Konstigt avslut?

Dejtade en man som inledningsvis verkade självsäker och härlig för att sedan visa sig vara väldigt oerfaren både vad gäller sex och relationer, något jag även tydligt märkte då jag är det motsatta och gjorde mitt bästa för en skön och avslappnad stämning.

Efter vår första och enda natt drog han sig undan snabbt, raderade sig på sidan vi träffats på och eftersom han nämnt att han inte mådde tipptopp periodvis ville jag kolla läget så allt var ok.

Jargongen i svaret var inte alls lika härlig som innan utan han drog upp en lång harang om utmattning, att han känt sig otillräcklig när vi haft sex och säger väldigt inlindat att han inte vill ses igen.

Jag svarade i alla fall att jag hade haft det jättemysigt och tråkigt att han känner så såklart, men har full förståelse för att man inte pallar när man inte mår bra och att jag går vidare, det var kul att ses, allt gott och typ hejdå och stor kram.

Då svarar han att han hellre vill göra den kramen till att han lägger sig på soffan med sitt huvud i mitt knä.

Jag gillar prydliga, schyssta avslut även vid ons, men fattar inte vad han menar och vill inte fråga, tänker att det är avslutat men vad betyder ens det egentligen?

Det betyder nog att han vill att du ska vara hans mamma.
Ingen idé för dig att anstränga dig mer för honom. Han var inte den han gav sig ut för att vara och den du blev intresserad av.

3 gillningar

Precis som @Honungspaj skriver så är han ofärdig som vuxen människa och vill bli omhändertagen, tröstad, ompysslad och älskad reservationslöst trots allt han själv inte kan, vill och orkar.

Bra för dig att detta uppenbarade sig direkt, låt det bara vara och avsluta helt utan ytterligare kontakt :v:

2 gillningar

Jag tänker som så att alla kan ha dåliga perioder i livet och alla kan ha svackor i sitt mående. Det behöver inte nödvändigtvis vara något som skrämmer bort mig.

Men hur man väljer att hantera detta är avgörande.

I ditt fall får jag lite varningssignaler. Han verkar hantera sitt liv genom att dra sig undan, ändra sin jargong/attityd gentemot dig och sedan ändå vilja ha tröst. Det ger onekligen motstridiga signaler. Och han verkar väl inte riktigt veta själv vad han vill eller hur han ska hantera livet.

Så var försiktig. Precis som tidigare skribenter varit inne på kommer en eventuell samvaro med honom se ut på exakt samma sätt. Han vill troligen att du ska finnas för honom med tröst och andra behov, men kan kommer aldrig själv kunna ge dig något tillbaka.

Kan man som vuxen inte hantera livets motgångar bättre än så här kommer han aldrig kunna klara en relation heller.

2 gillningar