Hur skulle du tolka detta sms

Annars jag vill säga att jag har ångrat mig och snälla förlåt jag va dum åsna skit men jag svär jag har ångrat (mitt namn) du en väldigt fint människa snäll hjälp sam du rädd om mig hela tiden du är underbar (mitt namn) det bara jag som deprimerad snälla förlåt förlåt förlåt för alla elaka ord och kallelse jag skämdes på jag är redo att göra vad som helst att göra dig nöjd och glad alla ord jag det bara att tömma ut min problem väska på dig nu jag skriver till dig från inoti mitt hjärta :heart: jag va kär i dig hela tiden jag lovar och jag har inte någon annan kvinna den gör mig are när du tänker så om mig.
Med mycket kärlek och respekt.

Spring åt andra hållet, är faktiskt mitt spontana svar.

Jag tycker inte att det låter som en person som verkligen gått till botten med sig själv eller som har satsat på en långvarig förändring vad gäller eventuella destruktiva beteenden.
Det låter snarare som en person som inte saknade kon förrän båset var tomt, och nu är beredd att lova guld och gröna skogar bara han får som han vill igen.

Nu känner jag inte till er histora, men jag tycker att du ska vara rädd om dig.

11 gillningar

Ja, alltså jag vill inte ha personen i fråga alls. det är bara det att jag tolkade det som dig men när jag frågade vad han ville ha ut av smset så skrev han - alltså tro inte att jag vill ha dig, det är slut och vår relation var dålig från början.

Du skrev redan för en månad sedan att du hade blockerat personen överallt… men tydligen inte på din mobil!?

Gör nu det direkt och krånglar han sig runt din blockering av hans nummer så byt mobilnummer och se till att det nya blir dolt för alla, iaf under en övergångstid.

De personer som du behöver ha kontakt med meddelar du ditt nya nummer och säkerställer att de aldrig lämnar ut det. Ringer någon som du inte är 105% säker på vem det är eller du får sms, så svara alltid med ditt eget nummer dolt.

3 gillningar

Han var blockad, är fortfarande. Men han började ringa min son och min pappa så därför blockade jag upp honom i ca 30 min. Så jag har spelat mina kort rätt, men måste sätta stopp när han kontaktar min familj.

4 gillningar

Då ska såklart alla de personer i din närhet som han kontaktar oxå blockera honom, det är inte du som ska avblockera :muscle: :v:

2 gillningar

Inte misstänkte någon av oss att han skulle kontakta dom. Jag lever ett väldigt stillsamt liv idag och fått proffesionell hjälp av myndigheter samt sjukvården så jag har ju spelat mina kort rätt. Känns tråkigt att du svarar på något som jag inte efterfrågar…

1 gillning

Såklart visste ni inte det, men nu vet ni och det var hela poängen. Ingen mer än du har heller nämnt ett enda ord om “hur du spelar dina kort”. Din instinktiva försvarsattityd och efterföljande respons känns faktiskt rätt märklig.

Men fortsätt för all del att “spela dina kort” på vilket sätt som helst, jag har inget intresse i om det blir rätt eller fel.

Mina försvarsmekanismer? Jag frågade dig varför du svarade på något jag inte efterfrågar? Eftersom det du svarat inte har med detta inlägg att göra så frågesätter jag och jag förklarar. Handlar inte om försvarsmekanismer, utan ren och skär förklaring till blocken, honom och att jag fått hjälp.

Jag tycker rådet att få anhöriga att blocka denna person verkar både relevant o smartare än att du avblockerat vederbörande.

Att tolka det någon skriver leder sällan till något.
Antingen är man intresserad av att veta mer och då kontaktar man personen i frågan och har en bra och direkt kommunikation eller så ignorerar man meddelandet. Du skriver att du inte är intresserad….

Om det dessutom gäller en person som man vanligtvis har ”blockad” som man endast avblockerat för en kort stund så skulle jag personligen inte lägga två sekunder på att läsa det.

Att börja analysera leder väl endast till att man dras in i något som man ganska tydligt vill undvika genom att man från början blockerat personen.
Läs annars det @onedaymore skrev.

4 gillningar

@detlos
Jag har nu läst lite i en annan tråd av dig. Och nu hoppas jag verkligen att du inte svarar honom något alls. Det här är en destruktiv person med fler problem än vad som går att räkna.
Och även om destruktiva relationer också är de svåraste att ta sig bort ifrån blir belöningen desto större när du väl har lyckats. Det som är klassiskt för denna typ är att det säkert kommer komma ömsom hot och ömsom bedjanden. Han kommer att göra vad som helst för att få sin vilja igenom, men skulle du mot förmodan återigen gå tillbaka skulle allt vara precis lika illa som tidigare - om inte värre.

Fortsätt blocka honom precis överallt och se till att andra han kontaktar gör samma sak.

1 gillning

Jag har blockat honom som sagt igen, inte haft kontakt alls fram till att han ringde min yngsta son för jag kände att det var att gå över gränsen. Jag har pratat med min son, som förövrigt tycker om denna man att jag vill att min son blockar honom för att inte bli inblandad. Jag sa att jag vet att du gillar honom och att ni kom bra överens men jag önskar ändå för allas skull att han ska blocka mannen. Min pappa var det lättare att tala med, eftersom han är vuxen så han blockade honom.

Mannen sa att han skickade smset för att han skulle kunna förlåta sig själv för att han varit dum mot mig, så det handlade ju om hans egna skuld som han behövde få bukt med, handlade inte något om mig. Det var därför jag ställde frågan hur man tolkade sms.

Svarade en annan här. Min son å pappa har blockat. Jag har blockat. Som du säger hans ord och handlingar blir bara värre.
Han sa ju att han skrev sms för att kunna förlåta sig själv för hur han behandlat mig. Så det handlade bara om honom och egentligen inte om mig. Därför undrade jag hur man tolkade sms. Inte för att jag önskade att han talade sanning utan mer om hur jag inte kunde se mellan raderna.

Jag tolkar det som att det är skrivet av en patetisk människa som behöver växa upp och mogna. Inget att läsa mellan raderna.

Bra att du har blockat och att dina anhöriga som kontaktas också har blockat :+1:

5 gillningar

Om jag ska vara brutalt ärlig har jag svårt att tro på det. Nu känner jag visserligen inte honom, men jag tror att han modifierar sitt svar efter din respons.

Men oavsett vad, fortsätt som du gör! Fortsätt med blockandet och fortsätt att skapa dig ett nytt liv utan honom.

Det blir bättre, jag lovar!

Hahaha. Ja, du har så rätt.

1 gillning

Jag mår bra utan honom. Upplever bara en mindfuck så fort han lyckats krypa sig in under skinnet på mig.

1 gillning