Ha ett X som bor nära

Nä vad vet jag?... Han har ”skonat” ljugit (i mina ögon) mig så mycket så han kunnat. Så jag vet inte vad som är sant för huvudtaget…

1 gillning

Min väninna är lycklig gift sedan länge med en man, men hon har alltid sagt att den hon blev kär i skulle lika bra ha kunnat vara en kvinna.
Nu råkade det då vara en man.
Kanske din man känt lika? Ingen skillnad på könet, utan nu råkade han bara bli kär i en man i stället. Det skulle ha kunnat vara en kvinna också…

Han sa råkade bli kär men han sökte faktiskt efter män på ett forum innan…

Vilket svek. Ärlighet verkar vara en bristvara numera…

1 gillning

Jepp!
Han väntade på att hitta nån o sen berätta. Sicket svek man fick - x förnekar det det också.

Det gör de alltid, förnekar. Men de står alltid redo en ny. Patetiskt

X bodde nära med sin nya ända tills nu på hösten. Det var inte skoj. Måste köra förbi deras hus varje dag flera ggr. Såg alltid ditåt ifall bilen var hemma, kunde ju inte låta bli. Är glad att han nu flyttat från byn. Tyvärr kommer han att ha snöskotern i viken bredvid mig och säkert köra omkring här till våra vänner. Men… nu då de inte bor här så måste de alltid köra en rätt så lång väg hem med bilen så … kanske det blir lite mindre. ( tidigare kunde han köra snöskotern hem )

1 gillning

Jag blir lite konfunderad över hur mycket en del tycks styras av sina ex. Visst, direkt efter en separation är det kanske jobbigt att springa på sitt ex, men att låta risken för att se hen bestämma var man bor, äter eller handlar är väldigt begränsande.
Ser jag till mig själv skulle jag personligen arbeta med mig själv för att släppa den personens makt över mig.

Om ett ex krävde av mig att meddela vart jag ska, när jag handlar, går på restaurang mm skulle jag bli väldigt upprörd. Förmodligen skulle jag som en reaktion på det göra just de sakerna extra mycket i ren protest. Inget jag är stolt över, men ändå sant.

Jag hoppas ni både kan bo kvar och gå på vilken restaurang ni vill i framtiden. Lycka till!

4 gillningar

Tänkte bara restaurangbesöken. Att gå här runtomkring kan jag inte säga nåt om.
Det är bara just nu när det är så känsloladdat.

X tog med sin nya hit för att hjälpa till med flytten med alla lådor o tömma vinden är för jävligt utan att säga nåt till mig o vår ungdom, trots att jag sagt emot att inte ta med honom hit i början på december. Jag bor här o då har jag rätt att säga det när det gäller precis vid entrén. X hade ju redan flyttat för längesen.

Tack o lov sa ungdomen oxå till sin pappa att det inte var ok att göra så.
De två gjorde hänsynslöst o respektlöst - därför blev det så här…
Nu blev det lite sämre kontakt med X o ungdomen.

2 gillningar

Kanske, men för mig är det ett aktivt val att välja bort X nya. Han hade rätt att välja bort
mig, välja in henne, göra att vårt barn alltid saknar en av oss, att jag missar varannan dag med min enda dotter.

Jag måste väl också ha någon slags rättighet att skydda mina känslor? Jag väljer bort X nya. De har ljugit och bedragit och då blir det konsekvenser. Däremot väljer jag inte helt bort X för han är pappa till vårt gemensamma barn och om jag vägrade samarbete skulle dottern få lida ännu mer.

X och hans nya får söka välsignelse på annan plats. Det är inte min uppgift att sopa banan för dem.

3 gillningar

Förstår dig helt.

X är oxå pappa till ungdomen som bor kvar hos mig.
Han har visat en dumhet till precis innan jul. Även ungdomens farmor o farfar var så korkade. De har inte träffats under julen o inte än idag. De har inte träffats på över ett år eftersom de bor utomlands o har en liten övernattningslägenhet en timme bort.

Bara den nya har blivit presenterad. Det var viktigare än sitt barnbarn!!

Dör ser man vad X väljer först!!

Självklart har du rätt till dina känslor. Och att du inte tänker sopa banan för dem.
Fast efter tre år kanske ditt ex tycker det är ok att leva sitt liv utan att sopa banan för dig?
Han tycker nog att han har rätt att göra precis som han vill och inte behöva ändra något för att förenkla för dig?

Tre år är ändå lång tid. Du kanske behöver prata med någon som kan hjälpa dig komma över traumat du varit med om?

Lycka till!

2 gillningar

Han behöver inte sopa banan för mig och det har han ju inte heller gjort - tvärtom har han förstört så mycket, men flyttar han till min gata så flyttar jag. Och tyvärr drabbar det min dotter som trivs här.

Jag har för övrigt pratat med en terapeut och ett av råden är just distans.

3 gillningar

Samma här - distans… samtidigt inte kan förbjuda hen att bo nära…

Så det är rejäl bearbete att vara på distans o behöver inte säga hej ens o bara gå förbi.

Amen :pray:

1 gillning

Finns väl ingen preskribtionstid på att svika, ljuga och vara ett as? Ända sättet är ju om de inser vad de gjort, ber om ursäkt för sitt beteende som en normal medmänniska. Och visar i handling att de vill göra rätt för sig :man_shrugging:t2:.

Annars får det vara för mig. Om en vän gjorde samma sak skulle man ju säga upp kontakten direkt. Det går ju dock inte med den man delar barn. Så man får sköta det snyggt, korrekt men så minimalt som möjligt. För barnen.

Men kommer aldrig bidra till att normalisera det som hänt genom att träffa syltryggen hon bedrog mig med eller sanktionera deras relation (varför nu någon skulle vara intresserad av det?) :facepunch:

Och det påverkar inte mig nämvärt så här 5 år senare. Har annat att tänka på och göra än fundera på x :+1:t2:

4 gillningar

… Och det var ju det jag ville komma fram till, att inte ge den personen så mycket makt.
Det är ju toppen att du inte lägger energi på att tänka på ditt ex.

Ja precis. Så länge de inte kommer in i min lilla zon geografiskt så att säga. Då blir jag trängd och känner hot. Och det är rätt naturligt efter det mentala övergrepp de begick på mig. De har gott om plats - typ resten av världen att leka 20 åringar på.

4 gillningar

X o den nya var här precis utanför entrén med flytten - är det ok, flera ggr har det gjort så , alla gånger i smyg tre ggr och detta har jag fått veta efteråt även om jag vart hemma. Sista gången har jag sett idioterna.

Sicka våghalsar och t o m vår gemensamma ungdom var hemma… - det är ju helt sjukt.

Därför är jag som det är nu.