Jag vill inte skriva detta inlägg

Funderar ungefär som @christina, vill du fortsätta traggla i detta?

För att han ska “fixa sig” en gång för alla med ett antal diagnoser i bagaget lär ju knappast vara aktuellt. Det kommer antagligen att vara en ständig ongoing roller coaster, även för dig…

1 gillning

Han vill fortsätta separationen men bo hos er? Ska du ta hand om hans tvätt, laga mat eller hur ska ni lösa det praktiskt? Ska ni dela på kostnaden och hushållsgöromålen då eller? Nej nej nej. Du kan inte vara hans snutrefilt, hans vårdare. Han gar rätt, han är en belastning. Han behöver hjälp men inte av dig och inte på det sättet. Varningsklockorna ringer inte, de ylar.

3 gillningar

Då vår resa blev en helt annan än separation raderar jag meddelandet samtidigt vill jag tacka för det otroliga stöd jag fick under en oerhört svår period i livet.

All lycka till er - ni är fantastiska!

Instämmer med Rulle. Akta dig så du inte hamnar i medberoende-fällan. Stannar du i detta förhållandet så är risken stor att du förstör ditt eget liv på kuppen.

1 gillning

Yrkesfolket uppmanar dig att ta kontakt med hans sköterska vilket sambon inte vill att du ska göra? Vem ska du lyssna på? Vilkens råd ska du följa? De som kan se och förstå sjukdomsbilden eller den som är nöjd som det är så länge du ställer upp? Verkar det vara en som vill bli frisk? Han manipuletar dig för att få behålla status quo. Bryt kontakten.

3 gillningar