Mallans Inn 2.0

Du har sannolikt ganska många år till pension (dvs den “lön” du får då) så den marginalen tänker jag att du isf hinner skaffa dig under det årtionden som kommer :v:

Den där “marginalen” är jäkligt svår att beräkna, i mångt och mycket så är slutsatsen att “man vet vad man har men inte vad man får” en bra hållpunkt :+1:

2 gillningar

Om hyresrätten känns absolut rätt så varför inte?
Är det i det området du vill bo i även när dottern blir större?

Jag tittar också på att flytta men det område jag vill bo i när båda barnen flyttat går inte ihop med dotterns skola just nu. Det blir för krångligt och många byten för att ta sig dit. Då hennes buss bara går ggn/h så vill man inte ha fler byten än nödvändigt.

Här räknar vi år och inte poäng, har 19 år i kötid och lär väl dröja minst 10 till innan jag eventuellt har en chans där jag vill bo. Så tänker inte offra mina år på nåt jag inte är 100 på. Så lagom till allt kanske är färdigbyggt på baksidan :joy:.

1 gillning

Årtionden? Jag är snart 59 och har en 13-åring. Kommer alltså ha försörjning av barn ända fram till pension. Blir svårt lägga undan så mycket.

Ja området är helt rätt. Bara ett stenkast från där vi bor nu och hyfsat nära skolan hon kommer börja på efter sommaren.

Men du kanske jobbar ett årtionde ytterligare menade jag, ser att det blev ett n för mkt. i förra inlägget men å andra sidan så står det det och inte de…

1 gillning

Med min amorteringstakt (fick minska när räntan ökade) kommer jag ändå ha 2 mkr i skuld som pensionär. Det blir ohållbart så förr eller senare kommer jag ju tvingas flytta och då blir frågan när…

1 gillning

Ja, det är ju svårt att gissa… men såklart helst när du iaf tror/gissar att du kan får maximalt försäljningspris för din nuvarande bostad.

Vilket oxå är nästintill lika svårt att sia om då det ju i mångt och mycket är avhängigt hur snabbt och hur mkt Riksbanken sänker räntan. Samt hur marknaden på din ort/område ser ut.

Är det mkt svårt att få tag på en sådan lägenhet som du nu fått erbjudande om, eller tror du att det kan hända igen inom ett par år?

Jag har ju lång kötid så det bör förstås gå framöver också. Men ja, läget är riktigt bra och man behöver kanske 12 års kötid för en sådan. Men den har jag ju sen också… ja, det är mycket att tänka på.

1 gillning

Tänkte mer om det är där du vill bo även när dottern gått ur skolan?

Jag tror jag vill stanna i området som det känns nu. Men det vet man ju aldrig iofs

1 gillning

Trevlig Valborg till er alla :clinking_glasses::fire:

6 gillningar

En trevlig Valborg till alla…
.
Till @Noomi , en gammal TV-serie på SVT som är bra e ju Rapport, man vet inte och innehållet växlar hela tiden, he he

3 gillningar

Jag har börjat kolla Baby Reindeer på Netflix, inte alls nån krimserie men den verkar bra! Har nån annan sett den?

2 gillningar

Glad Valborg🔥
Och om ni eventuellt ska mysa ner er i soffan efter elden så kan jag varmt rekommendera Netflix nya superserie ”Baby Reindeer”

4 gillningar

Ah, du har sett den! Jag är på avsnitt 2 nu . Insåg nyss att Martha-skådisen var med i Outlaws tidigare, hon är bra!

Ja det är hon verkligen☺️ Ja jag fastnade helt, ett väldigt välskrivet manus och bra skådisar. Det är alltid extra kul när det lyser igenom.

2 gillningar

Ja, ungefär så här kul var det ju… :rofl:

Härligt härligt, tänk vad Du lär dig massor @Noomi

Ja, det vet ju du… du har garanterat tragglat den TV-tablån och se hur klok du blev :smiley: :revolving_hearts:

Tack för det Skönheten.
.
Hur går det med måleriarbetet i gzraget ?

1 gillning