Julen och massa känslor

God Jul!

I juletider kan det bli både praktiska och känslomässiga aspekter som blir bekymmersamma. För mig är det första julen som vi inte firar med “hela” familjen. Om detta har jag skrivit i min blogg. Det är mycket som jag har funderat kring inför julen, men nu känns det ändå fint och skönt med jul <3 Hur går det för dig?
God Jul <3
Min blogg:

2 gillningar

Tack detsamma till dig!

För mig är det tredje julen utan familjen vi var och barnen brukar tillbringa julafton med sin pappa men kommer senare i helgen till mig.
Eftersom det är några år sedan jag separerade har känslorna lagt sig något men jag minns första julen som jobbig. Eller kanske inte själva julen för den blev bra - det var snarare tiden fram till den som kändes jobbig att hantera när jag visste att jag skulle få fira jul själv.
Det blev ändå en fin jul med min släkt så jag hade inte behövt ha det så jobbigt innan. :sweat_smile:

Tips: Om du vill prata/skriva med nån under helgerna brukar många åtminstone titta in en liten stund i tråden Mallans Inn 2.0.

Kram och ha en God Jul! :christmas_tree: :heart:

2 gillningar

Tack för svar <3 Ska skriva mer senare. Kram och god jul till dig med!

God jul allesammans!:christmas_tree:

1 gillning

Hej igen!
Det var lite som du skriver det var mig. Innan julledigheten. Hur kommer det bli? Mitt i julledigheten känns det ändå bra. Nu har jag haft barnen hos mig drygt en vecka så det är klart att det inte går att jämföra med det du skriver och jag får väl se hur det känns nästa jul…
Fint att det delade med dig på julafton. På något vis skönt att få höra någon annan berätta.
God fortsättning!

1 gillning