Jag trodde aldrig att detta skulle ske…

Jag tror att @Johan40 har helt rätt!!

Hon försöker tänka ut sätt nu för att komma undan så lindrigt som möjligt.

Håller med om att det är ljugandet och förnekandet som skadar mest.

Tyvärr kommer det ofta upp ännu mer till ytan när man börjar leta efter sanningen, så förbered dig på det.

Idag har jag så smått börjat komma ut starkare på andra sidan, även om det är lång väg kvar, men mitt ex har kraschat helt. Ofta gör de det till slut…

2 gillningar

Precis som @Johan40 reagerar jag mycket starkt på den här meningen.
Nej. Bara nej. Du förstår vad som händer på det hotellrummet, även om du inte vill ta in det. Och det är väl företaget som betalar en affärsresa? Det drabbar inte den enskildes ekonomi.

Du säger att lögnerna är vad som gör mest ont, jag hoppas att du inser att lögnerna fortsätter komma. Och det visar vilken respekt hon har för er som par.

3 gillningar

Hej

Jag håller med @Johan40 och @Lily sätt att resonera om denna situation, otrogna damen putsar på sin story så att den ska passa,

Tycker @Detskullevaravi ska ligga lågt framöver.

Till @ikaros : jag har inget emot att du tycker olika, du får framföra va som helst, men det känns ju lite konstigt om 5 pers här i forumet i nån fråga tycker skapligt lika - dock inte 100% lika så kommer du med en synpunkt/inlägg/förslag som avviker väldigt mycke så blir du lite upprörd, du tycker att nån inte förstod vad du skrev osv… visst fan kan folk tolka texter hur som helst, själv tycker jag att visst fan skriver jag tydligt, men inte tusan förstod andra vad jag ville framföra.

1 gillning

@Detskullevaravi, din kvinna är uppenbarligen väldigt förslagen och bekväm med att ljuga.

Det finns naturligtvis inte en chans att hon delade hotellrum med den här mannen i kompissyfte. Glöm det direkt.

Jag är ledsen, men det här är bara en viss eftergift från hennes sida för att du ska tro att du hädanefter får höra sanningen, hela sanningen och inget annat än sanningen. Hon kommer servera dig utvalda delar med hygglig trovärdighet så att du ska tro att hon numera är ärlig och öppen.

Hon kommer erkänna vissa begränsade saker för att få dig att vekna. Du kan därför inte tro på NÅGOT av det hon berättar. Allt hon säger behöver förstås inte vara lögner, men exakt allting kommer vara filtrerat genom hennes eget filter av egennytta.

4 gillningar

När jag var runt/dryga 30 så gjorde jag något liknande, dvs tog en helg mitt i en tjänsteresa och åkte iväg med en manlig kollega/vän till kusten istället för att stanna i storstaden under helgen. Vi valde att bo ett superlyxigt hotell och därför delade vi rum och stor dubbelsäng. Vi var ute och festade och sedan åkte vi hem och sov i varsin del av sängen. Dock sov jag i helt vanliga pyjamas/t-shirt (minns inte riktigt), kollegan i kallingar, inga träningskläder eller heltäckande kroppsstrumpor :grinning:
Det var dessutom ett romantiskt hotell med egen pool för varje rum och frukosten serverades i en liten lucka på morgonen så vi behövde bara njuta av varandras sällskap :grinning:
För att undvika spekulationer och problem med jobbet bad vi receptionen dela rumsfakturan på två så att vi kunde redovisa dem separat. Jag är övertygad om att receptionen trodde att vi hade en affär.

Jag kände min kollegas sambo, han ville inte att jag skulle säga något om arrangemanget. Jag minns inte om jag hade pojkvän men om jag hade det så är jag ganska säker på att jag hade varit ärlig. För det fanns inget att dölja.

Denna historia gör dock inte din frus historia mer trolig.
Det som skiljer är att jag aldrig haft en kärleksrelation med min kollega, han försökte kyssa mig på fyllan en gång men jag var inte med på det och han bad om ursäkt. Vi hade ingen kemi eller spänning mellan oss. Hade det funnits en historia tidigare mellan oss hade jag aldrig, av hänsyn till partner, bokat en helg med honom. Jag hade inte heller förlängt min vistelse som redan från början är jobbig för dig, då du vet att de reser ihop. Jag hade inte gjort det av hänsyn till dig och att jag tror det finns en viss risk när man haft en kemi.
Jag tror därmed inte heller på historien som nu rullas upp.

Det jag inte förstår är din frus agerande. Om de nu älskar/älskat varandra, varför är hon så mån om att ha kvar dig?

”Försöka säga upp”, ursäkta mig, hur lång tid tar det att göra slut och säga att man inte vill mer, av hänsyn till partner etc. Då bryter man väl bara, rakt av, förmodligen lättare också.

Så du är ett andrahandsval? Inte så kul.

Du nämner ingen familj osv, har ni ingen familj så tycker jag ni kan separera direkt. Har ni familj så har hon ju ändå visat att den inte betyder tillräckligt. Hon kunde ha bytt jobb, det hade visat hennes prioritering. En gång må vara ett misstag men två gånger är en vana och allt detta ljugande….

Jag skulle inte lita på en sådan person.

5 gillningar