Lurad?

Hej! Jag älskar min man över allt annat. Vi har varit tillsammans i tjugo år och gifta i tio. Vi har också tre barn tillsammans. De senaste åren har maken förändrats. Det känns som att vi kommit längre ifrån varandra och hans känns frånvarande och distanserad. Vi har också sex väldigt sällan. Han skyller på trötthet och småbarnsliv. Jag har en magkänsla som INTE vill försvinna!

För ett tag sedan hittade jag supermånga porrmejl i hans “spam-inkorg”. Några av mejlen förstod man var spam. Jag hittade dock också två mejl (som flyttats till spam) med orden “tack för ditt mejl” och “jag tror vi bytte adress på en annan sida”. Mejlen är skickade från vanliga hotmailkonton. Jag konfronterade mannen som fick sin första panikångestattack. Han brukar aningen bli arg eller irriterad och inte reagera så. Han bedyrade att han älskar mig och att det endast är spam. Han förändrades över en dag och blev mer kramig och hjälpsam och ville sitta nära. “Man vet inte vad man har förrän man håller på att förlora det” var hans svar på varför han reagerat så. Han erkände dock att han porrsurfar men att han aldrig registerat sig någonstans eller sexdejtat. Jag valde att tro på honom och att han porrsurfar är jag väl inte jätteglad över men jag kan leva med det.

Igår hittade jag sökningar på “sexdejting”, Victoria Milan, c-date och mogenromantik på hans mobil. Han hade raderat sökorden men glömt att radera historiken. Man såg tydligt att det sökts på Google. Han har också blivit mer inbunden igen.

Hur tolkar jag detta? Är detta otrohet tycker ni? För mig är det. Mitt hjärta är krossat. Vad hade ni gjort?

Att allt skulle vara “spam”, det har du ju förnuftsmässigt förstått att det inte stämmer och det behöver man ju inte vara Einstein för att förstå. Du verkar emellertid kämpa med din egen vilja att försöka hitta bortförklaringar och ursäkter som skulle kunna ta bort det uppenbara att han söker något utanför er relation. Något som han behöver och som han inte finner tillfredsställelse för i er relation.

Att söka sidor på nätet utan att på något minsta sätt agera på dessa sidor eller på något annat som man “råkar” hitta vet jag inte om jag personligen skulle kalla “otrohet”. Däremot är det ju ett helt uppenbart tecken på att något är fel, något/mycket saknas och personen ljuger och smyger och söker what ever han nu söker (men trots allt sådant som för de flesta hålls strikt inom relationen) utanför er relation. Det är ett fullständigt misstroendevotum tycker jag. Det är svek och bedrägligt beteende och det är ffa ett solklart tecken på att han behöver mer/annat än det han får inom er relation. Vilket på inget sätt skulle betyda att det är ditt fel på något vis.

Att han inte är ärlig, smyger runt, gömmer, deletar samtidigt som han är korkad nog att inte fatta hur han tar bort allt även fast han gjort samma sak upprepade gånger så skulle jag säga att även om det inte formellt sett är otrohet så är det ett svek och ett tydliggörande av den person han faktiskt ÄR.
En mkt trist insikt som gör att jag personligen i framtiden hellre skulle lita mer på en person som haft ett enstaka fullbordat ONS i fyllan och villan men som sedan rakt berättar och öppet säger som det är, långt mer än på en som repetitivt krälar runt som en ödla i dunkelt “skydd” under alla stenar och döljer och ljuger om allt han kan komma undan med och sedan passligt nog får “panikångest” när han upptäcks :nauseated_face:

Han blir bara bättre och bättre (om han inte är svagbegåvad på nåt sätt) på att mörka, ljuga och smussla och du blir bara bättre och bättre på att leta.

Är det nåt att ha?

4 gillningar

Försök att sitta ner och prata med honom. Diskutera, få honom att förklara. Om han älskar dig vill han få dig att förstå! Om ni har svårt att klara av detta själva men ändå älskar varandra så föreslår jag parterapi! Så mycket enklare att prata ut och komma fram till lösningar!

1 gillning

Håller med @Alicia28 , detta behöver ni hantera genom samtal. Om inte du når fram så behöver ni ta hjälp av någon extern.

Tack för ditt svar! Det uppskattas jättemycket. Problemet är att han blånekar och påstår att han är oskyldig. Jag förstår inte hur man kan vara oskyldig samtidigt som sökningarna finns på mobilen. Kan man verkligen ljuga så? Jag blir smått galen. :cry:

Lätt att kolla sökhistoriken via google, då får du svart på vitt och i vilken utsträckning. Visar också var sökningarna/inloggningarna skett.
Konfrontera och ställ frågan vad det är som fattas honom. Då behlver han rannsaka sig själv och du kan ta ställning till hur du vill agera utlver magkänslan som skaver om att något inte stämmer.

Så himla bra! Tack! Var kollar jag detta? Han kan ju ha raderat. Var loggar jag in? Så snällt av dig att komma med tipset.

Via ”min aktivitet” kan du se alla sökningar, platshistorik, och aktiviteter. Är kontot kopplat till telefonen ser du även den aktiviteten.
Har han/ni mailen via google finns ett rutmönste högst upp till höger. Klicka på det så ser du var du ska söka.