Hej
Tyvärr har även jag landat här efter att min fru, sedan snart 10 år, för några månader sedan talade om att hon varit otrogen. Hon har vid två tillfällen (säger hon) legat med en annan man. Ingen jag känner tack och lov.
Hon säger att hon ångrar sig och älskar mig och att hon vill fortsätta vara gift med mig.
Jag känner att jag inte vet om jag någonsin kommer kunna lita på henne igen? Vi har inga gemensamma barn så visst det vore enkelt att bara be henne dra, men jag älskar ju henne så otroligt mycket. Hon, min son och min mamma är mitt liv kan man säga. Visst har jag vänner men de har ju sina familjer och släktingar.
Om jag lämnar henne så blir jag ju ensam med allt vad det innebär…semestrar, jul m.m.m…ja ni fattar. När min mamma lämnar detta liv är det bara jag och min son kvar. Hur ensam kan man bli??
Jag vet inte vad jag ska göra?
En del av mig vill tro på när hon säger att hon ångrar sig och aldrig kommer göra om det. Vi går till familjerådgivningen, och dessutom på samtal var för sig och för tillfället känns det bra förutom den där gnagande känslan att jag inte vet om jag kan tro på henne…
Jag har ju läst en massa inlägg här om “en gång otrogen alltid otrogen” men jag vill ju inte tro på det…
Förlåt för ett förmodligen virrigt osammanhängande inlägg men jag ser ju att det finns en massa kloka och snälla människor härinne…så jag hoppas på en massa bra tankar och ideér.