Han var otrogen och jag anade inget

Torsdag 21 december

Hej forumvänner!
Det drar ihop sig, till julfirandet. Årets höjdpunkt, eller inte. Jag fick ett sjukt otrevligt mejl i ämnet från Gråtis för någon vecka sedan. Han vill väldigt gärna bestämma saker, och våra barn är numera så stora att de får bestämma själva var de vill tillbringa julafton/nyårsafton. Tycker jag. Inte han.

Ska erkänna att det stack till i magtrakten när jag läste mejlet, men såna mejl deletas direkt numera, och jag svarade inte. Undrar om det inte hänt något grälaktigt hemma hos honom och nya frun, och så kände han att han testar att ta ut det på gamla frun, hon som alltid tog det i 23 år. Aldrig aldrig igen…

Båda barnen har valt att hänga med mig på julfirande. Tacksam. :heart:

Livet numera. Känner mig sannerligen som en överlevare. Jag har börjat drömma om saker igen. Har ettårsplan, tvåårsplan och treårsplan för livet. Så långt framåt vågar jag planera och då ingår stort, smått, ny tjänst på jobbet och resor till ställen jag vill se. Och med utgångspunkt från MIG i första hand och inte från nåt ”vi”.

Cliff är fortfarande med mig. Vår relation utvecklas, men bonusfamiljen utmanar. Jag har bestämt att när den drabbar mig (tänk kränkning mot ny styvmor som vi bestämt att vi hatar) så markerar jag genom att säga att detta är inte OK för mig. Ibland åker jag hem till mig också. Tar det inte! I övrigt är jag den där besvärliga tanten som säger precis vad hon tänker. Och det tänker jag inte sluta med!

18 gillningar

Heja dig!

2 gillningar

Heja heja dig!! Du ger mig hopp om framtiden :hugs:

2 gillningar

Lördag 3 februari

Shit pommes frites. Det har gått fyra år sedan Kraschen! Hur fort gick det inte!

För er som just ofrivilligt joinat vårt community. Välkommen, allt kommer bli bättre. Jag lovar det. Så blev det för mig.

Mitt X (aka Gråtis) är fortfarande svinens svin. Jag vänder konsekvent andra kinden till och önskar honom tyst dit pepparn växer! Alla hans dåliga beslut kan han få stå till svars för själv. Han har gift om sig. Jag önskar att få säga tack till den nya frun, för numera är han 100 procent hennes problem. Oavsett vad han har för behov av att spy ur sig, tycka, tänka. Talk to your wife…

:champagne:

13 gillningar

Vad har han nu hittat på…?

Heja dig @Caro ! :heart::heart::heart:
Hoppas du har firat, det gjorde jag på min årsdag :clinking_glasses: som ännu bara är en. Jag instämmer, det har gått fort och man mår ju bättre så småningom. Det fattar man ju inte i början.

2 gillningar

Haha! Åh, det är inget särskilt nytt för idag. Mer ett konsekvent dåligt beteende mot våra barn. Just nu har han nog en bra period med nya frun, för han har lämnat mig ifred ett tag.

Istället ägnar han sig åt att hej vilt boka på och av umgänge med barnen. Oftast blir det inget. Erbjuder sig ofta att skjutsa dem, och det är ju vänligt, om det inte vore för att han då har anledning att hänga utanför min dörr mycket oftare än vad jag känner mig bekväm med. Känns som att han kollar upp mig. Han har synpunkter och frågor om ”gubben” (med det menar han Cliff, som han är sjukt nyfiken på och aldrig har träffat), som han tar med barnen. Han försöker skrämma upp barnen genom att skicka selfies från olika vårdbesök, utan kommentar, för att de ska bli oroliga och höra av sig.

Jag är jätteglad över att inte längre vara en del av hans liv. Fattar inte hur jag stod ut med honom i 22 år. Hur kunde jag inte se vad han var för en?

7 gillningar

Vilken pinsam drama king! Beteendet i sig är tillräckligt genant när man ser det t ex på Facebook. Men från en förälder till barnen…? :clown_face:

6 gillningar

@Caro
Vad fan är det för fel på folk?!?
Svarar dina underbaringar el struntar de i hans nödrop?

