Förlåta eller ej?

Hejsan jag har bara en liten fråga eller ja för mej är den stor, är rätt ny med detta att vara gift, men innan vi gifte oss gjorde min fru ett övertramp att hon var med i en grupp o la upp intima bilder på sig själv, det var lugnt tills jag såg texterna vad hon svarar alla när dom ställde frågor och enligt henne var det bara på skoj,
Men förlät henne sen gifte vi oss nu för inte så länge sen, men efter giftermålet fick jag veta helt andra saker om att hon hade pratat med massa tjejer att dom skulle skriva till mej och försöka få mej att flörta med dessa. Gick inte så bra för jag sa nej.
Och detta fick jag veta nu efter gifte målet att hon hade gjort detta innan vi gifte oss. Och vet inte om det finns mer som döljer sig i allt.
Och till min fråga hur fan ska man kunna gå vidare o släppa allt. Hur ska jag få tillit till henne?
Ibland är allt kanon ett tags sen kommer spökena i huvudet.
/En som varit gift i 5 månader

Har hon gett något adekvat förklaring till sitt beteende?

Nej det med fb var på skoj sa hon och det med att skicka andra till mej var hon skulle se hur långt jag gick. Vet inte om det är förklaring

Vad var det med texterna som gjorde dig upprörd?

Var mer att dom ställde frågor vad hon ville göra med dom . Och vad skulle dom gjort om dom varit på dejt. Och då lägger jag till allt är intimt svar med verkligen vad dom gör när man gå in i sängen.

Varför prövade hon dig? Är det något som hon ha råkat ut för att vara säker på att hon kan lita på dig?
Varför ska du inte kunna lita på henne när hon ha sagt orsaken till varför hon skrev så och hur fick du reda på vad hon skrev?
Du förlät henne och du visste ju detta innan giftemålet och ni verka ju ändå ha haft det bra för varför gifter man sig annars?
Det verkar ju på dig som hon inte heller ha fortsatt med detta så då tror jag verkligen att att du kan lita på henne

Jag vet inte varför hon gjorde det och inget hon kan säga mer än att det var dumt gjort. Av den personen hon har frågat att skriva till med print så ser att det stämmer.
Jag visste bara det med att hon varit inne i nån grupp o skickat naket ja. Men jag visste inte fören efter vi gift oss att hon försökt få andra tjejer att göra så jag skulle flörta med dom nej.

Och nu för nån månad så addade en ny tjej som jag inte kände o började skriva massa konstigt och ville jag skulle skicka bilder mm. Som jag dock ej gjorde. Och det liknar ju det jag fick veta att hon fått tjejer att göra så innan.

Du ha ju som sagt ändå förlåtit henne en gång innan och hon insåg också verkligen hur dumt det var verka det som i det kan du vara lugn och verkligen ha tillit i att hon inte gör det igen.
Det här med social media så finns det så många troll som bara är ute efter att fördärvar för folk det få man inte glömma tyvärr är de det som förstör mycket. Har pratat med många där folk adda folk enbart för att fördärvar. Har du berättat om den sista för henne och vad säger hon om det? Förstår dina misstankar eftersom hon ha prövat dig innan men det verka ju som att hon ha gjort det innan giftermålet kanske enbart för att hon ville vara säker på att hon gjorde rätt kanske ha hon råkat ut för något?

Ja hon säger det.

Ja hon gjorde det innan giftermålet dock hade jag vetat det innan hade jag aldrig gift mej. För när jag ställde frågan till henne om det är nåt hon har gjort som hon ej sagt så sa hon nej jag är helt ärlig så hade jag redan bevisen men ville se om hon var ärlig. Och det var hon ej
Ja jag har sagt det till henne hon säger att hon ej ha med det o göra. Dock började jag jag försöka få tag i den personen på addade mej som jag tillsist fick hon bad henne skicka bild på sig. Först skickade hon bara på halva ansiktet till sist skickade hon på hela och jag printade med min andra telefon och ville se vem detta var är det nån hon känner då var det så rätt komiskt att hon blev vän med denna personen på lördagen och söndagen addade hon mej som ville jag skulle skicka bilder. Det gjorde det ännu mer misstänkt

Var det länge sen hon gjorde. Frågan är om hon då kom ihåg denna person? För är det länge sen hon testade tillit till dig och det visade sig att hon kunde lita på dig så har människan en stor egenskap att släppa dom sakerna och glömma när de visar sig att det är ok. Så att säga att hon ljuger i det har jag svårt att tänka. Vad sa hon när du visade henne det?

Men är de nån nära vän eller var det nån vän vän vän… för de är ofta ute efter att fördärvar. I mina ögon som ha läst och själv varit med om de så kallade trollen så är det inget konstigt att de skicka vänförfrågan för att kolla vad de kan fördärvar. Är det då troll som har gemensamma vänner så är det lättare för dom att komma i för att fördärvar.

Det känns som om att ni två ändå ha det riktigt bra tillsammans men att det faktiskt du som låter trollen fördärva något fint

Hon på hennes vänlista är en jobbarkompis tjej. Dock vet jag det ej är nåt troll. Sen att ljuga när jag ändå hade bevisen då sa hon bara henne tänkte jag inte på. Men vad aldrig om ursäkt.

Hon vet sen tidigare att jag har väldigt svårt o lita på folk då förstår jag inte att man ljuger. Att testa sin partner är ett stort över klamp varför gör man sån sak nån månad innan man ens ska gifta sig.

Och jag har aldrig varit svartsjuk i hela mitt liv för jag alltid tänkt livets gång. Som igår när jag kom in i bilen så skrev hon när jag kom in släckte hon skärmen och det ringde men hon svarade inte bara tryckte av det. Och ingen brukar ringa oss vid 21:30 för barnen sover ju då ej gemensamma.
Så att bevisa så man får tillit ja kanske ej hennes stora sida.

Sen låter du som en man känner för du blev nyss med på sidan.

Jag tror verkligen bara att de ville fördärvar för er. Du ser till att det lyckas det är lite sorgligt.

Att hon testar dig måste ju oxå vara något som hon ha gjort pga av en orsak. Vad har hon varit med om i livet?

Vet att det är vanligt att kvinnor testar sina män i dag via nån annan tjej eftersom social media ställer till det och hur fick du reda på denna tjejen?

Varför fråga du inte henne vem som ringde såg du nåt nr och vem hon skrev med istället för att måla upp en bild som kanske inte finns. Kanske hon ville prata och se dig när du hoppade in i bilen. Men jag tycker du ska fråga henne vem hon skrev med och vem som ringde istället för att tror. För hur ska hon bygga upp en tillit när du tror istället för att fråga?

Känner? Försöker bara hjälpa dig för det var det du vad om? Att förlåta eller? Det kvittar väl om man ha precis blivit medlem eller inte? När man ser de senaste inläggen så är det bland det första man läser är ditt. Jag ville bara hjälpa dig