Hot/cold - hur ska jag göra?

Har haft en underbar sommar tillsammans med en kvinna jag dejtat flera gångar. Vi började ses i juni efter att vi träffats genom jobbet och har haft fina träffar där vi pratat o skrattat o som det känns för mig som att vi kommit varandra nära. På senaste dejten, för en månad sedan var vi liksom tydliga med att vi båda hade känslor för varandra, sms:en fylldes därefter av hjärtan som hon besvarade. Vi har haft smskontakt med mycket känsla. För tre veckor sedan provade jag att ringa henne o talade in ett meddelande att det vore trevligt att höra hennes röst. Hon ringde inte upp o skrev inte. Jag skrev nästa dag att hon gärna fick slå mig en signal om hon hade tid o lust. Nu till det intressanta;
efter detta (de senaste två veckorna)har hon svarat på sms med flera dagars fördröjning o svarat väldigt distanserat o utan frågor tillbaka som hon brukar) Vad beror det på att hon vänt? har inte skrivit till henne nu på en vecka o hon har varit helt tyst?
Vad ska jag göra? ska jag låta det vara eller fråga henne?

Släpp henne. Hon är inte intresserad men vågar inte säga det utan hoppas på att det bara ska rinna ut i sanden.
Ibland blir det bara så tyvärr. :frowning:

Hur man agerar säger mer än ord? Behöver du fråga?
Vill du vara med någon som agerar så här?

Tack för ditt svar. Men varför dessa dubbla budskap/dubbla signaler… Massa hjärtan vilket hon var den första att använda i textande, sedan ordnade hon alltid o prioriterade att vi skulle ses… “Skriv när du kommit hem” mycket sånt efter vi skiljts, varför gör man så om man inte är intresserad?

Alla har saker att jobba på, ingen är perfekt, kanske kom jag för nära för fort, det är det jag funderar på o i så fall vill jag gärna veta det, inte för att krypa för någon men för att förstå. o därmed få ett avslut.

Varför exakt hon gör som hon gör kan bara hon svara på och alla våra spekulationer ger dig sannolikt inget mer än du redan själv har vänt in och ut på och lika lite som dina gissningar säger dig något definitivt om hennes bevekelsegrunder, lika lite säger våra.

Antingen söker du upp henne och frågar rakt ut, har du tur så förmår hon ge dig en förklaring och om inte så är även det ett svar.

Eller så måste du nog göra som Lisa föreslår, dvs låter hennes faktiska agerande vägleda dig och struntar i hennes emojis för de är gratis och kostar ingenting att skicka… det som kostar är att stå upp för sitt agerande och i alla fall bemöda sig om en förklaring till varför hon svängt.

min erfarenhet säger att de har något slags bekräftelse behov…du fyller ju en funktion hos henne…du är hennes leksak…som hon kan leka med när det passar…du kan ju läsa min historia…“lämnad igen” så vet du vad du har framför dig…
stick medans tid är…gör det bara…

2 gillningar

tack för ditt råd!! Du har helt rätt att det kan handla om ett bekräftelsebehov!! det är en oerhört sorglig känsla o insikt att en människa som varit så nära o delat så mycket privata upplevelser o tankar med o ställt så mycket frågor om hur man vill ha sin framtid m.m o som man haft så kul med bara lämnar på det här sättet. det får en att tvivla på att komma nån nära igen, men mönstret är tydligt om man tittar noga, byta stad flera gånger, byta jobb, byta utbildning m.m. kanske fly när något kommer för nära.

Tack för dina kloka råd! betyder mycket! jag sörjer det här så mycket. Hon som ordnade o prioriterade att vi skulle ses, ville veta så mycket om mig, lekfullt, hur vi skrattade o talade om alla de ämnen som är viktiga nät man verkligen kommer nån nära. Du har helt rätt o att de är gratis att skicka texts o att Lisas poämg att hennes handlande talar för sig. Å andra sidan är det synd att förlora en människa i sitt liv som man verkligen tycker om för att den backar när nån kommet för nära, dvs om den kan arbeta med de här sakerna o egentligen vill. Därav att jag lutar åt att lyfta det här med henne - dvs ta kontakt igen om ett par veckor. på ett sätt vill hon säkert inte det, men människans psykologi är komplicerad, det vet alla som arbetat med människora anknytningsmönster proffesionellt (har en nära vän som gör det)
Jag förstår att jag nog varit mer ärlig med mina intentioner vilket också gör en mer sårbar, jag går på vad människor säger o avskyr dubbla signaler o budskap.

1 gillning

Vill hon det så finns det en öppning, men hon kanske upplever detta som ett problem? Man kan bara ändra sig själv.

Gör det du känner att du behöver för att få klarhet. Ha inte för höga förhoppningar, ibland får man inga svar…., var rädd om dig.
:heart:

1 gillning

Tack snälla! Ja ska försöka att inte ha för höga förhoppningar o kommer inte att förvänta mig svar av henne.
Vill du får du gärna utveckla vad du menar med problem?

Jag menade att du ”vill hjälpa” med detta:

Men hon kanske inte delar din analys av henne eller inte tycker eller upplever att detta är ett problem.
Hoppas du förstod nu,

okej förstår, bättre att få ett avslut o våga fråga än att undra vad som orsakade det.

3 gillningar