@Trassel har en vän som alltid gör så. Kort på skylten till akutmottagningen och inget mer.
Händer säkert en gång i månaden.
Har slutat fråga vad som hänt, om jag kan göra ngt?
Fattar inte vrf man vill ropa ”Vargen kommer” i onödan?!

4 gillningar

De svarar pliktskyldigast, än så länge. Men de tycker att han är supertöntig.

Tydligen är han även en flitig postare även på sociala medier. Vad vet jag, jag har blockerat honom. Jag har undrat i några år nu om han någonsin passerade tonåren i mognad!

2 gillningar

När jag känner mig förstående och humanistisk tänker jag att det måste finnas ett underliggande behov som personen inte kan hantera och att postandet är ett uttryck för detta. Men jag måste erkänna att jag oftare bara tänker att det är ett omoget fjanteri. :laughing:

Insiktsfulla ungdomar. Egentligen är det ju inte bara töntigt, utan det ligger ju ett litet mått av känslomässig utpressning i det hela också, tycker jag.

5 gillningar

Nu den 20:e februari är det 4 år sen för mig också :partying_face::muscle::tada::star_struck:!!!

3 gillningar

4 år här med :raising_hand_woman:

3 gillningar

Mina barn svarar inte alltid när de ser att pappan ringer. Sonen konstaterade för ca två veckor sedan att pappa hade ringt medan han satt upptagen i telefon. Så jag sa att han fick väl ringa upp honom. Nää tyckte sonen han sa att han brukade ignorera medvetet när pappa ringer så nu missade han det :face_with_diagonal_mouth:.

Och det här med sociala medier är mitt ex också ganska flitig med har jag förstått. Har också blockat så ser inte själv men dottern brukar kommentera de ggr ngt stör henne. Nu för nån dag sedan sa hon att pappa var töntig då han skrivit “Kids 4+1” i sin insta bio. Vem fan skriver kids tyckte hon, sen att varför skriver han +1 han ser väl ändå det som sin egen unge…
Jag tror att hon innerst är så ledsen och tar illa upp då hon för nån vecka frågat om de inte ska träffas snart varpå han tyckte det vore jättekul om hon kom på hennes syskonbarns kalas i slutet av februari.
Hon kommer inte gå pga att de är där, det kommer bara kännas tillgjort när pappa är glad och allt ser så bra ut utåt, för han vill ju inte träffa henne.

1 gillning

Ännu ett gemensamt drag för ditt och mitt ex! Här ringer han gärna dottern och säger att bara så hon vet, så kommer han inte att vara hemma nästa dag. Han måste på sjukhuset för provtagning. Om han slipper bli inlagd, så kanske hon kan komma och hälsa på? För det verkade på doktorn som att det var ganska allvarligt …
De av barnen som skulle kunna gå på hans svammel, de har blockat honom och vet ingenting. Den yngsta, som har regelbunden kontakt med honom, hon rycker bara på axlarna. “Nu är han döende igen!” säger hon.

1 gillning

Ha ha, vad är det för fel på folk?

Mitt x, barnens pappa, skickade bild till grabbarna i sjukhuskläder. När ingen svarade sa han att han skulle kolla magen för han har haft sådana problem och det var ju inte så kul att behöva köra upp något där bak. Hans pappa gick bort av cancer i magen vilket han hintade till barnen att han måste kolla så han inte oxå har det nu.

Mååååånga veckor senare kom utan förfrågan från barnen ett svar att det var lugnt, inget fel på hans mage :joy::sweat_smile:

Barnen himlade mest med ögonen.

Hej jag söker uppmärksamhet.

2 gillningar

Fyra år även här ( 8.1 )Glömde faktiskt den dagen. Ett bra tecken

10 gillningar

Ja tänk 4år för mig med…jaaaa det blir bättre och så nöjd att slippa X :woman_cartwheeling::smile:
Men där och då var det inte roligt eller lätt period, men vi tog oss igenom. Tack till forumet som gav stöd under den tunga delen.

6 gillningar

Heja dig @mammamu nu tycker jag mig märka att det har börjat gå framåt i rasande takt :v: :heart:

4 gillningar

Roligt att höra från dig @Villebussen :heart_eyes: din tråd var det närmaste ”egen tråd” jag kom här på forumet, och för det är jag tacksam, att du lät mig husera i den :wink:

Allt gott!

1 gillning