Jag vill inte skriva detta inlägg

Då vår resa blev en helt annan än separation raderar jag meddelandet samtidigt vill jag tacka för det otroliga stöd jag fick under en oerhört svår period i livet.

All lycka till er - ni är fantastiska!

Hur många trådar har du startat?
För det är väl inte första gången du skriver ner den här historien?
Har ert liv varit underbart eller har du gått in i en bubbla där du intalat dig själv det?
Det är 8 år sedan ni träffades och i början var allt underbart.
Eller?
Varför sprack hans tidigare förhållande?
Har du tagit över så mycket att han känner sig överkörd?
Att du gör saker åt honom som han skulle vilja göra själv men när det inte blir gjort gör du det åt honom så han känner att han inte får något utrymme?
Att det han gör inte duger?
Är det hans rätta jag som kommit fram?
Ser du er relation i sitt rätta ljus nu?
Att du är en vårdare?
Det ni en gång haft kommer inte tillbaka.
Förutsättningarna har ändrats.
Det ni kan göra är att försöka bygga något nytt från där ni är i dag?
Haken?
Han vill inte det.
Vad du vill och inte vill spelar dessvärre ingen roll om inte han är med på det.
Planera för ett liv utan honom.
Han är inte den du trodde att han var när ni träffades.
Du såg honom i ett förklarat ljus som nu ersatts av verklighetens kranka blekhet som när dagen gryr över staden vars ljus glittrat så förföriskt i nattens mörker men som i gryningsljusets avslöjande blickar visar en annan, mindre smickrande sida med asfalt, betong och avskräde på gatorna.

4 gillningar

Då vår resa blev en helt annan än separation raderar jag meddelandet samtidigt vill jag tacka för det otroliga stöd jag fick under en oerhört svår period i livet.

All lycka till er - ni är fantastiska!

Nej jag tycker inte du tar plats.
Jag bara undrar om du tycker att du får för lite eller fel input från andra.
Du får skriva hur mycket och var du vill, det är bara jag som är nyfiken i en strut som tycker jag känner igen inläggen.

Men var han med på bubblan eller drog du in honom i den? Det är smickrande för en karl att bli uppvaktad eller få respons på uppvaktningen. Men är man som jag för snäll kan det bli så att man blir indragen i en relation man trots allt har vissa dubier om. Jag var aldrig bekväm eller lycklig i vårt förhållande men tyckte jag hade ansvar och ville inte sätta henne på pottkanten. Till sist gick det inte längre,

Uppenbarligen har han genom sin sjukdom genomgått en personlighetsförändring. Det är möjligt att han inte kommer att bli frisk av att separera, att han har en funktionsnedsättning.

Du orkar inte med situationen, du kör slut på dig själv, han har kört slut på sig själv, du vill att han ska bli frisk vilket du skriver att han inte kommer att bli samtidigt som han anser att han kommer att må bättre själv vilket du inte håller med om utan att det är medicinen som påverkar honom negativt och du känner inte igen honom.

Den du nu ser, är det någon du vill leva med? Han har uppenbarligen fattat beslutet att han inte vill leva med dig. Jag tror det är bäst för dig och barnen att du släpper honom och går vidare.

1 gillning

Be inte om ursäkt för att du skriver eller startar trådar! Skriv hur mycket du vill! Närsomhelst!
Det är mycket bättre att du skriver ut din smärta här än att bära det inom dig eller söka förståelse hos människor som inte förstår dig. Antingen av ren okunskap hur det är att gå genom nåt sånt här, eller av ointresse!

1 gillning

Saken är nog den att jag söker kontakt… någon att bolla med helt enkelt

När vi blev ett par inleddes det hela med att han berättat att han varit kär i mig sen över 10 år tillbaka och hela tiden sett mig som “perfekt” men aldrig hittat rätt tillfälle att säga det… Han var tom på väg att säga det flera år tidigare då han fortfarande var gift men då träffade jag en annan kille huxflux. Så enkelt sagt har han varit delaktig i att ta fram bubblan.
De drömmar vi skapat tillsammans har varit utifrån både hans och mina ideér, tex var vi ska bygga hus är hans idé men det kommer han inte ihåg längre eftersom det hände då han var rejält under isen.

