Mallans Inn 2.0

Härligt härligt, tänk vad Du lär dig massor @Noomi

Ja, det vet ju du… du har garanterat tragglat den TV-tablån och se hur klok du blev :smiley: :revolving_hearts:

Tack för det Skönheten.
.
Hur går det med måleriarbetet i gzraget ?

1 gillning

Måleriet är äntligen klart, bara återmonteringen av hyllplan, skåpsinredning, diskbänk, blandare etc. som återstår så kanske när denna veckan är slut :pray:

Sen ska alla grejer tillbaka och in på sina platser :face_exhaling:

Det var lång väg från 11 januari till 11 maj (om jag har tur) :see_no_evil: :sweat_smile:

Sicken jävla lång tid, oj oj…

1 gillning

Ja, nåt så infernaliskt.

Det mest komiska av allt var att byggledaren hade så j-a bråttom när garaget skulle tömmas så jag nästintill förväntades slänga ut allt i snön. Så viktigt var det att komma igång direkt och vara supersnabba på alla moment, för som han sa så inom två månader måste försäkringärenden vara klara om de inte skulle få sämre rating hos Folksam :rofl:

Men det var ju såklart innan “alla” anställda blev antingen sjukskrivna, åkte på sport och påsklovsresor, skulle bara åka om nåt badrum/kök bla bla. Så i morgon eller övermorgon var standardsvaret vecka efter vecka och månad efter månad :face_exhaling:

Men snart så, blev riktigt fint både tak och väggar. Som ett nytt garage faktiskt, och det är ju vad det är eg… på insidan iaf.

3 gillningar

Nu är äntligen allt med garage/förråd klart, bara sluträkningen kvar :see_no_evil:

Är det någon som har en bra krim-serie att föreslå? :revolving_hearts:

Jag har inte haft ro att se på TV på flera veckor, men nu äntligen :sweat_smile:

4 gillningar

Det börjar en ny krimserie på svt just nu. Seriemördaren från Wales.
Ingen aning om hur bra den är men brukar gilla brittiska krim.

1 gillning

Tack, jag ska kolla upp den… troligen måste jag vänta några veckor för jag avskyr att tvingas vänta mellan varje avsnnitt :pray:

Hej @Noomi
Om du har tillgång till TV4 play och ev. kan komma åt Beck så är film nr:50 skapligt ny.

Jag har sett ett antal… men om detta är nr 50 så har jag garanterat missat minst 30 :see_no_evil:

1 gillning

Har du Netflix så rekommenderar jag ”I dina händer”. Krim på sitt sätt, handlar iaf om ett mord, men också om gängkriminalitet.

2 gillningar

Hittade just en annan på TV4 play.
Jag har själv inte hunnit se men ska iaf börja.
”Significant others”.

Två andra TV4 Play (har men betalvarianten ingår ju även britbox)
Britbox: Three girls, Mord i sinnet (äldre serie i flera säsonger, bygger på Val Mcdermids böcker. Svårt att förstå hur någon kan komma på de horribla brotten)
TV4 Play: Riptide

1 gillning

Eurovision 2024 - vilket skämt.

Dessutom hålls det här i Malmö för andra gången.

Förra gången när det hölls här så var det skön och uppsluppen stämning på stan’. Folk från hela världen var här, det var genuin glädje och folkfest.

Denna gången är musiken och glädjen det sista det handlar om.

Jag kan för mitt liv inte heller förstå hur just denna konflikten, Hamas-Israel, fått och får sån gigantisk uppmärksamhet och fokus.

Det pågår just nu krig och konflikter i världen där hundratusentals människor förlorat sina liv. Där barn dödas, riskerar att svälta ihjäl, osv. Inte ett pip om dessa.

Dessutom var det väl Israel som blev attackerat denna gången? (Som så många andra gånger) Både av Hamas och civila palestinier. De hade kunnat lämna tillbaka gisslan och besparat livet för många palestinier. Men inte ett ord om det. Inte ett ord om Hamas.

“Resistance by all means necessary” - de stödjer alltså massvåldtäkt, sexuell tortyr, att barn och deras föräldrar bakbinds och sätts eld på levande och så vidare, går inte att föreställa sig ens vad de (Hamas och civila palestinier) gjorde den 7:e oktober.

Dessutom, Malmö går back ca 50 miljoner varje år pga hög arbetslöshet osv. Vem betalar för fiaskot?

Jag vill aldrig mer ha hit skiten till min stad.

3 gillningar

Efter hur lång ockupation och systematiskt långsam utrotning av en enskild befolkning? Inte någonstans är Israels agerande försvarbart.

2 gillningar

Palestinierna hade kunnat levt i fred med israelerna för längesen. Men de har valt att neka alla tvåstatslösningar och attackerat istället. Ledarskiktet inom PLO och Hamas har inte velat och vill inte ha någon fred eller tvåstatslösning för då hade miljarderna i biståndspengar troligen slutat rulla in (och ner i deras fickor).

Det har inte pågått någon utrotning av palestinierna. 1960 var de ca 265 000, 2023 var de över 2 miljoner.

Ingenting, verkligen ingenting ursäktar vad Hamas och civila palestinier gjorde den 7e oktober.

Nu kommer det aldrig bli någon tvåstatslösning, de (Hamas) fick verkligen som de ville. De skiter fullständigt i sina egna och ‘deras’ barns framtid.

2024, året man blev för gammal för Eurovision?
Osäker på vad det där var egentligen?
Och då har jag ändå alltid varit lite svag för det där nationalromantiska glittret…

1 gillning

Jag såg det denna gången och förra året. Var årets händelse när jag var liten, hela familjen samlades, mamma ställde fram både chips, godis och läsk, men som vuxen - inte min kopp te alls faktiskt. Tycker de flesta låtarna suger och är några år “efter” och/eller fars-liknande. Men finns absolut guldkorn som Loreen och killen som vann nu precis.

Ja alltså låtarna är det de är. För mig är det nog mer hela grejen, glädjen, scenshowerna osv. 80 % av underhållningsvärdet är ju just att få himla med ögonen och skratta. Och alltid är det 1-2 bidrag som är sådär lite över gränsen, det är kul. Men i år var det så många som var ett sånt ortroligt effektsökeri, vad blir nästa? Att Finland tar upp någon som helt enkelt bara sjunger och bajsar på scen samtidigt? Irland på riktigt offrar ett litet spädbarn eller att England skickar dit ett hologram av John Holmes?
Och Spanien…ja jösses…Spanien. :peach::older_woman:t2::peach:
Allt ackompanjerat av den där vansinniga ljusriggen, aldrig känt epilepsianfallet ligga så nära typ.
:smile::see_no_evil:

Hahaha skriver under på vartenda ord!

Jag började bara spontanskratta rakt ut när det var Irland och hon bara skrek, bara stod där och skrek rakt ut :joy: Och de drog av henne “klänningen” och jag bara “det där ser ut som en bikini/baddräkt från 80-talet” Jag förstod inte riktigt grejen, det hon hade på sig fram tills dess passade hennes scenshow mycket bättre.

Loreen är ju fängslande (och VÄLTRÄNAD) jäklar alltså

Men ja, håller verkligen med om att det blivit lite väl mycket fars över det.

Personligen tycker jag låten som vann var rätt låt att vinna. Trall-vänlig låt med fint budskap.