle röralite på sig.

3 gillningar

Vi skulle inte ge julklappar , bara nåt som var hemgjort eller stulet… men fick

  • gula gummistövlar ( syster stulit från sitt jobb ) näää … fått.
  • fina Clarins produkter ( kontakter)
  • en bastudyna
  • yllesockor , hemgjort.
  • en fleece, köpt , tror jag.
  • en skumvin, möjligtvis från Estland.
  • rumsdoft ( från några år sedan tillbaka då hon sålde sådana så den hade lite avdunsta…)
  • pusselmatta ( köpt nog)
  • en superfin klänning ( passade inte hon som köpt den men perfekt för mig)
  • batudoft av yngsta sonens flickvän…
    Jösses… vad snäll jag varit!
2 gillningar

Du är viktig för många :heart:

Ifjol var jag som en trashink vid jul så jag var nöjd att jag lyckats ordna med julklappar till barnen. Inget till mig själv. Det etta barnet var så himla fundersam över bristen på julklappar till mig och kopplade ihop det med att jag inte varit snäll.

Så i år, då jag är mer stabil, så ordnade jag med julklappar även till mig själv. Och barnet, nöjd, för det är just precis så snäll mamma är.
Och så är det väl, då man köper julklappar till sig själv så får man själv bestämma hur snäll man varit :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 gillningar

Jag fick Husmoderns död av Sara Danius av min bonusdotter, eller X dotter. Och skumbad av dottern (X) och en extremt fin whisky av X. Snacka om underbar trio. Längtar till att konsumera alla tre samtidigt. Idag kommer jag att få en fin champagne av min äldre bror. Strax har jag familjen hör på middag. Löjromstoast och oxfilé. Lyx lyx… men äldsta brodern har öppnat plånboken och jag har stått i köket med glädje. Trevlig kväll alla vönner!

4 gillningar

Efter ytterligare en härlig dag med mamma, hennes man och mina barn som spenderats med mat, promenad, pussel, bara må gott är det dags att sova igen.
Sista dagen här i morrn innan vi åker hem tillsammans - och det ska faktiskt bli skönt att åka hem till mitt eget.
Jag har haft en bra jul! :hugs:

5 gillningar

Hade sett fram emot ledigheten men det är verkligen inte samma sak när barnen inte är hemma hela tiden. Visst är det skönt att hinna få iordning och städa, tvätta och plocka undan, men det går ju rätt snabbt att klara av, men barnen är inte här ändå :broken_heart: börjar känna av det på ett annat sätt nu än tidigare (då bodde de nästan på heltid hos mig), nu när exet fått sin lägenhet. Känns så påtagligt på ett annat sätt nu. Kommer man nånsin över det? Min absolut största mardröm har alltid varit tanken på när barnen ska flytta hemifrån, men detta är ju nästan som att de har gjort det redan :sob::broken_heart: saknar dem så mycket

2 gillningar

Ja, saknaden efter barnen är svår, måste vara ännu värre när de är små som dina. :heart:

1 gillning

Det är hemskt. Min enda tröst är att hon älskar sin pappa. Man vänjer sig men ändå inte.

2 gillningar