Han vet inte vad han vill eller känner

Och vet ni hur sjukt han beter sig… Jag har alltid betalat fakturor förut. Nu har han låst in bankdosan i kassaskåpet… Och tagit med sig nyckeln! Han gömmer fakturor… Varför gör han det?!
Är hel lustig!!

Så… Bott en vecka i eget boende nu… Känns ok ändå. Men kan inte sluta tänka på hur jävla sjukt detta är…
För 2 månader sen hade jag en man som jag trodde älskade mig… Jag hade en stabil trygghet och framtid.:disappointed::disappointed:
Men livet tar visst tvära kast ibland… :cry: Att man aldrig får vara lycklig…:cry::cry:

4 gillningar

Åhh… en och en halv dag kvar tills mina barn försvinner i en vecka…:sob::sob:
Vet inte hur jag ska klara det!!
Har mått skit sen onsdags igen och tror det beror på det…
Fy, fan!! Fy fan för honom!! Att han tagit ifrån mig mina barn!!!

1 gillning

Idag åkte ringen av. Känns inget just nu. Den han är nu och det han sagt gjorde det faktiskt ”lättare”. OCH den här mannen vill inte jag vara gift med längre… Hade inte ens gift mig om han visat den sidan tidigare…

2 gillningar

Alltså jag måste bara avreagera mig!
Barnen åkte till honom i söndags. Och söndagar ville jag ha som byte, men han propsar på måndagar efter skolan… Så han får en hel helg antingen med barnen eller själv.(o någon?:thinking:)
Barnen ringde i söndags o var jätteledsna o ville vara hos mig, inte honom. För han städade eller satt med telefonen.
I måndags likadant. Fast barnen var på sina rum mestadels.
I går fick de vara hemma själva för pappan hade tennis mellan 20-21. Han åkte 19.15, även om det tar 10 min dit…:thinking:
Idag ringde han och frågade om minsta barnet var otrevlig, arg hos mig. Nej, det har/är hon inte.
Jag försökte förklara för honom att han kanske ska vara lite lugn i början, för han har ju inte bara sårat mig utan även barnen! Så det kanske kommer ut ur henne nu!?
Då svarar han vadå? Jag är klar med det där nu! ( Efter 14 år och två barn så blev han klar på 15 min!!:rage::rage:)
Han påstår oxå att barnen ska plocka iordning på sina garderober innan de får komma till mig på söndag. Deras garderober har han aldrig brytt sig om på över 5 år!! Och att hans garderob såg likadan ut skiter han i!! Men NU är den fin när jag flyttat! Det finns mer plats nu sa han i försvar!
Vad är det för jävla städmani han fått?!! Har han fullständigt tappat det eller vad är det frågan om?! Han klagar tydligen på allt nu! Att ugnsplåten är flottig, skafferiet var oreda i! Han har ju ändå haft det så i 14 jävla år!!! O det var ITE skitigt för 5 öre! Jag är ordningsam och har rent omkring mig!
Det hör gör mig såå jävla arg! Han är ju helt jävla störd numer! O honom har jag tydligen varit gift med!!

Ja, denna tanke slår mig också - ofta! Hur är det ens möjligt? Att det höll så länge när det sen så snabbt kan bli uppenbart tokigt. Försök att ta in frihetskänslan, tacksamheten över att du slipper vara gift med honom! (Inte tacksam mot honom, utan mot livet/ödet…)

4 gillningar

Maria, detta är så tufft att behöva säga till dig. Men det är just nu du som är förloraren då han kastar in ved i brasan hela tiden och det märker han då det tar så hårt på dig.
Jag tror du hade mått bra av att bemöta honom med “jag orkar inte lyssna mer på din personlighetsförändring” fortsätter han vara oförskämd så lägg på.
Säg till att du inte klara av hans attityd och att får återkomma när han kan bete sig.
Jag vet att det är tufft men han får dig annars dit där du som mår som allra sämst.
:frowning:

5 gillningar

Japp, jag instämmer i det @Man44 skriver!

