Kontakt-tråd - läs eller skriv upp dig här om du är intresserad!

Vi kör väl igång detta och ser hur det utvecklar sig och det behöver inte jämställas med dejting utan det kan vara så att man endast söker en djupare diskussionspartner utanför detta forum eller nya kompisar att träffa för att fika och göra saker med. Kontakter helt enkelt. Det är givetvis frivilligt att registrera sig (eller läsa) här. Vill man ta bort sin tråd så gör man som vanligt, editerar och raderar all text.

Riktlinjer:
Minimum information: kön, åldersspann och ungefärlig bostadsort.

Sen är det fritt att berätta mer om sig själv och själva syftet, t ex om man söker en ny livskamrat, bara en flirt eller någon att diskutera med. Kan vara av samma kön. Man kanske vill berätta om man avser att träffas irl eller bara vill ha någon att prata med. Osv.

Inga namn, mailadresser, telefonnummer, länkar, hemsidor eller annat identifierbart och all kontakt sköts via PM och inte som inlägg här.
Den som sen får ett PM har ingen skyldighet att svara men av ren artighet borde man kanske göra det - även om inget intresse finns. Respektera om man inte får svar, inget stalkande.
OK?

Man måste börja någonstans och det kan visa sig att riktlinjerna behöver förtydligas eller förändras något och det får vi då korrigera under resan.

1 gillning

Tydligen ingen som vågade så jag tar bort min text. Ni som tidigare var så positiva till detta, vart tog ni vägen?

2 gillningar

Har varit kluven - kändes inte som att frågan diskuterats klart. Dessutom skulle en sån dejting-del kanske ligga ngnannanstans på ”skilsmässa.se” än bland trådarna här på forumet, tänker jag, om det skulle bli verklighet och då vara skapat/sanktionerat av admin… Men tack för ditt mod, ingen skugga faller över dej!

2 gillningar

Hej @nizzehult
Är fortfarande positiv till din ide. Och du ska ha stor eloge för din ansträngning. Jag precis som @Magdalena hade väntat mig svar från administrator , precis som du själv var ute efter. Och jag håller med magdalena om att det borde ligga på skilsmässa.se som något annat avskilt än en ny tråd. Var har alla admin och moderator tagit vägen? Vore kul med input i ärendet här på forat eller till @nizzehult som var modig och kom upp med en bra grundidé
Kramar från framtidstro

2 gillningar

Tack. Ja dom svar och den kritik som jag har fått i detta ämne är minst sagt ganska spretig. Vissa hissar den medan andra rabblar nackdelar och sablar ner den å det bestämdaste.
Skulle tro att sanningen ligger någonstans mitt emellan.
Jag är för en tydlig avskärmning, då vet alla vad som gäller. Sen tycker jag fortfarande att detta ska vara ett sidospår i hela forat, det är inte det som forat går ut på men man kan inte vifta bort att de som finns här är singlar och vill komma vidare i livet. Och vissa är redo att försöka. Ni andra behöver inte engagera er i detta.

3 gillningar

Jag tycker fortfarande att det är en bra idé. Det behöver ju inte handla om dejting i form av att hitta ett nytt kärleksförhållande, snarare precis som du skriver, att hitta sig en ny diskussionspartner/vän. :slight_smile:

Och givetvis sker det ju på frivillig basis, är man inte intresserad så behöver man inte skriva.

5 gillningar

Med tanke på gensvaret verkar det finnas ett intresse för detta. Men gensvar menar jag både det som skrivits i tråden och sånt jag har fått via PM.
Visst, alla är inte för det. Vissa tycker t o m att det är en usel idé. Men då behöver man heller inte engagera sig i den avdelningen/tråden.

Hej!
Gärna diskussin :slight_smile: Jag vet inte hur man skickar PM men det får du gärna skicka till mig :slight_smile:

@Linn73: hur gamla är dina barn?
Jag är född 66 och har en dotter på 9. Bor söder om söder i Sthlm

Kul att se att den här tråden hålls vid liv och jag tror fortfarande på idén men jag fick mycket ovett från olika håll när jag drog igång den. Trots att det är högst frivilligt att skriva eller ens läsa i den.

2 gillningar

Hur tar barnen det?
Hoppas det blir en mysig helg i nya lägenheten!

Hej

Fast det har ju konstaterats förut att @nizzehult INTE är din man. Att du har ett nytt nick hjälper inte.

Det här börjar gränsa till trakasserier tycker jag.

3 gillningar

Ja, skriver in mig här så får man väl se vad som händer, om något. Väldigt ytligt på de flesta dejtingsidor, kanske detta fungerar bättre?

Kön: Man
Barn: Fyra stycken
Plats: Centrala västra Götaland.
Född: 1978

1 gillning

Testar jag också.

Kön: Man
Barn: Tre
Plats: Hälsingland
Född: 1980

Testar jag också

Kön: Kvinna
Barn: Tre
Plats: utanför Göteborg
Född: 1981

1 gillning

Söker vänner!

Kön: Kvinna
Barn: 2 utflugna
Plats: Örebro län
Född: 1969
Djur: Två katter
Röker: Nej
Dricker: Ja ibland
Gillar: Trevliga lättsamma människor, film och serier, böcker, korsord, resa, djur, långa män, bowling …

Varför inte :slight_smile:

Kön: Kvinna
Barn: Inga
Plats: Västerbotten
Född: 87
Vänner kan man aldrig få för mycket av :):blush:

Kön:man
barn:9
Bor:Lindesberg
Född:76

Kön: kvinna
Barn: inga
Bor: Norr om Göteborg
Född: 1962
Söker vänner, vilka man inte kan få för många av😊

1 gillning