Samtidigt ser jag att vi framförallt under det senaste året inte haft det bra. Vilket nog till stor del beror på att jag bara jobbat och sovit, på riktigt. Jag har gått till jobbet, kommit hem och lagat mat och sedan lagt mig i sängen helt slut.
Hur kul är det för honom då han tidigare hade en sambo full av energi och driv?

Problemet är just att han inte sagt ngt till mig tidigare utan nu tvärvänder och ska skiljas utan ett ord till förklaring mer än "jag måste bli frisk"
Jag står kvar här med barnen och tusen frågor som han vägrar besvara eller ens prata om. Han vill uteslutande prata om praktiska saker och lösningar.

Tack! <3

Gjorde han något? Om inte, hur skulle du kunna orka? Mitt ex förväntade sig att vi skulle ha två bilar, hon skulle vara hemma och jag skulle yrkesarbeta, städa, diska och hon skulle tvätta och laga mat - men det ingick inte att ta hand om rester, rensa ur kylskåp och lägga in tvätt och när jag gjorde det fick jag skäll för jag gjorde fel.
Det gick inte till slut. Du kan inte orka allt.

Nu när du inte orkar driva familjen AB längre ger han upp och kastar handduken i sjön.

Då vår resa blev en helt annan än separation raderar jag meddelandet samtidigt vill jag tacka för det otroliga stöd jag fick under en oerhört svår period i livet.

All lycka till er - ni är fantastiska!

Börjar man tänka så där så blir man mer eller mindre galen!

När våra barn var små i dagis/förskoleålder så åkte mitt X till jobbet tidigt för att hon skulle samåka med andra då hennes jobb var 3,5 mil bort. lämnade hemmet kanske 06:30

jag gav dom frukost och lämnade på dagis, åkte till jobbet ( typ alltid sen). Efter jobbet hämtade jag barnen och lagade middag till alla så att det var klart när X kom hem runt kl 18.

Blev barnen sjuka som dom ofta var i den åldern så var jag den som var hemma kanske 8 gånger av 10 eftersom hon alltid hade nåt viktigt möte eller nån deadline. Kunde jag absolut inte vara hemma så brukade hon fråga om hennes mamma kunde ställa upp. Det var inte ofta mitt X vabbade självmant om man säger så.
Om dom ringde från dagis eller om det var nåt tandläkarbesök eller nåt sånt så var det alltid jag som åkte från jobbet. Alltid!!

Hennes jobb gick alltid först! Det gällde att visa sig duktig inför chefen som bjöd på fina tjänst/nöjesresor, konferenser med vinprovning. Ny förmånsbil och en enorm löneutveckling.
Gamla hederliga åsnan (jag) är hemma med barnen som vanligt! Kände t om lite stolthet att ens kvinna gör sån fin karriär!! :clown_face:

Så otroligt viktig och speciell den viktiga lilla gumman måste ha känt sig varje gång hon vaknade upp bredvid storfräsaren i nåt hotellrum när jag och barnen ringde för att önska godmorgon innan hon gick till äggröran och nybakat bröd!

2 gillningar

Det finns praktarseln av bägge kön som vet vad de ska säga, vilka knappar de ska trycka på för att få som de vill. När de fått det och inte kan få ut något mer lämnar de och går vidare till nästa.

Det kan vara jobbigt att inse att man själv gått på en mina, fallit för bekräftelsen, för smickret men att man blivit blåst. Det skulle ju inte hända mig

Sedan finns det andra förhållanden som tar slut för att man växer ifrån varandra eller för att man är för olika men det finns de som vill ha det rosa skimret eller ngn som tar hand om allt och när det inte går morsning och good bye.

