Lämnad igen

Okej, kort version av läget: make nr 2 har precis droppat bomben att han vill skiljas. Tillsammans har vi en son, 3,5 månad (!). Vi har haft ett raket förhållande som började juni 2017. Under dessa två år har vi flyttat ihop, flyttat till större, gift oss, planerat för husbygge, fått en son… make nr 1 och jag har tillsammans 3 söner. Vi tog det gemensamma beslutet att avsluta vår relation efter 9 år då ingen hade känslor kvar. 4 månader efter beslutet togs träffade jag make nr 2.
Nu lämnar han mig. Hela jag skriker inombords. Jag vill inte, blir en enorm känsla av misslyckande IGEN. Men nu med en liten liten son.

Hur ska man kunna bygga sig stark i detta?
Jag är inte gjord att leva ensam och bara det är en stor sorg. Att make nr 2 bestämde att han ville skilja sig, 2 månader efter själva bröllopet men inte sagt ngt på 6 månader gör inte saken lättare. Hjärtat brister.

Hej, vad tråkigt att läsa ditt inlägg.

Känner du själv att du gick för snabbt in i den nya relationen med make nr 2 efter att det tog slut med make nr 1? Du trivs inte i ensamheten skriver du. Kan det vara det som gjort att du inledde den nya relationen så snabbt?

Vad är anledningen till att han vill skiljas?

Styrkekramar, vi finns här för dig.

1 gillning

Tack för svar❤

Jag var väldigt tom på känslor och hade långt innan min och make 1s separation tappat allt. Jag var redo för kärlek och ömhet. Vilket jag fick när jag träffade make 2. Han är lika impulsiv som jag och vi hade helt galet bra år. Imorgon är vår förlovningsdag. Men nu ger han upp allt.
Hans motiv är att han tappat känslorna och att jag hindrar honom. Att jag inte stöttar honom tillräckligt med hans företag och att vi med det inte passar ihop.

Det tror jag, men känner ändå att jag var redo. Jag har enormt behov av den där famnen att stötta mig mot…