Han vet precis var han har dig och hur du reagerar. Och nu provocerar han dig av en (okänd?) anledning. Förmodligen finns det något som han vill få som han vill? Du har fortfarande många känslor kvar för honom och dessa måste du lära dig att behärska, eller iallafall ta ut någon annanstans än på honom. (Fortsätt skriv här på forumet…)

Mitt tips är att göra tydligt för honom att ni inte ska ha kontakt om det inte gäller barnen, och att han då får mejla. Inga telefonsamtal. Du svarar honom bara via mejl, för då hinner du tänka igenom vad ditt svar faktiskt är, skicka absolut inte en massa reaktioner från dig, utan bara sakliga svar!
Bonus: Om han skriver en massa skit till dig, har du det dessutom nedtecknat skriftligt! (=bevis)
Skiten ska inte bemötas. Bemöt bara den faktiska frågan om barnen.
(Jag skulle också bli oerhört provocerad om mitt X sa att han “är klar med det där nu” men både du och jag vet att det inte är sant, men det är inte längre ditt ansvar att han mår bra, så strunt i det!)

Han kommer komma på detta knep ganska snabbt och så lär han sig droppa sin skit någon annanstans.

6 gillningar

Er åsikt nu!
Min man sa helt plötsligt för 3 månader sen att han vet inte på vilket sätt han älskar mig, till det är bäst vi flyttar ifrån varandra så vi kan sakna varann. Till skilsmässoansökan… :thinking:

Han började spela tennis i våras. EN tjej i gruopen(singel). Han fick ner i vikt. Slutade prata med mig efter en ”tennis AW” (för 3,5 månad sen!) Började köpa nya kläder själv (han har aldrig åkt själv förut)börjat bli mer mån om utseendet, köpt nya ”lukta gott krämer) och nu rakat bröst/rygg!!

Visst fan är det någon annan!? Eller inbillar jag mig?!

2 gillningar

Lita på din intuition!
Säger den att något är fel så är det högst antagligen det.

Låter nog tyvärr lite så.

Så genomskinligt. Ja, han har iallafall en crush på henne, även om det inte är säkert att det är besvarat.

2 gillningar

Du behöver väl inte ens fundera.
Du känner din man, du vet. Han är pinsam, som tror att du inte förstår.
Han vill äta kakan och ha den kvar, känna efter lite om gräset är grönare.

2 gillningar

Japp… 10 kg lättare och ensamstående tvåbarnsmor sitter jag här nu i mitt nya hem… Medans min man som ville separera för att sakna varandra inte hör av sig nåt… Knappt till barnen…
Men renrakad både här och där, lykta gott och nya kläder ska det vara!

Vilket jävla skitår detta blev!!:cry:

Jag hoppas 2021 blir ett bättre år… Att jag kan känna mig lycklig och tillfreds med livet igen. Att jag kan få känna glädje från hjärtat! :heart:Precis som jag gjorde för 3 månader sen…

Hoppas ni andra går in med den inställningen oxå! Gott nytt år alla stöttepelare, och vi hörs garanterat nästa år!! Kram!:heart:

8 gillningar

Varför har han brutit med mig?! HAN ville att vi skulle separera ett tag för att se om vi saknade varandra! Han verkar uppenbarligen inte göra det, eftersom han inte vill ha något med mig att göra längre… :weary::weary: Vi har ju för fan 14 års historia bakom oss!! Hur fan kan bara släppa allt?! Kommer han nånsin till insikt på vad han gjort?!

1 gillning

Nej det tror jag inte.
Han har fullt fokus på sig själv och förmodligen tredje part. Lätt att glömma bort fd vardagslivet då.

Har 23 år ihop med mitt X. Han verkar inte sakna varken mig eller barnen (som han inte träffar ofta) utan lever livets glada dagar, nu när han äntligen kan göra bara det som han vill!

Helt ofattbart för mig att det ens är möjligt att bara släppa allt gemensamt. Men det verkar gå bra för svikarna.

5 gillningar

Har haft 25 år med mitt ex. Han har också borstat bort våra år, som om det bara var lite damm. Han har en ny med två bonusbarn som han ska åka på skidsemester med om 1 vecka. Våra barn fick inte ens frågan om att hänga med…

2 gillningar

Våra barn blev tvingade med.
Eller jaa det ville åka skidor men inte i det sällskapet.
x borstar bort våra år men förväntar sig att även barnen skall borsta bort.
Sorliga karlar!

2 gillningar

Vi var gifta i 25 år. Han vände ryggen till mig, barnen och sina vänner. Sedan dess har han varit förbannad för att barnen (den yngsta var 10 och den äldsta var över 25) inte kom springande efter honom. Han har själv inte ansträngt sig för att hålla en bra kontakt med barnen, utan han förväntade sig att barnen själva, kanske med min hjälp, skulle göra det.

Så nej, han är väl inte helt likgiltig men han kan inte se att han har någon skuld eller något ansvar för situationen.

2 gillningar