Hur klarar ni er

För kändes det jobbigare när flytten närmade sig o definitivt slut o det var verkligheten .

När han flyttade ut efter tremånaders kaos - ” kunde jag andas ut” men det var ändå tufft efteråt. O det blev lugnare o börja ”landa”

1 gillning

Började du må bättre? Känns som man kommer må sämre, men det är klart jag målar alltid fan på väggen

1 gillning

Jag fick ett lugn inom mig ” nu har han flyttat” . Trots att han hittade en man så var det sån chock att jag inte fattade nånting - var det sant!? Verkligen slut nu…. Osv

Jag mådde ff dåligt länge med denna chock att han vilje skiljas o att han hittade en man allt på en gång. Det tog över halvår innan det verkligen landade…

2 gillningar

Vet inte än, letar lägenhet men ingen fått än. Vi kan inte bo under samma tak längre nu när han träffar någon.

3 gillningar

Tänk att någon man älskat och äskats av kan vara så hänsynslös…

4 gillningar

Ja det undrar jag med. Var jag så jävla blind? Några kunde se, andra hade ingen aning.

En kunde inte se x som pappa egentligen…

2 gillningar

Han vägrar hjälpa till att betala utgifter runt huset om han flyttar nu och jag har inte råd.

Vill att han bor hos släkting eller något, han gick över gränsen för att kunna bo under samma tak.

Ibland hatar jag honom när jag ser och hör honom, sen i nästa stund skulle jag bara vilja slänga mig runt halsen på honom. Vill inte älska honom längre, saknar oss så mycket.

Nu har det blivit väldigt mycket elakheter och tykigheter mot varandra. Mår så dåligt

1 gillning

Stackars dig. Min tröst är att det kommer bli bättre och kanske kan ”avgiftningen” från kärleken och allt det där gå snabbare eftersom han nu visar så tydligt att han inte förtjänar dig. Han är inte det han var. Betrakta den gamla kärleken som död och sörj den i särskild ordning. Och minimera kontakten med den nya versionen av ditt X.

4 gillningar

Nu har jag fått tag på en lägenhet och det kändes lite bättre. Men idag har jag en dålig dag. Igår va han och festade med henne och hennes syster mm och de sov över på hotell. Det har han aldrig velat med mig😭

1 gillning

Hur går det, har hon flyttat än? Hur känns det för dig?

Oj du får tyvärr nog vara beredd på att det är många saker han kommer göra med den nya som han aldrig velat göra med dig. Det är så i början att de gör en massa saker som man själv velat eller föreslagit som de vägrat men nu gör glatt med nya.

2 gillningar

Har du varit i liknande sits?

Jag känner igen mig i detta här.

X o nya äter ute jämnt o utflykter hela tiden på helgerna. Det gjorde inte vi…
X umgås inte med sitt barn.

2 gillningar

I helgen började flytten, hon är kvar än så det är mycket som ska fixas enligt henne. Hon tar för givet styckat ska styra upp flytten….som allt annat

Låt henne själv fixa till det som ska göras.

1 gillning

Hon får sköta allt det där själv.
Du ska inte behöva vara kvar i bostaden när detta görs. Det är jobbigt att se allt där…

1 gillning

Mitt ex ska hjälpa mig att flytta och bära, kanske är skillnad. Han gjorde slut och träffar en ny. Han är glad att slippa mig😢

Har ingen annan bärhjälp heller, så han har sagt att han kan hjälpa mig framöver om jag flyttar igen. Får se hur det blir med det om det blir så.

3 gillningar

Hur går det för dig, bor ditt ex fortfarande kvar och hur mår du i allt?

1 gillning

Flytten utdragen, hemsk jobbigt när allt är ihoppackat och hon tar med sej allt, känns så definitivt, blev ett slag till. Hur går det för dej?

1 gillning

Får min lägenhet den 1 juni, sen är det samtidigt städning och visning och förhoppningsvis försäljning fort. Så jag slipper se honom.

Han har träffat sin nya 1,5 månad och det är hjärtan hit och dit, älskling mm. Många samtal per dag. Och han åker dit ofta. Men jag är skurken för jag pikar och blir elak i munnen, blir det för att det gör ont. Han fattar inte det alls.

Tror du inte det blir bättre för dig när du slipper se henne.