Litet bakslag

Hade varit så duktig ett tag nu med att inte skriva i affekt till exet. Men igår hände det, nån liten idiotiskt grej ang dottern som blev en stor grej.
Blir verkligen så provocerad av honom för minsta lilla.
Nu mår jag jättedåligt pga av att jag tog ett snedsteg och bröt min streak av att inte skriva i affekt. Känns som jag måste börja om på 0 nu :frowning:

2 gillningar

Förstår din känsla och frustation. Men att det hände igår betyder inte att du måste börja om på nytt. Det som hjälper mig i sådana situationer är att jag säga till mig själv att vända blad - och framför mig ligger en helt ny och vit sida där jag kan välja vad jag vill skriva eller rita på den.
Det som har hänt har hänt, vänd blad och börja skriva på ett nytt kapitel…
Lycka till!

1 gillning

Vad sägs om att du skapar en ny vana, skriv det du vill skriva i anteckningar och låt den finnas där, sov på saken och se om du fortfarande dagen efter vill skriva så?

Jag gör så både på jobbet och privat, just för att undvika onödiga missförstånd. Oftast vill jag inte skicka iväg anteckningen som den är utan ändrar formuleringen el väljer att inte skicka alls.

1 gillning

Så lätt hänt, man är ju i en sådan pressad situation. Tänker att bara att du ser det som ett problem visar att du har ett förhållningssätt som gör att du har stor chans att lyckas mer och mer med att inte skicka meddelanden i affekt. Jag tror vi alla har trillat dit och jag tror att många av oss skulle ha gett mycket för ett ex som öht reflekterade över att hen skickat något som blev dumt.

1 gillning