1 gillning

Då vår resa blev en helt annan än separation raderar jag meddelandet samtidigt vill jag tacka för det otroliga stöd jag fick under en oerhört svår period i livet.

All lycka till er - ni är fantastiska!

1 gillning

Och ovanstående idioti som han nu försöker mjölka dig på är inget som han aktivt väljer heller då? :see_no_evil:

Dags för dig att börja se mer nyktert på den man du har framför dig och den mannen definierar sig själv via sina egna handlingar och det han säger/gör… inte efter hur du inbillar dig, eller vill intala dig, att han kanske menade, eller allt han kanske inte kan rå för, eller inte mår bra av, eller bara i största allmänhet det som du önskar, drömmer och vill tro att han är.

Hans handlingar, hans beslut, hans (o)vilja, hans ord och ställningstaganden ÄR den som han faktiskt är. Dina önskedrömmar har tyvärr mkt lite, för att inte säga inget alls, med vem han faktiskt ÄR att göra. Tyvärr förmodligen och trist att ta till sig efter att ha blundat eller sett mellan fingrarna i åratal, men så är det bara oavsett.

Nu är det dags att gnugga sömnen ur ögonen, räta på ryggen och börja stå på dig och faktiskt dags för dig att våga göra ett eget val genom att aktivt välja dig själv och dina barn… innan du har förlorat hela ditt ekonomiska handlingsutrymme också :muscle:

4 gillningar

Usch vad rätt du har och usch vad jag inte ens vill läsa det där, än mindre tänka det…

Har läst ditt inlägg tre gånger nu och lär nog läsa det flera gånger till…
TACK!

1 gillning

Det här är verkligen kärnan i alla förhållanden! Partnern är och gör som den gör men hur vi tolkar det eller väljer att se eller bortförklara är den springande punkten. Om man istället valde att bara titta på handlingar och se dem som rätta och sanna och inte försökte hitta på någon förlåtande förklaring hela tiden …

Då vår resa blev en helt annan än separation raderar jag meddelandet samtidigt vill jag tacka för det otroliga stöd jag fick under en oerhört svår period i livet.

All lycka till er - ni är fantastiska!

Trista svaret:
Därför att det är tryggt och bekvämt för honom, han vill ha tryggheten och allt det bekanta med dig, kunna få stöd av dig och även känna sig mindre orolig/skyldig/ensam, blir enklare (men enbart för honom) om du finns där för honom i det här tills han landat och skaffat en ny trygghet i sig själv eller någon annan, tyvärr

Min exman gjorde samma, mitt i brinnande kaos och hans nya tjej så kunde han komma hem till mig och vilja prata för “han mådde dåligt” för att i nästa sekund kasta mig åt helvetet för jag var ju allt som var fel i hans liv. Detta pågick på tok för länge innan jag bröt kontakten helt, då var jag den som förstörde allt enligt honom (inte han som varit otrogen och lämnat mig för henne dvs)

Jag mötte honom för en vecka sedan, inte pratat alls sedan januari, då började han försöka prata om hur livet var för honom, jag ignorerade och gick därifrån.

Dom ska inte få lyxen att både ha kakan och äta den.
Du är värd så mkt mer än så! Men ja, det är förjävligt och det kommer ta tid innan du landar :two_hearts:

1 gillning

Då vår resa blev en helt annan än separation raderar jag meddelandet samtidigt vill jag tacka för det otroliga stöd jag fick under en oerhört svår period i livet.

All lycka till er - ni är fantastiska!

Då vår resa blev en helt annan än separation raderar jag meddelandet samtidigt vill jag tacka för det otroliga stöd jag fick under en oerhört svår period i livet.

All lycka till er - ni är fantastiska!

1 gillning

Saknar han dig?
Eller saknar han sin hushållerska, älskarinna, barnjungfru, bank?

1 gillning