Hjälp mig

:scream::face_with_symbols_over_mouth: vad tycker dina barn?

Ställer han till problem när det gäller beslut för barnet eller varför vill du annars ha enskild vårdnad?

Jag vill inte ha ensam vårdnad . Men han ställer till det , ger mig inte information gällande vårt barn . Viktiga saker.

Ok, varför jag frågar är för att jag sett en sådan process på nära håll, hur destruktiv den är för barnen.

Är barnet skrivet hos pappan? Annars kan han väl inte ha någon viktig information angående barnet mtp hur lite han träffar det? Barnet ska enligt skatteverket vara skrivet där det har sin huvudsakliga dygnsvila, alltså hos dig.

Jo, det var just det där med beslut som ställde till det. Han skulle lägga sig i vaccinationer och mediciner. BUP ville utreda henne för en autismspektrumstörning, men han vägrade. Hon var bara ouppfostrad, tyckte han. Han ville inte skriva på papper från skolan om aktiviteter de skulle göra och om PRAO.
Jag ville ha enskild vårdnad för att kunna fatta beslut utan att han lade sig i. Han träffade henne inte och han kände henne inte, så det kändes rimligt att jag hade vårdnaden.

Tyvärr gick han inte med på det, och jag ville inte stämma honom inför rätten, för dotterns skull.

1 gillning

Det är olika varianter av sorg, hat, ilska, förakt och andra negativa känslor. Inget av barnen mår bra. En av dem grät över pappa varje dag det första halvåret. I nuläget är det två av dem som har spärrat honom på mobilen och vägrar att träffa honom.

Vi har delad vårdnad . Vårt barn står skriven där ingen av oss bor .
Så ingen får någon information just nu. Men möten som bokats till myndigheter av den andra föräldern bör informeras av den föräldern som bokat mötet .

1 gillning

Vårt barn bor 50 /50 . Står skrivet på vår gamla adress där ingen av oss bor .
X hade bokat möte för barnet till socialtjänst när jag har barnet och inte informerat mig .

X har polisanmält efter hot om våld till en närstående , framför vårat barn.

Stackars barn. De har ju inte valt sina föräldrar . Jag förstår verkligen inte hur människor tänker …

Jag inser att jag har blandat ihop vem jag svarat till. Det är förklaringen till att de var helt uppåt väggarna… Jag ber om ursäkt.

Du har helt klart en mycket besvärlig situation.

Under de förutsättningarna borde du lätt ha kunnat få enskild, men det är nog ändå en svår situation för barnen, så kanske är det bäst att göra som du gör. Hoppas din dotter får den hjälp hon behöver ändå.

Får gärna tips och råd.
Går sen i somras till kvinnojouren då jag av läkare fått till mig att jag levt med en människa som psykiskt misshandlat mig i flera år

Har ditt x varit otrevlig sen ni skildes? Jag menar om hans attityd varit den samma sen han lämnade dig ?/ gick isär ?

Nja, inte otrevlig. Inte trevlig heller. Han beter sig inte likadant, utan han har någon sorts låtsad välvillig inställning. “Du rår ju inte för att du inte klarar av det här” ungefär. Som att bli klappad på huvudet hela tiden. Och så ska han förklara saker för mig som om jag var totalt dum i huvudet.

Låter som mitt x.
Dyker han upp i tid och otid i ditt hem?

Inte ofta. En gång i månaden ungefär, när han har vägarna förbi. Rätt vad det är ringer det på dörren, och så kommer han in. Kommenterar att det är dammigt eller att någon möbel har flyttats, och så talar han om att han bara ska hämta en grej. Den yngsta tittar ut från sitt rum och säger “Hej pappa”, och han svarar med att påpeka att håret är oborstat eller att hon har en fläck på tröjan eller något. Så talar han om att jag borde klippa ner busken vid gatan, att jag borde ändra termostaten på elementen eller så. Han ropar till sonen att det vore ju trevligt om han hälsade när nu pappa kom på besök. Sonen tittar fram och får en fråga om hur det går i skolan.

Så tar han en kopp ur skåpet, häller lite kaffe från termosen, dricker på stående fot och så åker han igen. Fast ofta går han förbi i garaget och tar med sig något verktyg. Han kallar det att “låna”.

1 gillning

Herre jesunamn … att han inte skäms.
Men är hqn nyfiken på ditt privatliv ?

Vad säger barnen när han beter sig så, bara dyker upp,

De har ett varningssystem. När någon ser bilen, så rapporterar de mellan syskonen. Just nu är det tre barn som bor kvar här hemma, och den som ser bilen ropar “Röd bil!”. Sedan skickar de meddelande på Messenger till övriga syskon, bara så de vet var han är. De är ju vuxna, alla utom den yngsta, men när pappan dyker upp beter de sig som barn. Springer in i duschen och stannar där tills han åkt eller lägger sig och låtsas sova. Allt för att slippa träffa honom. När han har åkt ältar de allt han sagt eller gjort mellan varandra.

Hela situationen är väldigt konstig, och jag är inte till någon större hjälp. Vad jag än säger så blir det fel, så jag undviker mest att säga något alls.

Men kära nån . Det är ju inte sunt.

Mitt x hade lovat mig att jag skulle få ha vårt barn några dagar denna veckan , han hade bokat möte till vårt barn , men inte informerat mig , på en av dessa dagar .

Inte heller anmält till fritids om vårat barn skulle vara på fritids el inte under denna vecka.
Säger en sak till mig och en annan till fritids .
Igår smsa han och frågade vart vårt barn var- jag skickade skärmdump på våran deal , han svara att jag sagt till fritids att jag inte skulle ha vårt barn …
Skriver : att du ska lämna barnet på fritids imorgon .
Du tror du kan göra som du vill.

Vår överrenskomelse var att jag skulle lämna på ons .
Han ändrar sina avtal hela tiden . Och det är så pinsamt att behöva blanda in fritids i detta… efter som jag inte vet hur han planerar .

Skrämmande . Hur anmäler man ?
Har en massa sms om utpressning mm … och kränkande sms …