Hjälp!

Fy fasiken!! Man undrar… är det verkligen så bråttom? För mig är det helt galet! Känner med dig :heart:

1 gillning

Det är så den svikna känner . Man är arg, vill ha distans , mm . Men när den som sviker är den som är arg , förbannad elak mm … det är DET jag inte kan förstå? Som jag ALDRIG kommer förstå

1 gillning

Hur gör ni med telefonsamtal och dylikt när ni har barnen? Jag klarar inte ens av att höra rösten. Låter ni x:et träffa barnen när det är “din” vecka? Jag har fått en depression och är sjukskriven för hans svek, så att träffas är fruktansvärt ångest laddat för mig.

1 gillning

Jag har sagt att jag inte vill att han ringer om det inte är så att han har barnen och något allvarligt hänt som kräver min omedelbara uppmärksamhet.
Vet att hans nya har suttit och lyssnat när jag pratat och känns så kränkade att han “lämnat ut” mig på det sättet han gjort.
Jag ringer inte honom i första taget heller efter den gången jag ringde honom för att jag behövde köra in sonen till akuten sent en kväll. Han svarade att jag skulle meddela hur det gick och jag hörde den nya stöna i bakgrunden. Lite tragiskt att han inte ens tog sig tid att höra hur/om jag löst det med dottern.

Har han några egentliga anledningar till att ringa dig eller skulle det inte gå lika bra att maila eller skicka ett mess/sms?

Jag föredrar messenger få då ser vi när den andra läst, vilket iaf borde betyda att informationen gått fram.
Har satt på mute så det inte plingar till när han skickar.

Nej, x:et fick inte träffa barnen på min vecka om inte barnen uttryckt att de ville det. Dvs det ska inte vara för att den andre föräldern saknar barnen utan tvärt om.

3 gillningar

Han anser nog att du är orsaken till “allt dåligt” i hans liv. Inte osannolikt att det är kopplat till psykiska problem eller egenskaper.

1 gillning

Förmodligen. Men man undrar när människan ska släppa det och gå vidare ? X har ju en annan och de är förlovade nu .

Get over it …

Jag skulle inte tro att det händer förrän han hittar någon annan att skylla på, tyvärr.

Typ om det tar slut med älskarinnan … då är det hennes fel ?

Ja, till exempel.

1 gillning

Hur har ni gjort med era saker som finns i ert gemensamma hem? Jag får sådan ångest över alla grejer som behöver hämtas.

Han åkte på frieri och jag fick plocka mina saker själv.
Så tjaa… men antar att han inte kommer åka iväg så att du kan hämta dina grejer, eller kan han tänka det?
Eller vill du inte alls åka dit?

Helst inte. Jag har varit där några gånger och hämtat saker, men det är mycket kvar. Psykiskt så orkar jag inte mer.

Har du nån kompis, syskon, förälder som kan hämta dina grejer?
Kan han packa ihop dina saker och komma med dom?

Jag mår så dåligt av att träffa mitt ex vid överlämningar. Ibland är förskolan stängd eller helg el dyl och då tvingas jag träffa honom.
Jag mår faktiskt så fruktansvärt dåligt så jag funderar på att i dessa lägen ge honom mer dagar/tid med barnen.

Kanske en bra idé mtp allt det du delgett tidigare, gör allt du kan för att förbättra ditt eget psykiska mående :v:

1 gillning

Ibland behöver man få sätta sitt egna mående absolut först, det är okej ! :revolving_hearts: