Går det att förlåta otrohet och oönskad graviditet?

Hon sa idag att om jag börjar jobba, bidrar med pengar så får jag kanske inte tråkigt och gör dumma saker. Jag kommer nog känna mig behövd och inser hur bra jag har det med dig.

Det är väl ett bra steg oavsett.

1 gillning

Jag tror de flesta av oss läser det du skriver. Jag skulle inte tolka detta som att många är lyckliga och flyttar hit av kärlek. Även om det finns.

Många av oss har också blivit bedragna även vid upprepade tillfällen. Flera av oss vet också vad som krävs för att försöka tillsammans efter ett sånt svek.
Som jag och flera sagt, sluta lyssna på vad hon säger - se vad hon gör istället. Vem vill egentligen hugga av handen som föder en?
Hon älskar inte dig på det sättet att hon vill ha sex med dig, jag tror hon känner sig kontrollerad. Du har fått veta från en “säker källa” att hon gjort abort, du vet om när hon har mens, vissa saker du skriver hur du talar till henne känns förminskande. Hon kommer inte ge dig den närheten du behöver för hon vill inte riskera att varenda sak tas som ett tecken att ni ska ha sex.

4 gillningar

Varför tror du att hon föreslår ett arrangemang där ni har trekant med en till kvinna, som en lösning på ert problem? Du funderar trots allt på det, men det är långtifrån traditionellt att ett par går den vägen, så nej, du är inte särskilt traditionell som ens funderar på hennes förslag.

Jag tolkar det som att hon tror att du skulle bli nöjd om du bara “fick” sex. Vad tror du detta säger om hur hon ser på er relation?

Och vem skulle denna tredje kvinna vara? En prostituerad? En ni känner? Helt galen och omoralisk idé att dra in en tredje part i er soppa.

1 gillning

Jag beskriver hennes bekantskapskrets som är kanske 10-20 personer. Totalt bor det kanske 50 000 thai i Sverige och många med stor åldersskillnad. Jag beskriver min situation och försöker hitta orsak och hur jag kan förändra till vår fördel.

Bara för andra blivit bedragna så kanske inte samma lösning passar andra. Om jag bestämmer mig för att försöka skriver alla gör inte det och får hurrarop. Jag ser inte det som något bra alls. Är jag beredd på att misslyckas kom med positiva råd.

Det är inget större IQ att räkna ut när en kvinna har mens, om det är kontroll eller att man lever med en annan person kan man diskutera, det kallar inte jag kontroll. Om hon ser att jag ha feber skulle jag bli sur om hon ger mig en Alvedon och säga att du kontrollerar mig. jag har inget kontrollbehov och jag pratar inte hela tiden sex.

Du verkar extremt nyfiken och på gränsen till riktigt nedvärderande.

1 gillning

Jag fattar inte detta du skriver " om att hon har mens ", varför fäster du dig så stort vid att hon har mens, alla kvinnor har det och vad jag förstått så känner dom inte för sex.
Ert problem ligger väl inte till 100% att hon har mens.

Fast lite nyfiken blir man ju för det ligger inte direkt nära till hands för mig att föreslå detta med trekant….

Det är inte så traditionellt och blygt enligt mig…men jag kanske är konservativ :face_with_hand_over_mouth::innocent::stuck_out_tongue_winking_eye: jag skulle inte komma på tanken… och än mindre kunna klura ut hur man hittar denna tredjepart….

Jag vet inte vad jag ska säga om denna kommentar, att hon är otrogen för att ha något att göra? Man blir mer och mer konfunderad över hur din fru tänker…

Jag läser mer in att hon inte har kontroll över sig själv, dvs litar inte ens själv på att hon inte ska göra ”dumma saker”. Hon har för sjutton just gjort abort för hon var gravid med en annan mans barn efter otrohet….

Jag vill hävda att det är ganska vanligt att man träffar sin partner på jobbet…… eller är otrogen just med en arbetskamrat. Det är ju förmodligen inte för att man har ett tråkigt jobb….
Var det inte en studiekamrat hon var otrogen med? Det är ju i princip en arbetskamrat så den kommentaren förstår jag inte alls.

!!Surprise!!
Man kan ha sex fast man har mens, då blir man ju inte gravid… :laughing:

det är fullt möjligt, men alla gillar det inte. Men för mig ligger det närmare till hands än trekant….

