Hur mycket ska man förlåta?

Alla är vi olika. Jag tror jag hade kunnat leva med någon som hade sex utanför förhållandet, men INTE med någon som ljuger om mig till andra och snackar skit!

Något är trasigt i henne. Rädda dig själv och dina barn. Du kan inte rädda henne.

2 gillningar

Läs på om sexmissbruk… förmodligen har hon det… hon är sjuk och mycket trasig. Rädda dig själv.

4 gillningar

Vilken konstig kommentar. Att behandla varandra respektlöst, ljuga och vara otrogen har väl inget vare sig med feminism eller motsvarande macho-ism att göra. Det är bara väldigt lågt.

5 gillningar

Broder.
Gör en lista.
Strukturera upp dina tankar och känslor.
Antingen en plus- och minuslista eller en swot-analys.

Rita ett kors på ett vitt papper.
Uppe till vänster skriver du styrkor.
Nere i den vänstra skriver du svagheter.
Uppe till höger skriver du möjligheter
Nere till höger skriver du “hot” eller “risker”

Sedan sorterar du upp de styrkor du ser med er relation, de svagheter du ser, de möjligheter du ser och de risker du ser. Då har du förhoppningsvis en överskådlig karta som kan hjälpa dig att fatta ditt beslut.

Dock. I den här röran är du kanske det enda trygga vuxenstöd hennes dotter kommer att ha.

5 gillningar

@Tailor jag tycker att du problematiserar detta och drar väldigt konstiga slutsatser.

Dåligt beteende är väl inte en könsfråga?
Det kan inte vara förvirrande att man inte ska bedraga o ljuga?
Vad är det som är negativt med att vara maskulin och vad är manlighet egentligen? Det är väl inte att ljuga o vara otrogen i alla fall.

4 gillningar

Så bra då.
Då behövs ju inte #metoo.
Det kvinnliga klientelet tackar säkert och tar med öppna armar emot oönskade, sexuella inviter och trakasserier från maskulina män som gärna drar över så många som möjligt.

Skulle inte tro det.

8 gillningar

Jäkligt långsökt skulle jag säga. Du hade lika gärna kunnat klandra preventinmedel och sexualundervisning eftersom det innebär mindre risk för graviditet och könssjukdomar och därmed sänker motståndet. Eller teknikutvecklingen som gör det lättare att få kontakt med motsatta könet. Du verkar vara inne på att knyta feminism till omoraliskt beteende. Men oavsett, sidodiskussion som isf kan tas i annan tråd.

6 gillningar

Nja @Tailor , det du skriver låter jävligt suddigt hörru.

3 gillningar

Hmm eftersom otrohet är fel, män har i regel varit mer otrogna, och med jämställdhet ökar även kvinnornas otrohet och därmed är något negativt enligt ditt resonemang… Logisk följd: Förtryck alla för att minimera otukt. Vi kan begränsa teknik och allmän liberalism när vi ändå är igång, då det också kan påverka. Fast, en sån samhällsbeskrivning känner jag igen från någonstans.

För du måste väl ändå mena att något är fel och ska ändras när du pekar ut feminism, för

1 gillning

Nej, nej och nej ! Det är inte värt det. Alla gör vi misstag, alla har vi ett förflutet med saker vi är mer eller mindre stolta över. Men dessa eviga lögner och historier ? Lämna! Det du känner idag kommer förändras när du får tillräcklig distans. Att barnen trivs med er och varandra räcker inte långt, för du kommer brytas ner totalt om du stannar, och då kommer också barnen att bli lidande. Ledsen, men som jag ser det är det enda du ska göra att lämna.
Styrka till dig!

6 gillningar

Sluta då klandra “feminismen” i vaga ordalag för allt negativt högt och lågt och tillskriva den anledningen till allt ont… för vilken ism’s fel är det isf att män historiskt har betett sig på samma sätt och fortfarande gör det?

Ibland blir jag så less på det där att jag har lust att skriva att det äntligen är pay back time :muscle: :facepunch: :v: :joy:

.
image

Men skitbeteende är skitbeteende oavsett kön, på samma sätt som snus är snus om än i gyllne dosor, men rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor… simple as that :wink:

8 gillningar

Då är det dags att du blir bli tydligare och inte konsekvent brukar begreppet både illa och slarvigt för det om något börjar anta drag av misogyni…

Men misogyni är inte detsamma som det män genom historien har ägnat sig åt, de har inte hatat kvinnor i gemen utan de har tagit för sig för att de har haft födslorätt till det.

