Länkar och kloka ord

Här är ett klipp från 2011. Det är Barbro Lennéer Axelsson som intervjuas. Jag tycker att hon är klok och nu ska jag köpa hennes bok.

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/artiklar/läs-chatten-om-skilsmässor-med-barbro-lenneer-axelsson-4fbfdddf04bf725194008cbc

1 gillning

Hej Jane och ni andra som läser,

Håller med, intressant att lyssna på henne…professor och så “on the earth” ändå. Jag har sett att boken finns på biblioteket, så…när jag har vägarna förbi ska jag försöka låna den.
Kan passa så här i novembermörket, i fåtöljen med en filt under läslampan!
Allt gott!
Kram!

När det stormar i våra liv krävs det styrka av oss för att hålla oss upprätta och uthållighet för att ta oss i hamn

Några kloka ord som har gett mig hopp.

Jag kan inte sova utan har istället lyssnat på ett program från “Kropp och själ”. Programmet sändes på P1 igår och det handlar om den “harmoniska” skilsmässan. Det var intressant!! Låt er inte luras av rubriken. Den harmoniska är inte många förunnat.

Om ni har en iphone eller padda så har ni länken här. Annars får man gå in på sr play och söka. Jag rekommenderar er att lyssna faktiskt.

3 gillningar

Hej och God Fortsättning!

Intressant tips…måste tyvärr till jobbet, men ska lyssna ikväll!

1 gillning

Detta är också intressant tycker jag. Ett perspektiv från “the dark side”. Jag har lite svårt att känna sympati för henne måste jag säga :wink:

“We´re born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we’re not alone.” / Orson Welles

Dom här kloka orden har hjälpt mig. När jag läste det första gången uppfattade jag det som rätt kallt och hårt men med tiden har det blivit så att de istället ger mig styrka.

3 gillningar

Martina Haags ord om skilsmässan. Jag känner igen mig men jag har inte kommit över ilskan helt ännu. Martina Haag berättar om skilsmässan från Erik Haag & boken

Det här debattinlägget i Aftonbladet kanske inte platsar i kategorin “Kloka ord” men det är intressant. Jag hade tur i oturen eftersom min och min exmans bodelning gick snabbt och var rättvis. Att det kan bli riktigt dyrt och dra ut på tiden har jag inte förstått förrän jag läst inlägg här på vårt forum.

Jag håller med skribenterna. Det är dags för en förändring!

Här är en text som publicerades i DN idag!
Kan vara låst tyvärr.

Idag handlar podden ”I hjärnan på Louise Epstein” om skilsmässor