Lämnad

Det gör tiden åt en… själv kan man inte aktivt göra just något alls :woman_shrugging:

Men det är ju bara min åsikt.

2 gillningar

Ju mer du fokuserar på henne desto mindre fokuserar du på dig själv och ditt välmående. Saker som underlättar:

  • försök ses så lite som det går
  • ha så lite sms/telefon kontakt som det går
  • sluta följa henne på sociala medier
  • fokusera på dig: återuppta gamla intressen och vänner du inte haft kontakt med, testa nya saker, terapi.
  • de viktigaste basbehoven tål upprepas: ät bra mat, träna och se till att sova (det är lättare att somna när man är helt slut efter träning). Naturen har också en helande effekt, när du är ute i friska luften mår du bättre.

Och skriv här så klart! Det är tufft med separationer, så fokusera på steget framför dig och inte hela trappan!

Massa energi till dig :muscle:

3 gillningar

Tack för kloka svar vet så väll att ni har rätt men känner mej som i en bubbl a fixar verkligen ingen ting tycker mycket om o laga mat men inget käns menings fult känner mej bränd o förbrukad !! Är ändå så tacksam att inga barn är inblandade har läst så mycket på forumet om hur tuft ni har det .har inte sovit mer än några tim sedan hon sa att hon skulle flyta är så tröt men klarar ändå inte o sova .just nu är mitt liv ett stort varför

3 gillningar

En märklig skit dag x kom o hämtade mer saker hon frågade hur jag mådde o är så omtänksam grät i flera timmar i hennes famn är en märklig känsla att hon försöker trösta o allt är så tydligt över fattar ingen ting.allt jag känner är tomhet o förtvivlan gick en sväng till jobbet efter stängningsdags fixade litte papper o lämnade en lapp där det stog att jag inte kommer den här veckan pga att min älskade fru lämnat mej hade inte kraft o säja det till dom men i morgon vet dom varför jag beter mej så som jag gör tror dom kommer o bli rätt överraskade !! I morgon ska mäklare komma o värdera huset men vet inte om jag ska sälja slet som ett djur 1.5 år för o bygga det så billigt som möjligt bor .på landet vi har båda tyckt det varit mysigt o odla hon främst blomor o jag grönsaker har ett underbart trädgårds land färdigt o skörda men till vilken nytta har verkligen ingen lust o laga mat nu känner inte igen mej själv har levt själv tidigare o då var det självklart o laga mat så skönt o skriva av sej lite o ta hand om er

2 gillningar

Gråter du i ditt ex famn? Kanske dax att bli lite förbannad istället. Hon flyttade alltså dagen efter hon berättat och har såklart träffat en ny man sedan en längre tid tillbaka. Ju snabbare du kommer till ilska fasen desto bättre längre fram. Då får du mindre anledning att trampa på dig själv för att ha varit blind och känslosam. Du har varit själv tidigare och kommer fixa det igen

Ja du har säkert rätt o jag bara letar anledningar o hata henne men känner bara kärlek vet att jag borde vara skit sur om jag får reda på att hon varit otrogen så blir det nog lätare

Konfronterade henne i dag om det fans någon ny ! Men hon bedyrar att det inte gör det men jag litar inte på henne vet ju att hon flera gånger blivit uppvaktad av kollegor .men alltid litat på henne nu får tiden vissa om jag bara varit naiv i kväll kom en granne o hjälpte mej med bilen tårarna rullade som vanligt men fick inga frågor misstänker att han hört skvallret men så skönt att han inte frågade jag hade brutit i hopp är så trött men kan inte sova

Har du någonsin övervägt att våga hoppa och vara genuin och uppriktig med vad du känner???

1 gillning

Nej faktiskt inte ! Känner mej så misslyckad ! Pratade lite med en tjej som jobbar på ett företag vi servar åt hon är i en liknande situation hon har just lämnat sin man efter att han varit otrogen . Då släppte jag faktiskt den mur jag byggt upp runt mej en stund ! Är normalt väldigt öppen med känslor men i det här fallet har det låst sej totalt är nog bara här på forumet jag klarar o vara öppen med hur dåligt jag mår .

3 gillningar

Det är väldigt skönt att ha dessa ventiler. Forumet är inte fy skam, sen är det skönt att ha iallafall någon vän IRL som vet hur en har det på riktigt. Fint att du vågat öppna upp dig!