2 gillningar

Dina känslor för henne och vad du vill ha ut av er relation går i otakt med hennes. Ni är inte synkade och som du beskriver det vill hon inte vad hon än säger ens försöka.

Det hon föreslår rent praktiskt och hur hon uttrycker vad hon faktiskt känner talar emot att hon vill ge ett fysiskt närmande ett seriöst försök.

Mitt x ville verkligen fortsätta men hon saknade förmågan att göra de förändringar som behövdes och jag saknade förmåga att ändra på känslorna och vad jag ville ha ut av ett förhållande.

Med detta sagt är frågan vad din fru eg vill och känner, inte vad hon påstår sig vilja. Det är hur hon gör som visar vad hon känner och känslor kan man inte göra våld på. Ja, man kan växa ihop emotionellt utan förälskelse först och man kan växa ifrån varandra emotionellt hur mycket man än tyckt om varandra från början.

Det räcker inte med att en vill och har känslor, det räcker inte att den andra säger sig vilja ha känslor när den inte har det och kommer inte att få det heller om den inte kan eller vill jobba på det, i synnerhet om en starkare förälskelse är i vägen.

1 gillning

Du valde själv att berätta att hon föreslog en trekant eftersom du själv velat ha det tidigare. Samtidigt beskriver du dig själv som traditionell.
Om du inte vill att folk ska kommentera det du skriver, låt bli att skriva det då om du inte tål att bli ifrågasatt.
Men jag har aldrig hört talas om att ett par med relationsproblem har löst sina problem genom att ha en trekant.

Jag vågar till och med påstå att det är större sannolikhet att hennes redan obefintliga känslor falnar totalt ju mer hon anstränger sig för att tvinga fram dem.

Hon försöker nämligen göra just detta. Tvinga fram känslor för att slippa det jobbiga med ett uppbrott. Jag kan inte komma på en enda person ur mitt erfarenhetskartotek som har lyckats med just detta. Varma och äkta känslor växer inte under press. Det gör bara motviljan.

Jag är uppriktigt ledsen över den sits TS och hans fru har hamnat i. Allt låter outsägligt sorgligt.

4 gillningar

Om man är traditionell kan man ändå ha fantasier. Det var ju inte det jag ifrågasatt utan hur hon skulle hitta någon och du undrade om det var en prostituerad. Jag skrev själv från början att jag tycker det är en dålig idé just nu.

Angående mensen har hon inte den hela tiden. Det låter som ni tror hon skyller på den. Det var för en dryg vecka sedan. Hon gjorde HIV test, sen började mensen, sen tar hennes fem dagar. Inget svårt att räkna ut, jag accepterade mot henne vad hon sa. Skrev här vad jag tänkte. Se en spade som en spade och läs vad jag skriver.

Ja vi är delvis osynkafe, men många saker har blivit bättre och jag hörde när hon pratade med sin bästa kompis idag. Möjligt hon ljuger för henne också, men då låter det som ni har fel.

Bra beskrivning!

Håller med.

Mm som sagt är du inte den första här som försöker efter upprepad otrohet. Vi är flera som försökt och slagit knut på oss för en person som precis som din fru inte vill försöka egentligen.
Hade något av vad din fru sagt och ännu viktigare gjort som visar på att hon verkligen vill hade jag varit allt för att försöka.

Men hur du gör är givetvis upp till dig. Just nu ser jag mest att det ni gör påverkar era barn extremt negativt.

Du vet säkert om att mensen kan vara olag efter abort? Att man i hennes ålder kan hamnat i förklimakteriet och därför kanske den inte är exakt 5 dagar?
Om jag hade sagt till mitt ex att jag hade mens (för att slippa att ha sex) och han log mot mig för att visa mig att han visste att den var slut? Ja riktigt obehagligt hade iaf jag känt det som.

Lycka till hur du än gör, sluta bara blanda i barnen. Gå till familjerådgivning och egen terapeut. Ni kommer inte klara det ensamma om ni inte börjar kommunicera som jämlika, som två vuxna som man och fru.

1 gillning

Håller helt med.

Jag tror också ni behöver söka professionell hjälp som också har med sig barnens perspektiv i samtalen med er. Och ha tålamod i detta för det kan ta tid.