Så att kvinnor nu har samma rätt att ta för sig på samma sätt utan att bli offentligt “stenade” och dessutom gör det är inte toxiskt, faktiskt inte :index_pointing_at_the_viewer:

Och som sagt, det finns skitstövlar av båda kön men det har inget att göra med feminism.

1 gillning

Nu kapar vi tråden igen så detta får bli min sista replik i ärendet annars haffar kommisarien mig… men vad tänker du att män generellt har varit genom historien om inte otrogna :woman_shrugging:

För att de hade rätt till det enligt sig själva, enligt norm, tradition, födsel och ohejdad vana…

Over and out för den här gången :sweat_smile:

5 gillningar

Detta kallas “trauma-bonding”. Googla det och lämna henne sedan. Hon ljuger och manipulerar och där finns absolut inget att bygga ett bra förhållande på.

En dag drar hon kanske hem en snubbe som förgriper sig på dina barn. Din “flickvän” har inga spärrar alls.

5 gillningar

Oavsett vad hennes beteende är eller kallas så har hon ju behandlat dig sinnesjukt illa…
Och det låter som att du har börjat förhandla med digsjälv om du ska stanna för barnens skull. Precis som i vilken familj som helst kommer barnen snabbt se att allt inte är rätt om du stannar för deras skull. Du behöver ta ett beslut för din skull, och barnen kommer vara lyckliga om du i slutändan är en lycklig stabil förälder.

Och ja… lämna :pensive:

8 gillningar

Menar du att TS flickvän är toxic feminist?

Nog tusan är hon toxic men feminist?

Lite som när Putin kallar sig för old school kommunist…

Han menar (som jag uppfattar det) att hennes beteende är en följd av feminismens genomslag som fått kvinnor att börja bete sig på det sättet.

Även om det sen stavades “toxisk” feminism (vad exakt det är känner jag inte till emellertid)…men min tro är att i många mäns ögon är allt som stavas feminism toxiskt och min uppfattning är att det är just misogynister som går i bräschen för den sortens vantolkningar av hela begreppet feminism.

5 gillningar

@Robin
Jag är rädd för att det inte finns något du kan göra. Mycket av det du beskriver pekar på vissa underliggande orsaker, men oavsett vad är detta utanför din kontroll.

Och det är farligt att ta på sig rollen som räddare eller hjälpare. Jag tror visserligen att hon skulle behöva hjälp, men det måste i så fall ske från annat håll.

Hur gärna vi än vill tro på de vi älskar är sanningen ibland mindre vacker. Jag tror att hon inte är den du vill att hon ska vara. Och kanske heller aldrig har varit.

Nu är bara frågan hur du vill leva ditt liv. Och din framtid.

8 gillningar

Snabb förälskelse. Drömtjej, “för bra för att vara sant”. Sedan, lögner och vem är hon? Kan vara en narcissist. Destruktivt är det i alla fall. LÄMNA OCH SE INTE TILLBAKA.

3 gillningar

Fy fan vad jag lider med dig. Kunde inte ens tänka mig att det fanns människor som är så bra på att ljuga och spela normal.

Vänd på tanken och utgå från dig själv. Allt det vackra du har haft med henne har varit sant från ditt perspektiv. Alla upplevelser era barn har haft tillsammans med er har varit sanna. Resten av hennes historier och hennes beteende har troligen i stort sett varit en enda stor lögn från hennes sida. Men hon har ändå valt att stanna hos dig. Hade även det vackra varit en lögn hade hon inte stannat kvar, hade inte ljugit. Hade troligen aldrig valt dig från början.

Tänk så. Var snäll mot dig själv. Det är hon som är sjuk. Ett så destruktivt beteende uppstår inte utan orsak. Sök hjälp. Familjerådgivare är ofta lätta att få tid hos och kostar inte så mycket. Gå dit själv, berätta och få stöd. Sedan tar du dit henne och konfrontera henne. Du vill ju hjälpa henne. Du gör det av kärlek till den personen du älskar. Inte de lögner hon har haft för att skydda sig själv, Du behöver även ta med några av hennes bästa vänner som hon ljugit för. De tycker ju illa om dig pga hennes lögner. Om alla har samma bild så går det inte att ljuga mer.

Ingen människa ska behöva leva som hon gör och hon kommer troligen aldrig att klara av att bryta ett sådant beteende själv. Klarar hon, hennes vänner och familj att lyssna, förstå och hjälpa så kan det bara bli bättre. Det betyder inte att det kommer bli lätt. Det är stor risk att allt går åt skogen men man kan bara göra sitt bästa. Lycka till. Ignorera de svar i tråden som bara spyr ut sina egna snedvridna bild av världen utan att läsa och försöka förstå vad du beskriver.

2 gillningar