Få tillbaka känslorna

Långt prat med maken ikväll. Ligger sömnlös vrider och vänder på allt. Han har tappat sina känslor för mig, han ser inte fram emot en framtid ihop med mig men ser inte heller fram emot en framtid som skild, han orkar bara tänka en liten stund i taget säger han. Hur ska jag tolka det. Han säger att han vill hitta tillbaka känslorna men att han inte vet om det går. Jag vet knappt hur jag ska agera eller vilket ben jag ska stå på, kan man ens leva ihop där den ena älskar och den andre inte gör det. Självkänslan hamnar på noll känner mig rätt värdelös.

1 gillning

Precis det som hände mig😔…
Styrkekram❤️

Vad gör han rent konkret för att hitta känslorna för dig igen? Mitt X sa likadant, att han ville försöka hitta sina känslor för mig. Jag upplevde aldrig att han försökte, utan drog sig bara undan. Vi gick till en parterapeut, på mitt initiativ, men såg inget engagemang där. När han sa att han hade tappat känslorna för mig så hade han redan bestämt sig. Han sa att han hade försökt under ca 2 år. Ett försök som jag inte ens visste pågick. Vi hade varit tillsammans i 25 år. Sorgen och smärtan är total…

3 gillningar

Tack :two_hearts:

Ja inte så mycket hittills. Precis som du beskriver ditt ex ungefär. Dragit sig undan, vi har bara hunnit ett besök på familjerådgivningen, ska dit om fyra veckor igen. Blev tokigt då hon vi ska träffa blev sjuk och sen ska vara ledig så blev en jättelång väntan till nästa gång. Jag är inte heller så kul att vara med då jag bara ältar samma saker hela tiden och det tycker han är jobbigt. Vi har fastnat helt. Ja det är lite så här med att han gått med sina känslor länge utan att säga ngt till mig. Han säger att han är olycklig och det gör ju inte mig lyckligare direkt, vi drar med varandra just nu. Han har bokat en resa åt oss nästa vecka, vi två lediga ihop utan barn. Jag känner mest att varför ska vi dit och vara olycklig, han tror att han ska hitta tillbaka. Jag vet inte, kanske är det hans försök att säga att han försökt för att kunna lämna sen.

1 gillning

Hur länge sen är det ditt x berättade för dig? Är nu skilda eller separerade idag och hur lång tid tog det tills han lämnade? 16 år ihop här. Att så många år är så lite värt…

Han berättade i början av juni, flyttade sista veckan i augusti, skilda nu😔. Jag kämpar varje dag med att ens orka stå upp, ta mig till jobbet och vilja leva. Ser ingen mening eller glädje med någonting. Jag vet, rent logiskt, att jag har mycket att vara tacksam för, men känslomässigt funkar det inte. Barnen har flyttat hemifrån så ensamheten är total.

För att orka vidare så försöker jag att vidga mitt perspektiv, bort från mig själv och mitt ego. Det gör jag genom att lyssna på olika människors berättelser, via poddar, Karlavagnen osv för att förstå att det finns de som har det mycket värre än mig och har överlevt.

Min bästa vän sa till mig att jag inte lever utan bara överlever, men det kanske får vara så här just nu.

Styrkekram till dig❤️

3 gillningar

Hej! Jag går igenom samma dilemma som du. Min fru har en svacka eller vad man ska kalla det. Detta är tredje gången det händer. De övriga gångerna så har hon erkänt att hon fått känslor för nån annan. Vi har varit ihop totalt i 23 år, gifta i snart 10 och har 3 barn, villa, Volvo o vovve…
Mitt tips är att rå om dig själv. Träna, egentid, promenera, prata med någon vän om dina känslor m.m. Förbered dig på det värsta. Tänk dig ett liv utan honom. På så vis så visar du honom att du inte väntar på honom som en hund i bur utan du har siktet inställt på livet. Älta inte samma saker med honom. Har ni inget o prata om så gå hellre undan och låt han va. Det kan hjälpa!
I mitt fall så har frugan alltid varit ärlig mot mig. Men visst tänker man alltid det värsta och litar inte ett smack på vad de säger. Oftast så är det inte det värsta tänkbara utan helt enkelt bara att man tagit varandra för givet för länge.
Lycka till!! Du är välkommen att pm:a om du vill.

1 gillning

Ja jag förstår att du inte hämtat dig, jag är rädd att jag kommer reagera likadant om vi skiljer oss. Jag är redan helt knäckt. Känns som jag bara överlever inte lever. Styrkekram till dig med. :two_hearts: Bor han själv eller träffat ngn annan?

1 gillning

Tack för svar. Beklagar att ni är i samma situation :frowning:

Hur skriver man pm förresten?

Jag har skickat ett PM till dig. :sunglasses:

1 gillning

Nu är det snart 4 år sedan ditt inlägg. Hur är det idag? Hur mår du? Hur ser din situation ut?