Ni behöver nu båda agera som två vuxna i detta, och med det menar jag nu främst att ni är föräldrar tillsammans till era fina barn. Det är det som ska vara ert främsta fokus nu, hur behöver vi agera tillsammans framåt, vare sig ni väljer att fortsätta leva tillsammans eller inte, för att det ska bli så bra som möjligt för era barn.

Barn ser, hör och känner av så mycket mer än vi vuxna tror, och vad jag har förstått på det lilla jag läst på tråden så har de redan blivit involverade alldeles för mycket i er relationskris. Det är inte deras ansvar. Och barn tar lätt på sig ansvar som inte är deras. Då får vi som vuxna träda in, steppa upp, markera, och förtydliga med vad som faktiskt enbart är de vuxnas ansvar. Vi ska ju som vuxna och föräldrar vara förebilder för våra barn, och när man tänker på det viset, så kan det ibland vara lättare att få våra tankar att klarna vad man egentligen bör göra, vad man vill visa barnen att man står för och vill lära dem. För mig var det en vändpunkt, det fick mig att förstå i vilken riktning jag ville gå, när jag förstod att jag genom mitt sätt att agera faktiskt också visar vägen för mina barn.

Att du behöver enskilt stöd tror jag också. Det kan vara mycket skam och skuld kopplat till att börja tänka på sig själv, att våga ta steget osv. Man behöver ofta jobba med sig själv en hel del och man kan behöva professionell hjälp med det. Jag har tagit så mycket samtalsstöd och ångrar inte en sekund, utan det har tvärtom hjälpt mig att både reda i tankar och får en klarare bild av vart jag egentligen vill och också tro på det.

(Har inte läst alla inlägg här på din tråd. M ta hjälp för barnens skull och din egen är mitt absoluta råd).

1 gillning

Jag vet inte om jag skriver väldigt otydligt på svenska, jag är van att skriva och kommunicera på engelska och pratar nästan bara svenska hemma.

Jag ska söka hjälp med terapi, jag har gått två gånger tidigare när jag misstänkte hennes otrohet och även gåt ett antal gånger när min förra fru dog. Hon fick hjärntumör strax efter vår bröllopsresa och kämpade med operation, strålning och cellgifter, den var borta och vi såg framtiden an. Efter sex år kom den tillbaks, även denna gång kunde man operera bort den och satte in cellgifter, men det kom fler som inte gick operera så vi kämpade totalt i tio år. För att vara tydlig, hon var svensk, jämngammal, i annan socialklass än mig, hon var extremt överviktig pga en grav ätstörning som vi också kämpade med. Hon var lycklig med mig och jag med henne.

Jag vet att många av er har fördomar, som jag också hade, att träffa en yngre thai, men jag kan inte skylla på det, men det kanske har viss betydelse, men jag ser så många såna förhållanden fungerar.

Abrten gjorde min fru för ca 10 månader sedan, sen satte hon in spiral direkt efter, så mensen bör inte spelat någon roll nu. Men jag tog aldrig upp det med min fru, men hon sa ju senare att hon inte kunde pga att hon tänkte och saknade honom och inte kunde ge mig rätt känslor, hon sa att hon inte hade mens utan skyllde på det. Är vi klara med den biten nu?

Ja barnen är första fokus för mig men så klart även för henne, sen kanske vi har olika syn, jag tror på kärnfamiljen, det tror jag hon också gjort tills två år sedan, nu vet jag inte men hon säger att hon vill att det bara ska bli hon, jag och barnen.

Jag drog in sonen i detta då jag var helt övertygad om att vi skulle skilja oss, jag ville inte ha henne och jag ville förvarna honom och råga honom om och hur jag skulle berätta det för dottern. Min son sa berätta inte för henne on kommer bli så ledsen och arg. Sen pratade jag med min fru, som först blev chockad att jag visste, hon sa direkt förlåt, jag har gjort så fel, du kan sparka ut mig, aldrig mer låta mig träffa dig eller barnen, jag är inte värd der, du kan be mig dö om det är bättre. Jag sa vill du inte leva med oss, jo så klart jag vill sa hon men jag är inte värt det. Jag sa ska du fortsätta kontakta honom eller ska du var otrogen igen. Nej om du vill ha mig vill jag leva med dig och ge dig allt, allt som jag inte gett dig innan. Detta var ju i ett chocktillstånd, men hon har fortsatt att hålla fast med det fast hon säger att jag ska ge henne tid att glömma och landa men som sagt, när hon säger något och inte visar och jag har svårt att lita på henne så är det ju tvivel.

