Hur kan man överleva efter ett avslut?😔

En kille som jag fick lÀra kÀnna i ca 2 mÄnader ringde igÄrkvÀll och gjorde slut.:pensive:

Det gjorde sÄÄ ont i hjÀrtat


Han hade mycket krav ,som till exempel att jag skulle i förvĂ€g stĂ€lla frĂ„gor till honom om hela han. Om varför jag inte stĂ€llde frĂ„gan om varför han valde berĂ€tta saker för mig, och hur det kĂ€ndes nĂ€r han berĂ€ttade för mig? Om varför jag inte stĂ€llde djupare frĂ„gor till honom var en orsak att han slutade , var hans förklaring


Det va mycket ordet “jag” i hans sms, att jag skulle utveckla honom.

Vad kan man se för personlighetsdrag i en sÄdan person som utgÄr bara frÄn sig sjÀlv och stÀller sÄÄ höga krav pÄ sin partner?

Hur överlever jag ett avslut?

Tacksam för svar.

FörstÄr det gör ont i hjÀrtat @Klara80

Gissar dock att du med lite perspektiv kommer se denne man i ett annat ljus. Det Àr inte din sak att utveckla honom, det Àr givetvis hans alldeles egna ansvar.

Att lÀgga den bördan pÄ en annan mÀnniska Àr vÀldigt mycket begÀrt. Kanske kommer du med tiden förstÄ det (eller redan gör?) och vara glad att du slapp undan det uppdraget? Tiden- Àr det som kommer lÀka ditt hjÀrta. En dag i taget.

3 gillningar

Skulle du stÀlla frÄgor i förvÀg - innan ni trÀffas?
MÀrkliga frÄgor -ni har inte varit tillsammans sÄ lÀnge.

DÄ kÀnns det inte som han var rÀtt person för dig? Att göra slut pÄ telefon/SMS/ Mail Àr fegt.

Ta en dag i taget och se framÄt istÀllet. Du upptÀcker mig nÄgot om honom under den tiden som varit som inte varit bra.

2 gillningar

Det lÄter som att den killen Àr 100 procent narcissist! Och det ska du vara glad för att han dumpade dig innan du pÄ riktigt fastnade i hans klor.

Om nĂ„got inte kĂ€nns rĂ€tt i en relation, sĂ„ Ă€r det inte det heller. Han har antagligen hittat ett nytt offer att stĂ€lla krav pĂ„, sĂ„ det enda du behöver se upp för Ă€r om han kommer tillbaka för att “försöka pĂ„ nytt” med dig. Förhoppningsvis har du fĂ„tt lite perspektiv pĂ„ det som hĂ€nt dĂ„ och att du inser att han inte Ă€r nĂ„got att ha.

7 gillningar

SĂ€ger som @Caro, Ă€ven om jag inte vet vad han bör kallas


Men han Ă€r, av flera anledningar troligen, helt klart sjĂ€lvupptagen, egofixerad, krĂ€vande och troligen emotionellt omogen (eller bara “felmogen”) och mĂ„ste ha nĂ„gon som kan bekrĂ€fta honom konstant. HĂ€r tycker jag att du istĂ€llet för att fastna i funderingar pĂ„ vad han har för defekter, istĂ€llet tackar din lyckliga stjĂ€rna för att du inte hade de egenskaper som han sökte, i den omfattning som han behövde.

Lite av de bekrĂ€ftande och omvĂ„rdande/fixande/sjĂ€lvuppoffrande egenskaperna har du nog trots allt eftersom du Ă€r den som frĂ„gar dig hur “du ska överleva” ett avslut pĂ„ en tvĂ„ mĂ„naders relation med en sĂ„dan person. Trots att du redan hade hunnit detektera en hel radda av mĂ€rkliga krav/behov pĂ„ sĂ„ kort tid. För hade du varit mer lik honom, dĂ„ hade det med all sannolikhet inte krĂ€vts mer Ă€n en kaffe och tvĂ„ timmars samvaro innan ni bĂ„da hade gĂ„tt Ă„t var sitt hĂ„ll utan att öht titta tillbaka. För dĂ„ hade ni bĂ„da direkt kĂ€nt att ni har noll chans att fĂ„ det ni sĂ„ desperat behöver av nĂ„gon som behöver exakt detsamma tbx 24/7.

Mitt tips Ă€r att du funderar lite mer pĂ„ vad det egentligen var som du fastnade för hos honom, som attraherade och talade till nĂ„got djupt inom dig
 trots hans mĂ„nga mĂ€rkligheter. Vilka behov hos dig sjĂ€lv som han tillfredsstĂ€llde med sitt sĂ€tt att vara
 pĂ„ det sĂ€ttet kan du förhoppningsvis framöver bĂ€ttre lyckas undvika sĂ„dana personer som behöver nĂ„gon (dig?) för att fylla den bottenlösa brunnen inom sig sjĂ€lva och snabbare inse att den hĂ€r personen och hens sĂ€tt att “fungera” och agera inte Ă€r en person(lighet) som kommer att vara bra för dig sjĂ€lv i lĂ€ngden :muscle: :v: :revolving_hearts:

5 gillningar

Var glad att det inte tog lÀngre tid och att ni inte hann skaffa barn. Han Àr ett uppblÄst ego som inte kan ta ansvar för en seriös, ömsesidig relation.

Jag har hunnit med 10 “förhĂ„llanden” om man avser att trĂ€ffas och kĂ€nna sig för utan att bli intim, 5 av dem vart mer eller mindre mer Ă€n sĂ„.

5 dumpade mig, 2 har jag dumpat, 3 Àr lite oklart vem som dumpade vem. De tvÄ senaste var dem jag trodde mest pÄ men de rann ut i sanden de med.

Jag lever Àn.

Livet tuffar vidare ÀndÄ och det kommer fler chanser att begÄ dumma misstag och ge sig in i dysfunktionella relationer.

6 gillningar

Tack!@Anna8

Ja. En dag I taget.

1 gillning

Fint uttryckt Rulle :heavy_heart_exclamation:

1 gillning