Han vill leka familj

Han förstår inte eller vill inte inse att vi ska skiljas . Vi har skickat in ansöka och jag väntar ut tiden. Han vill fortsätta leka familj och låtsas som inget har hänt och allt är normalt. när jag tar upp hus lån bodelning osv så förhalar han allt.bokade tid hos advokat.men han kunde inte komma pga jobb.blir så frustrerad här. Har en lägenhet på gång, skulle eg bara skriva kontrakt. Han hotade få med att jag skulle betala lön och hyra för nya bostaden för han tänkte sälja huset och det vet man aldrig hur lång tid det tar.sp fick snällt tack nej till lägenheten då jag inte hade råd att betala hyr och lån. Han gör allt för att förhala detta. Hur fan går jag vidare?

Då är det dags att sätta hårt mot hårt… du söker reda på en lägenhet som du vill ha asap och simultant med att du lägger ut krokar (du har redan fått tag på en, så kanske är det inte så svårt kolla om det finns möjlighet att ändra dig på den du tackade nej till) så säger du att DU vill att huset läggs ut på försäljning NU!!!

Det är nu i maj som det är guldläge att sälja hus, inte mitt i sommaren under folks semestrar. Så känn honom på pulsen genom att DU tar tag i taktpinnen och och börjar styra spelet istället för att stå bredvid och göra som du blir tillsagd… och tom. leka familj och stoppa huvudet i sanden på det viset som han önskar.

Nej, upp med huvudet, sträck på dig och hitta igen lite (läs mycket) jävlar anamma och börja omgående agera istället för att nöja dig med att reagera :muscle: :v: :revolving_hearts:

3 gillningar

Nu vet jag inte var ni bor men när vi la ut vårt hus blev det sålt på en vecka. Så ja, det kan ta tid. Allt beror på fastigheten man säljer men å andra sidan kan det gå väldigt fort!
Så som Noomi skriver, säg ifrån att du vill att huset läggs ut NU!

Hus kan ju också hyras ut.
Så om han vill bo kvar så betalar han hyra för huset och sen delas ju den inkomsten på dig och honom.

Tex. Ni äger bostaden 50/50.
Kallhyra för bostaden 8 000:-/månad.
Du får då 4 000:-/månad i inkomst av hyran som du då kan använda för nya boendet.

Sådan uthyrning sker ju genom ett hyreskontrakt som skrivs på mellan dig och honom. Sedan går det inte vräka någon som vill bo kvar, alltså kräva försäljning till någon utomstående.