Julen

Vf gör folk så?

1 gillning

Vad vinner man på det? Mer än att andra skrattar, höjer ögonbrynen, skakar på huvudet åt den personen.

1 gillning

Jo det ÄR det jag vill. MEN mina försök att klippa alla band , utom gällande vårt barn…fungerar inte.
Vi har lån tillsammans …en bil, jag har inte körkort , han har bilen, köpt för att han skullevha i sitt företag, bilen är körförbud ( en lampa bak och en fram som ska bytas) och skatteskuld på en 8900 kr. Har nu ställt av bilen
Han betalar lånet ca 3000 kr var mån… utom en månad, då han strunta i att betala.
Hans agerande är oroväckande.
Denna bil ger mig mardrömmar var natt.
Det är ngn sjuk makt sak eller som om han vägrar släppa mig .
Kan inte köpa bostad förrän lånet är borta.
Ganska mycket pengar.

1 gillning

Jag antar bara ett lugn i ilskan om jag skall dra parallellen till min far, det lugnet var dock kortvarigt så det återkom hela tiden.
Jag tror inte ett sådant beteende gör att någon vinner, varken dig själv eller personen som måste utstå det

2 gillningar

Förslag på att hantera sådana människor?

Mitt barn ( sen innan) har jag varannan jul , och det vet x om.
Nästa jul är även det hans vecka.

Så trött på denna circus

1 gillning

Inte mer än att ju mindre kontakt desto bättre, svårt när barn är involverade självklart men skaka på huvudet funkar också

1 gillning

Verkligt tråkigt situation! Men hur är ert schema lagt egentligen? Om inte julen är reglerad med varannan jul? Har ni schema från Tingsrätten? Familjerätten?

Det låter inte alls rätt att schemat inte reglerar högtider som jul, påsk, midsommar.

Vad det gäller bilen så måste ni ju bodela. Ta kontakt med en jurist så att du får hjälp med det.

Tack , jag har kontaktar jurist . Faktum är att han har kört utpressning med bilen . Finns inget de kan göra .
All dokumentation finns sparat.

Vi har inget schema . Mer än varannan vecka.

2 gillningar