Fast i dåtiden

Jag tror att du läste in saker som inte fanns i det inlägget som @Tanke skrev.

Bara för att jag inte har något roligare för mig och är nyfiken av naturen :smile: Vad skulle jag ha läst in som inte fanns där?

Det står att hon blev förälskad i en kollega - inte att hon var otrogen.

Ja, men det var att hon ville dölja det för sin man, som jag ser som ett problem. Hon var rädd för att han och andra skulle utgå ifrån att kollegan var anledningen till skilsmässan. Gissar att hon var rädd för att det skulle resulterat i en del negativ publicitet för henne - så då valde hon att dölja och/eller ljuga om det för sin man.

Jag tycker man som part i en skilsmässa förtjänar total ärlighet och öppenhet från motparten. Dels för att lögner har en tendens att förpesta relationer, men framför allt för att förstå och kunna se hela bilden inklusive sin egen del i det hela.

EDIT: Men nog om det, såna här diskussioner riskerar att spåra ur i inlägg efter inlägg där den röda tråden tappas bort. Vi tycker olika helt enkelt, men bara för det behöver man inte kalla motdebattören för bitter (eller ett typexempel på man som man skiljer sig från).

3 gillningar

Håller med… berättade också sanningen och inte ljuga som exet ville. Hon ville att vi skulle säga att det var ett gemensamt beslut… nej öppenhet och ärlighet. Det är barnen jag har kvar och skulle aldrig ljuga för något jag inte vill…

1 gillning

Nu tycker jag vi stänger denna tråd som jag startat då den tappat sitt syfte. Hoppas ni respekterar det o jag uppskattar era olika åsikter allihopa.

2 gillningar

Singelisumpan, Sens moral är att man inte ska svansa runt gamla X om man inte är jättelycklig.

Distans kan ordnas med beslutsam elegans och noll bitterhet. Man gör bara det som fungerar bäst och kan för en gångs skull, tack vare att relationen är slut, tänka bara på sig själv.

När man skvalpats runt i ett förhållande och blaskat bort sin färger måste de målas tillbaka av någon som vet var ränderna ska sitta.

Då är ett X en av de sämsta konsulter man kan hitta.

4 gillningar

Otroligt bra beskrivet. Tack🌼

1 gillning