Hur släppa man taget?

Jag kommer inte att gå in i detaljer men jag säger alltid att livet är kort och man lever en gång o det väntar inte på någon. Men jag kan inte släppa taget.
Jag är riktigt riktigt kär i den här personen. Jag försökte gå vidare och dejtat en annan, men det gick inte så bra.
Han är kvar. jag ser honom överallt, på alla ansikte.
Han varit vid min sida och stöttat mig efter separationen. Vi var bara vänner och sen utvecklades vår relation och vi blivit kära i varandra och efter ett tag dog hans mamma och han bara tappat alla känslor och lämnat mig så här, för att han vill inte vara med någon, han har inge känslor kvar till mig eller till någon annan. Jag försökte med honom på alla möjliga sätt. Men han bara slutat prata med mig. Jag saknar honom jätte mycket och jag vet att det går inte att fortsätta så, men det är jätte SVÅRT. Jag tänker på honom alltid, han är min första och sista tanke. Jag känner när han är ledsen och mår dåligt. :broken_heart:
Har någon varit i samma situation? hur kunde ni släppa tagit, släppa Att tänka på den personen, sluta vara kär i den personen.

1 gillning

Otroligt jobbigt med obesvarad kärlek. Lider med dig.

Men tror du inte han är i något sorts chocktillstånd själv efter hans mammas bortgång? Kan det ändå vara så att han fått en mental knäck och inte är kapabel till att känna något annat just nu?
Jag vet ju inte hur länge det pågått, men det låter som att det borde finnas en chans att återuppbygga det ni hade.

Svårt, men om det är som han säger att han inte har känslor för dig längre så finns det inte mycket annat att göra än att lida ett tag och sedan ta steg för steg uppåt och framåt.
Finns ingen enkel väg genom detta och inte bara ett facit.

Kanske du ska försöka ett tag till med att nå fram till honom?
Lycka till. Verkligen…

2 gillningar

Jag ska försöka med honom en sista gång.
Tack för dina ord :cherry_blossom:

2 gillningar