Leva så menar hon det eller inte?

Hej,
ska bara skriva av mej lite.
allt startade som en dröm som jag inte trodde fanns men allt blev bara bättre o bättre trodde jag?
Allt började för 1,5 år sen på onlika grupper på fb som jag vad admin i och hjälpte till o sprida dom mm.
sen plötsligt kom jag in i en grupp jag inte hade nåt med o göra och jag tappade hakan kan jag säga fick det väldigt mycket naket både här och där. rullade igen massa vafan är det jag ser jo min nyblivna sambo som skriver verkligen sånt jag inte ens hade kunnat tänka till , till andra killar och la upp bilder hon hade skickat till mej hmm.

okej hon sa att det var på skojj från hennes sida men var det de? iallafall förlät jag henne.
i våras friade hon och jag har alltid sagt jag aldrig ska gifta mej. men sa ja =(
efter giftemålet kom det mer o mer skit från vad hon hade gjort plötsligt så fick jag veta i julas förra året så skickade hon en tjej att börja flörta med mej och skulle se om jag gjorde tillbaka jag bara uräkta? och klart gjorde jag inte det. för hon var ju som sagt en dröm som blev sann.
efter det så bodde hon hos en vän efter jag fick veta detta flyttade tillbaka efter en vecka ingen och lovade att hon inte döljer nåt och aldrig mer kommer ljuga. tiden gick snabbt oj här har det både varit på tinder o nån annan sida och till försvars var att hon skulle se om jag var där? okej samma dag som du åkte till din vän mådde redan skit efter jag fick veta hon gjorde en sån sak.
vad hände sen jo lögnen efter lögnen hon kan sitta o titta mej i ögonen och verkligen säga hon ljuger inte hon lagt allt på bordet nu. nej då får jag veta i torsdags att hon att i tisdags förra veckan har hon skrivit till en hyresvärd att vi skulle ha bodelinge i december och jag var hennes ex make? då ställde jag verkligen henne mot väggen.
då får jag till svart ja för vi hade bråkat ok sa jag men måndagen samma vecka lovade hon igen att hon inte ljuger mer och har inget mer hon döljer.
tog upp det igen idag säger samma det är väl inte fel och ansöka om bostäder säger hon jag bara men hallå du är gift och sagt du ska vissa du ändrat dej men vissa kan kanske inte ändra sig kanske?

förvirrad

Du bör nog inse att hon inte är rätt för dig.

Tjaaa… någon form av störning har hon ju. Osäkert vilken, men osökt leder ju tankarna åt vissa håll.

Oavsett det så har du ju tyvärr hunnit gifta dig med henne och hon lär knappast förändras som genom ett trollslag. Du måste själv välja om du vill fortsätta med henne som hon är och då är det bara att gilla läget och inse att what you see is what you get/got. Acceptera henne som hon är och leva med den osäkerhet och ständiga drama som det fortlöpande kommer att innebära… eller skilja dig från henne om hon inte visar momentan, stark och aktiv vilja att SJÄLV söka hjälp. Vilket inte heller med någon automatik eller säkerhet kommer att hjälpa, men det är åtminstone den chans som finns.

Har/visar hon däremot ingen minsta grad av självinsikt, då lär det här vara vad du har att vänta dig framöver oxå. Tyvärr :see_no_evil: :-1:

hej jo det har ju hänt mycket det ena lögnen har lett till den andra och jag vet inte riktigt om hon verkligen kan ändra sig dock var hon ej sån när vi sågs första gången hon var verkligen en drömtjej. bråkade aldrig fören vi blev gifta då kom allt. fick nu en bild av henne för jaqg vet hon hade sökt bostad. då skriver hon så här till hyres värden.

hej
ja jag måste se till att bli av med lägenheten oxå å min ex man kan komma överens om en bodelning det tar mins en månad
men hon fick inget svar av hyres värden
då skrev hon igen till han
hej så jag tänker att det blir i slutet av december
mvh

Okej, jag vet inte vad hon menar med det, eller hur det kan/bör tolkas. Mitt initiala svar till dig kvarstår. Hon är som hon är och saknas både insikt och vilja till förändring hos henne själv då händer inget alls.

Det enda som du kan göra är att värdera och förhålla dig till den person som hon är och därefter ta ett eget beslut om hur du vill att ditt äktenskap, och egentligen ditt fortsatta liv, ska gestalta sig framöver. Du kan inte laga henne, men däremot kan du bestämma dig för vad du själv kan acceptera och sedan agera på det du kommer fram till :+1: