Hur klarar ni er

Stackars dig. Min tröst är att det kommer bli bättre och kanske kan ”avgiftningen” från kärleken och allt det där gå snabbare eftersom han nu visar så tydligt att han inte förtjänar dig. Han är inte det han var. Betrakta den gamla kärleken som död och sörj den i särskild ordning. Och minimera kontakten med den nya versionen av ditt X.

4 gillningar

Nu har jag fått tag på en lägenhet och det kändes lite bättre. Men idag har jag en dålig dag. Igår va han och festade med henne och hennes syster mm och de sov över på hotell. Det har han aldrig velat med mig😭

1 gillning

Hur går det, har hon flyttat än? Hur känns det för dig?

Oj du får tyvärr nog vara beredd på att det är många saker han kommer göra med den nya som han aldrig velat göra med dig. Det är så i början att de gör en massa saker som man själv velat eller föreslagit som de vägrat men nu gör glatt med nya.

2 gillningar

Har du varit i liknande sits?

Jag känner igen mig i detta här.

X o nya äter ute jämnt o utflykter hela tiden på helgerna. Det gjorde inte vi…
X umgås inte med sitt barn.

2 gillningar

I helgen började flytten, hon är kvar än så det är mycket som ska fixas enligt henne. Hon tar för givet styckat ska styra upp flytten….som allt annat

Låt henne själv fixa till det som ska göras.

1 gillning

Hon får sköta allt det där själv.
Du ska inte behöva vara kvar i bostaden när detta görs. Det är jobbigt att se allt där…

1 gillning

Mitt ex ska hjälpa mig att flytta och bära, kanske är skillnad. Han gjorde slut och träffar en ny. Han är glad att slippa mig😢

Har ingen annan bärhjälp heller, så han har sagt att han kan hjälpa mig framöver om jag flyttar igen. Får se hur det blir med det om det blir så.

3 gillningar

Hur går det för dig, bor ditt ex fortfarande kvar och hur mår du i allt?

1 gillning

Flytten utdragen, hemsk jobbigt när allt är ihoppackat och hon tar med sej allt, känns så definitivt, blev ett slag till. Hur går det för dej?

1 gillning

Får min lägenhet den 1 juni, sen är det samtidigt städning och visning och förhoppningsvis försäljning fort. Så jag slipper se honom.

Han har träffat sin nya 1,5 månad och det är hjärtan hit och dit, älskling mm. Många samtal per dag. Och han åker dit ofta. Men jag är skurken för jag pikar och blir elak i munnen, blir det för att det gör ont. Han fattar inte det alls.

Tror du inte det blir bättre för dig när du slipper se henne.

Lugn… han är i förälskefasen, på sina ljusröda moln. Tyvärr tar de slut. Ca 6 mån till ett år…sedan landar han i samma vardag som alla andra.
Vem sjutton skulle inte villa vara förälskad hela sitt liv?
Tyvärr , så är inte livet bara ljusröda moln…han landar, och hårt. Sedan är du långt. Vänta bara.

4 gillningar

Här tar du ifrån dig egen agens. Du säger att det är hans fel att du agerar som du gör, det är fel. Du väljer att agera som du gör och skyller på honom, det är inte samma sak.

1 gillning

Det han har gjort mig gör väldigt ont, det gör det väldigt svårt att va glad och snäll mot honom. Det blir en försvarsgren. Han är inte själv så snäll och trevlig. Det är hans val.

Det finns ingen anledning att vara glad och snäll, men du kan och måste ta ansvar för ditt eget beteende och din egen situation som den ser ut i nuet.

Det finns ju neutrala mellanlägen mellan att “pika och vara elak” och att vara “glad och snäll”.

Förhåll dig helt neutral, det räcker så. Men ni har båda dysfunktionella reaktionsmönster i er relation och verkar ha haft under mkt lång tid där ingen av er förmår att ta itu med er själva, utan håller på och tragglar och försöker ändra den andre istället.

Men nu är det bara dagar kvar till dess du flyttar och när du gjort det har du enbart dig själv att lita till, så kanske behöver du lite utökad hjälp/stöd av någon professionell samtalskontakt för att komma till rätta med dina egna problem.

För oavsett om du inte varken vill eller gillar det så är han snart är ute ur bilden för gott och då har du bara dig själv och måste lita till din egen förmåga och ditt eget goda omdöme. Så NU är det viktigt att du hittar tillbaka till din egen förmåga asap :muscle: :v:

2 gillningar

Jag tänker att du ska inte vara något alls mot honom. Totalt icke i relation, inte parrelation, inte vänskaplig, inte fiende, ingenting. För fiende är OCKSÅ en relation. Min bästa ”hämnd” var inte att bli ful i mun, utan att göra honom helt betydelselös för mig. Ja, också skilja på känsla och agerande. Jag kände ju mig arg, sviken osv, men varje gång jag lyckades agera som om han var betydelselös så kändes det bättre.

7 gillningar

Precis, helt neutral :muscle: :v:

2 gillningar

Så jävla svårt. Speciellt när han åker till henne och de hittar på saker. Att sitta här och veta att han åker dit och att han skiter i vilket. Gör så ont, hur fan kan jag fortfarande tycka om honom.