Hej hörni!
Nu har det gått drygt ett halvår sedan jag blev dumpad. Det har varit jävligt tufft, och är fortfarande. Varje dag är jobbig och jag går liksom sönder av saknad varje dag. Drömmer om honom, tänker på honom konstant. Jag har hittat ett lugn i att vi inte har något emot varandra, vi är vänner och hörs ibland. Det känns tryggt. Men samtidigt finns det där jävla hoppet inuti och förstör för mig. Trots att jag vet att han var och är tydlig med att det aldrig blir vi, så kan inte min hjärna förstå att så är fallet. Jag jobbar fortfarande på att acceptera och verkligen inse att han inte alls älskade mig på det sättet jag trodde. Fan, vad svårt det är!
Samtidigt ser jag honom överallt. Han är offentlig så det är bara en googling bort. Ser hur bra det går för honom, hur bra han mår, vilka framsteg han gör. Medans jag själv sitter här och googlar gråtandes i min lägenhet, som en jävla idiot. Får veta så mycket mer än jag vill. Men ändå, så söker jag. Grottar ner mig. Vem hade inte gjort det kring sitt ex ifall man haft möjligheten? Visst är det väl ändå så?
Jag är ung. 26 år gammal. Men samtidigt är jag desperat och livrädd inför framtiden. Kommer jag någonsin hitta någon som får mig känna som han får? Kommer jag vara för kräsen i framtiden? Han har liksom satt en HÖG standard på vilken jag ens kommer släppa in någorlunda i mitt liv igen, känns det som. Och KOMMER jag ens kunna släppa honom?
Jag vill bara träffa någon och “börja mitt liv”. Jag vet att jag inte är redo. Men det förtränger jag med tinderdejter och bekräftelse. Men slutar bara med att jag kommer hem ifrån dejten och låser in mig och gråter för att han inte var honom.
Hur gör man för att låta sig själv gå vidare i ett lugnt tempo? Jag orkar fan inte må dåligt längre. Jag vill inte må såhär. Hur ser processen ut egentligen? Känner mig väldigt vilsen. Och trött…