Han träffade hon på ett tillfälligt restaurangjobb där hon var enda tjejen och fick komplimanger av alla de andra, alla ville överösa henne med ord och gåvor. Jag sa då till henne va försiktig och tänk dig för (kanske fel sagt av mig), men jag tror jag lyssnade för hon säger att hon valde ut den som såg fulast ut (fast yngst) att bli vän med. Han ville ju mer och bjöd hem henne på lunchfest tillsammans med et annat par han bodde med. De andra skulle ju vara som en trygghet, sen förförda han henne, hon var ng elt såld då, då matupplevelser betyder mycket för henne, och hans kryddning tilltalade väl henne. Sen var han nog inte så ful utan en skönhet.

Den andra var en playboy hon träffade på SFI. Hon vill nu ta ett jobb i kvinnodominerande yrke för att inte utsättas för frestelse och hon är utbildad i detta yrke.

Igår vaccinerades hon med sin första dos, hon har bara ont i armen. Innan vi sa god natt så sa jag att vi glömmer detta med trekant nu, om det blir bra mellan oss och du vill senare kan vi göra det senare, nu känns det inte rätt eller viktigt, jag tror hon blev lite ledsen då jag tror hon ville test, men det är ren spekulation. Sen kröp hon upp till mig, la armen om mig och sa, du är min framtid, du är den jag vill leva och dela livet med, du är min trygghet mitt skydd, du tänker på mig och barnen innan du tänker på dig. Du är inte som alla andra. Du vill mig väl. Jag älskar dig. Jag sa kommer du vara mig trogen, ja sa hon. Ord är bra, men handling visar vad man menar.

Innan detta hände ville inte min fru ligga i samma säng som mig på landet, då hon sa att sängen är obekväm. Hon låg på en bäddsoffa. Efter jag avslöjade henne ligger hon med mig (i samma sänd) som är ganska smal. Hon säger att sängen 'r så skön och ligger oftast vänd mot mig, utan i natt då hon inte kan ligga på den sidan pga vaccinationen.

Så visst tror jag hon vill, hur långt hon kan gå får väl framtiden utvisa. Snart ska vi fira midsommar med barnen och äta sill som hon älskar.

Otroligt sorglig historia med din första fru.

Jag har i yngre dagar arbetat i mycket manlig bransch både i Sverige och utomlands, jag hade pojkvän, men trots uppvaktning från stor beundrarskara och väldigt ensam under mina resor så har jag inte varit otrogen. Jag tycker det är otroligt naivt att rättfärdiga att hon gillade hans mat och blev förförd. Det är ett medvetet val och dessutom ingen engångsföreteelse, fylla eller ungdomsdumhet.

Det låter som om hon inte litar på sig själv, hur sjutton kan man ens tala om frestelse efter den ”läxa” hon fått och om hon säger sig vilja stanna med dig.

Det är helt omöjligt att förstå hur du och din fru tänker kring er relation och det som hänt. Det är som det vore en naturlag att hon inte kunde/kan stå emot om någon ger henne uppmärksamhet, medan hon avvisar dig utan betänkligheter. Att sova bredvid och ligga med (sex) sin man ska inte vara en uppoffring och som ska kräva månader av eftertanke att få till. Varför vill hon inte ha sex med dig men med en arbetskamrat och med en Playboy? Hennes förklaringar håller inte om hon verkligen vill leva med dig.

Du skriver att aborten gjordes för 10 mån sedan men hon slutade träffa honom för tre månader sedan, så uppfattade jag det? Hon fortsatte alltså träffa honom flera månader efter aborten. Inte ens aborten gjorde att hon slutade ligga med honom?
Ingen läxa av det förrän du avslöjar henne och då vill hon verkligen satsa på er…. Men trots att de brutit innan du kom på dem (visst var det så?) så satsade hon inte på er med närhet osv.
Ord vs handling…. Än en gång.

Tiden lär utvisa, trevlig midsommar trots allt. :strawberry:

1 gillning

Du har rätt i allt.