Hur bemöter du barn som är ledsna under/efter en separation?

Hej!

Hur möter du ledsna/arga barn i en separationsprocess? Emellanåt känner jag mig som en slagpåse. Jag förstår att det är bra att det kommer ut och att det är viktigt att bara finnas där. Men när jag själv är trött känner jag att jag inte riktigt orkar och då ser jag mig själv som en mindre bra förälder.

Hälsar “Separationsmamman”

Min blogg:

Bara ett förslag i all välmening, då iaf jag aldrig klickar in på andras privata bloggar i oträngt mål.

Jag personligen tänker att om du vill diskutera saker här på forumet (och i dina inlägg/svar hänvisar till text på din blogg)… så klistra isf in bloggtexten direkt i tråden, eller skriv om den här så kanske du lättare får igång diskussionen i dina trådar här på forumet, istället för att hänvisa in forummedlemmarna till din privata blogg :+1:

3 gillningar

Tack för svar! Och för dina förslag <3 Fint skrivet.

Jag tänker att det är bra för mig att vara i båda forumen. Jag tycker om att skriva själv, men tycker också det är bra för mig att läsa andras funderingar i detta forum. Tänker inte att de båda forumen konkurrerar utan kompletterar varandra. Jag har själv sökt efter bloggar om separation när jag var i starten av separationen, men hittade inte mycket då. Men de bloggar jag hittade var bra för mig att läsa för att höra hur andra i samma situation har det. Hoppas du förstår <3 Trevlig helg!

1 gillning

Jag förstår, men vill ändå envisas lite när det gäller att i nästintill varje inlägg börja skriva lite och sen länka till fortsättningen i egen privat blogg, det känns inte riktigt okej för mig.

Om du verkligen vill aktivt diskutera/debattera här så skriv isf som om ingen blogg fanns i dina inlägg här och lägg isf länken till din blogg endast i din profil om du absolut vill. Då får i så fall den som är intresserad av din blogg själv söka sig dit och ta det vidare därifrån.

I många andra grupper exv på fb så är det tom. förbjudet att länka till egen IG samt egen privat blogg, för varje “klick” (=besökare) räknas ju och då det sker så här repetitivt så… :wink: :woman_shrugging:

Hoppas att även du förstår min point :revolving_hearts:

4 gillningar

Jag kan bara hålla med. Jag läser inte o kommenterar inte inläggen pga länken till bloggen.
Sorry.
Det är inte för att vara elak utan min reaktion. Det verkar vara fler som reagerar som jag för responsen på dina inlägg är ljummen.

Du får ju blogga och skriva var o vad du vill, men det kan ju vara bra för dig att veta varför du ev inte får engagemang o respons.
:slightly_smiling_face:

3 gillningar

Hej igen!
Okej, jag lyssnar på er och ber admin ta bort mina inlägg.
Trevlig helg!
Hälsar “Separationsmamman”

1 gillning

Men om du faktiskt vill diskutera här och inte bara försöka få in fler besökare på din blogg, då räcker det ju faktiskt med att du raderar länkarna i dina inlägg till din blogg och skriver hela texten här och bemöter det som skrivs i din tråd precis som alla vi andra gör!?!

Men kanske är du inte så speciellt intresserad av själva diskussionen här på forumet? :thinking:

Det är bara länken som gör att jag inte vill läsa eller kommentera, så hoppa över den.
Alla är välkomna här.

1 gillning

Hej igen!
Jag kunde inte redigera och därför är det bäst att ta bort inläggen. Inlägg kan jag ju skriva nya. Jag vill verkligen inte att mina inlägg ska uppfattas på ett dåligt sätt pga att jag länkat. Därför lyssnar jag på er som skrivit. Inga “hard feelings”. Jag skrev till admin igår men har inte hunnit fått något svar.

Jag är intresserad av att läsa andras inlägg och kommentera också. Och skriva egna. Jag har haft kontakt med några andra deltagare även via meddelanden.

Trevlig kväll!

2 gillningar

Tack, jag förstår!

Syster.
I detta forum haver jag stött på en del märkliga inlägg.
Dina har jag inte ens höjt ena ögonbrynet för.

Du har en blogg där du skriver tankar du vill dela med andra som du länkar till här
Det stör inte mig. Det stör mig mer när användare skriver sina egna livshistorier i andras personluga loggar eller börjar diskutera för ts ovidkommande saker.

Om du nu inte vill skriva samma saker här som på bloggen, starta en egen tråd under"Min livshistoria" där du lägger in länkar när du uppdaterat bloggen med en kort beskrivnkng om vad det handlar om.

1 gillning

Tack, det värmde <3 Och tack för tipset!