Liveporr

Hej! Kom på min man med att ha ett konto på en liveporrsida där han också betalade för att se andra tjejer. Hur ska man axla det? Är det otrohet?

1 gillning

Det bestämmer man nog själv vad man känner inom sig

Men jag hade inte accepterat det.

Hur känner du?

1 gillning

Efter ett liv med porrmissbrukare är mitt svar ja. Även om det var tjejer bakom kameran, människor som bara är “objekt” så påverkade det mig oerhört mycket. Min kvinnlighet, det sårbara i “oss”, vårt sexliv, min trygghet, hans syn på mig, min syn på mig och så vidare. Livet blev aldrig detsamma för mig och jag har inte ångrat en sekund att jag lämnade honom.

Du behöver fundera precis som @onedaymore skriver hur du ser på det. Det är DU som bestämmer, inte han, vad du tycker om detta och om det här är något du kan leva med.

5 gillningar

Det kan aldrig vara ok tycker jag. Om jag levde i relation med en kvinna så skulle jag aldrig någonsin acceptera det. Det skulle kännas som att jag inte är bra nog eller att personen är väldigt sjuk. Båda orsakerna är inte något jag mäktar med.
Det är upp till dig men jag tror personligen du aldrig blir lycklig med honom.

Är det mer ok att en man gör så än en kvinna? Jag själv tycker att båda könen är av lika värde och det är rent ut sagt åt helvete att någon gör så mot en. Jag skulle bli jätteledsen

2 gillningar

Alla drar sin egen gräns kring vad man tycker är otrohet. Porr tycker inte jag är otrohet, jag tittar själv på det ibland. Så länge det inte går ut över det vanliga sexlivet alltså.

Liveporr har jag ingen erfarenhet av men det skulle jag nog faktiskt klassa som otrohet. Då interagerar man med en annan människa (Antar jag? Vad skulle annars poängen vara?) till skillnad från där man tittar på en bild eller inspelad film. Då är man en passiv åskådare och den man tittar på vet inte ens om att man existerar.

Men det viktiga är ju vad du känner och om ni kommunicerat kring det här innan.

2 gillningar

Hej,

Ledsen för din skull. Det tar så enormt stor skada i en relation. Har själv varit med om att killen i tidigare relation tittat mycket på porr i smyg och ljugit om det osv, och hade det varit liveporr hade jag blivit ännu mer sårad. Av egen erfarenhet så går det ut över ens sexliv med ens partner, oavsett vad han säger och inte. Jag anser att om man är en mogen man så vet man vilka skador det kan göra och då väga för- och nackdelar om det är värt det eller ej…

2 gillningar

Jag tycker inte det är otrohet, däremot kan det vara ett problem om det påverkar eller stör det riktiga livet. Sen om det är nåt man betalar för och är live/privat förstår jag om man blir sårad och det skulle jag tycka var mer fel

1 gillning

Jag vet faktiskt inte om jag ser det som otrohet. Jag tror att jag innerst inne tycker det för det känns som otrohet, men vill nog inte inse det. Han visar mycket ånger över detta. Han är ofta ledsen (så pass att han gråter). Han överöser mig med presenter och fina kärleksbrev. Vill verkligen tro på att han ångrar sig och inte tänker göra om det men min tillit är verkligen på noll nu. Går det nånsin bygga upp tilliten igen?!

På den här liveporrsidan så hade han skickat ett privat meddelande till en utav tjejerna han hade tittat på och skrivit att hon var ren perfektion! En tjej som är raka motsatsen till mig. Känner mig jätteful och oattraktiv. )=

Efter att ha plöjt Victor Malareks böcker om de kvinnor som säljer sina kroppar och de män som köper dem och dokumentärer om porrbranschen mm så förvånas jag (det räcker faktiskt med att besöka flashbacks sidor om porr så får ni detta bekräftat) mängden män som faktiskt, på fullaste allvar tror att kvinnor som deltar i porrfilm eller säljer sex njuter av det. Det är rent chockerande att de inte fattar bättre. Det finns hur många studier som helst att den lyckliga horan finns inte. Och idag när maffior runt om i världen tagit sig an branschen har även de som tvingas in i det ökat lavinartat (sexslavar är nya knarket).
Så frågan är, vad ville din man uppnå med komplimangen till kvinnan på porrsidan? Tror han att hon ska visa honom något som helst intresse? Är det ren skär komplimang för uppmuntran? Tror han på något sätt att de ska få till någon ytterligare kommunikation? Det tycker jag faktiskt man kan fråga i ett sådant läge. Är han så naiv att han tror att denna kvinna själv njuter av att låta honom titta mot betalning?

Jag är inte antiporr, vi människor som andra primater har en viss förmåga att tända på att se andra ha sex och porren kommer att finnas med oss precis som prostitution (med det sagt så ska vi så klart motarbeta det som ska motarbetas). Så om en individ kikar på porr någon gång, eller ett par tillsammans, fine. Men om din man sitter där och fantiserar om denna kvinna och det han fått kika på och vill ha mer…Ja då är det problematiskt.
Du är inte ful och oattraktiv och istället för att tänka så ska du fundera på vad din man tror och tänker om dessa kvinnor. För om han verkligen tror att de njuter av att han runkar av till deras streaming, ja då bör han sätta sig lite djupare in i den branschen och våga se verkligheten. De där kvinnorna skiter i honom, ser honom troligen mer som en slusk som de tjänar pengar på i ett yrke som till en början kanske var ok men efter ett tag blir ett helvete.

5 gillningar