Jag mådde så himla dåligt den perioden att det inte var aktuellt att mörka. Började böla på jobbmöten och så. Det var inte aktuellt att stanna hemma heller, för det mådde jag bara ännu sämre av. Jobbet har alltid varit min trygga zon, där jag bara är jag och inte någons fru eller mamma. Så det var lika bra att jag sa som det var. Jag tyckte det kändes för jävligt då, att jag inte kunde behärska mig, men i efterhand har mina kollegor uttryckt att de beundrade att jag var så stark, som stod för mina känslor. Att det fick hela arbetsgruppen att växa och komma närmare varandra som kollegor.

7 gillningar

Fantastiskt ändå att du pratat med en kollega, så mycket bättre än att hålla allt inne! Det som hänt dig är verkligt - lika bra att prata öppet om det när du orkar eller behöver. Tårar är ett erkännande av besvikelsen och sorgen som drabbat dig. DU är inte misslyckad. Det är det du byggt upp & engagerat dig i för dagen och framtiden som rasar - du är chockad och ledsen för det!

Runt dig finns människor som vill visa empati, om du signalerar att du är mottaglig kommer du få stöd och plats att känna och tala om din kris. Det är ok att bryta ihop så mycket du orkar. Det är en del av sorgearbetet.

Ta hand om dig! Ge digsjälv lite kärlek nu!

3 gillningar

Så var det fredag normalt en härlig dag med hella helgen framför . Var verkligen tvungen o köpa lite saker så släpa mej in till staden såg alla som gick omkring o så så lyckliga ut .så såg säkert jag med ut för bar någon vecka sedan . Fy vad jobbigt .käns som ett steg fram o två tillbaka . Har så mörka tankar om livet att jag nästan blir skrämd själv känner verkligen att livet är över !! O allt snurrar i huvudet vad har jag gjort fel vad skulle jag gjort annorlunda . Men finner inga svar .

Läser och lider med dig. Jag har gått igenom att bli lämnad 2ggr. Det var inte på samma sätt som för dig (en gång när jag var ung) och en gång nu efter skilsmässan. Jag vet att det gör fruktansvärt ont, hemskt men som många skriver så kommer du ta dig igenom detta.

Du kommer klara detta, det är många här som känner din smärta och vet vilket helvete det är att bli lämnad till synes helt utan anledning.

Lycka till :heart:

Tack ja just nu käns mörkret oändligt !!o frågorna så många varför ?? jag separerade från en härlig tjej i mina unga år o då gjorde jag så många fel lyssna inte .arbetet gick före henne mm då lovade jag mej själv o verkligen sätta min partner i första hand o vårda kärleken livet är så skört flera i min fam o nära vänner är borta pga av sjukdom jag levde fera år med en kvinna som led av psykisk ohälsa xl men även då fans det bra saker så nu när jag möte mitt livs kärlek så fan vet inte vad jag vill skriva får nog gråta en stund igen till er alla kämpa på

Hur var det nu @Hasse… har du en samtalskontakt?

Om inte så skaffa en omgående, en psykodynamisk samtalsterapeut vore guld men omöjligt att få tag på annat än som privatpraktiserande och då kostar det pengar. Annars prova Svenska Kyrkans krisstöd, de är vanligtvis väldigt bra utbildade och det är gratis… och handlar noll och inget om religion.

:muscle: :v: :revolving_hearts:

1 gillning

Försökte o få kontakt med självmordslingen i går uttan framåt väntade i två timmar innan jag ga upp

1 gillning

Du behöver ju hjälp alldeles uppenbart, ring din VC på måndag och sök hjälp omgående!

Hur var det, har du någon samtalskontakt i detta nu?

Nej har lite svårt med vc mit x jobbar där har ingen kontakt just nu

Ja ytligare en skit dag släpade mej till min lilla verkstad plockat o städat grannen kom förbi tog en kopp kaffe pratade litte väder o vind jag försökte berätta vad som hänt men jag fick alldrig fram det . Han undrade över varför tårarna rann jag skyllde på min rygg . Sen hem till ett tomt kallt hus !! Ett hus som jag i grunden o älskar men just nu käns det inte som det fins någon framtid här satte på en tvättmaskin fick ta ner några gardiner för o ha något o tvätta för o få litte liv säkert fel program men tog det längst jag kunde hitta mitt x var då extrem på tvätt o städning . Att det var på gränsen till sjukligt . Men jag mins det med värme.borde äta något men inget smakar får väll bli en varma koppen

1 gillning

Du kan lista dig på en annan VC där hon inte jobbar.

Annars ring Svenska Kyrkan och säg att du asap behöver ett samtalsstöd för att du befinner dig i en allvarlig livskris…

Men vägrar du att söka och ta emot den hjälp som finns så är det ju såklart ett val du själv gör och förvisso så kommer tiden att lindra på sikt, så fortsätt skriv här så länge iaf.